Valls

ERC a Valls i l’Alt Camp rebutja les accions repressives de l’Estat espanyol i anuncia una intensa campanya pel Sí

La primera parada informativa, dissabte passat dia 9.
Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a Valls i l’Alt Camp ha mobilitzat càrrecs electes, militants, amics i simpatitzants per dur a terme una campanya intensa a favor del Sí a la independència de Catalunya en el referèndum del proper diumenge 1 d’octubre del 2017. Cada dimecres i cada dissabte, des del passat dia 9 i fins el dia 27, Esquerra tindrà una parada a la plaça del Pati de Valls entre les 10h i les 13h per informar a la ciutadania sobre els motius pels quals construirem la República Catalana. Amb aquesta acció es pretén donar detalls sobre la campanya, resoldre dubtes i oferir motius suficients als ciutadans perquè el seu vot el dia 1 sigui afirmatiu.

ERC té previst portar la campanya pel Sí a tots els racons de la ciutat i de la comarca amb diferents accions i amb la participació en els actes conjunts que s’organitzin amb les entitats sobiranistes. Així, el dissabte 16 pel matí la gent d’ERC es farà la foto al comptador de l’ANC a la seva seu del carrer de la Cort, i participarà activament en una festa i debat polític que l’entitat farà properament.

El president comarcal d’ERC a l’Alt Camp, Josep Maria Pallàs, assenyala que “ens lliurarem en cos i ànima en la campanya electoral pel Sí. Farem arribar els arguments i les raons que fan de la República Catalana una oportunitat per a tot el poble, sense exclusions. Per això convidem tots els veïns de la nostra comarca a sentir-se cridats en el referèndum d'autodeterminació: és el nostre dret irrenunciable”. Pallàs valora els fets dels darrers dies a Valls i assegura: “L'extraordinària reacció de la gent a l'assalt de la Guàrdia Civil a la redacció del Vallenc ens marca el camí per als propers dies: unitat, fermesa, serenitat i alegria. Res de caure en provocacions i molt menys arronsar-nos.  Ni una cosa ni l'altra. I dedicar tots els nostres esforços a engrescar els indecisos, a tranquil·litzar els atemorits i a demostrar que som demòcrates i respectuosos amb tothom. Fins i tot amb els qui ens insulten i ens volen trepitjats i humiliats. A Valls, castells, calçots i molta, molta dignitat”.

El president local d’ERC a Valls, Andreu Garcia, explica que “el Govern espanyol ha traspassat tots els límits, com es va veure a Valls dissabte passat, perquè el que busca és la por, i tal i com es va demostrar en la concentració de Barcelona de l’11 de Setembre, amb la unitat del poble, el procés no té aturador. Que la gent estigui molt tranquil·la, el dia 1 d’octubre es votarà”.

El primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Valls, Jordi Cartanyà, argumenta que “aquesta és la campanya més transcendental com a país perquè és decisiva per al futur nostre i dels nostres fills. Cridem a tota la ciutadania a que cregui en el projecte i es volqui en la jornada de l’1 d’octubre perquè sigui absolutament massiva”. Sobre els fets de Valls diu que “és lamentable i reprobable que l’Estat es dediqui a perseguir la llibertat d’expressió” i afegeix: “L’Estat no va calcular però que Valls és una ciutat madura, responsable i compromesa que ha passat pàgina del franquisme, i per això va tenir una resposta brillant en la forma i en el tracte. Vam respondre a la seva provocació amb bones maneres, una gran lliçó de la ciutadania davant la repressió de l’Estat. Donem tot el suport a la gent del Vallenc, que ha estat en l’ull de l’huracà de la repressió de l’Estat espanyol”.