Valls

Esquerra Republicana Valls i Compromís per Valls lamenten la degradació dels carrers i proposen una planificació per arranjar els espais públics de la ciutat en més malt estat

Les dues formacions volen encarregar una auditoria per saber l’estat de manteniment real dels espais públics per poder planificar, prioritzar i pressupostar les actuacions de millora

ERC també ha anunciat que Jordi Castells, el primer alcalde republicà de Valls des de la restitució de la democràcia, tancarà la llista de les eleccions municipals

Esquerra Valls i Compromís per Valls denuncien l’estat de degradació dels carrers, places i parcs de la ciutat i proposen solucionar la improvisació de la regidoria de Via Pública planificant les actuacions. Jordi Cartanyà, regidor d’Habitatge i Benestar Social i alcaldable d’Esquerra Valls, ha lamentat que, fins ara, s’hagi actuat “sense criteri de racionalitat”.
En aquest sentit, Cartanyà ha volgut incidir en el fet que, “quan guanyem l’alcaldia” caldrà encarregar una auditoria “que ens permetrà prioritzar els àmbits d’actuació i detectar els llocs que estan en més mal estat”. Aquesta auditoria doncs, vindrà acompanyada d’una bona planificació i un pressupost adaptat a les necessitats: “no podem anar tapant forats per tenir contents segons quins barris perquè els veïns es queixen i alcen més la veu que no pas uns altres, tampoc es pot actuar als barris on es pot treure més rendiment electoral” perquè “no és just que hi hagi ciutadans de primera i de segona en aquest, ni en cap altre àmbit, és clar”.
Per la seva banda, Andreu Garcia, president de la secció local d’ERC Valls i número 6 a la llista del 26M, ha afegit que “no només haurem de pensar en els carrers de la ciutat. Tenim molta feina a fer perquè també haurem d’endreçar i organitzar els serveis de neteja i recollida de brossa per resoldre les problemàtiques que hi ha actualment”.

Jordi Castells, el primer alcalde republicà de Valls, tanca la llista

Esquerra Valls i Compromís per Valls també han anunciat que Jordi Castells, primer alcalde republicà de la ciutat de Valls des de la restitució de la democràcia (17 de juny de 1995-2 de maig de 2001) tancarà la llista electoral al número 31 per les eleccions municipals del proper 26 de maig.
Cartanyà ha subratllat que Jordi Castells “és aquí per aportar-nos tot el seu coneixement i experiència que va aconseguir amb l’alcaldia. Per tant, ara que aspirem a guanyar l’alcaldia, no podem estar millor acompanyats que amb el primer alcalde republicà de la ciutat”.
L’alcaldable ha recordat que durant els últims 4 anys Esquerra Valls ha pres experiència de govern i que ara es té la capacitat de gestionar l’administració pública municipal per “construir el Valls que volem pel futur: una ciutat per les persones, que hi puguin treballar i viure, en definitiva, una ciutat que sedueixi”.
Finalment, Cartanyà ha conclòs: “Estem preparats per guanyar l’alcaldia i fer de Valls el Mirall de la República que volem i amb els valors de l’honestedat, la transparència, la l’ètica, la proximitat i, sobretot, posant les persones al centre de les polítiques públiques”.
Jordi Castells ha expressat que ERC “sempre ha sigut la meva opció”. Castells ha subratllat que “fa anys vam posar la llavor” del projecte republicà i que aleshores la gent votava ERC perquè “era una opció ideològica” i que “vam fer la reflexió que la gent ha de percebre com una cosa útil al servei dels ciutadans”. Qui va ser el primer alcalde republicà de Valls ha expressat també, que ERC “té prou bagatge de temps com per afrontar aquest repte i una anàlisi de la ciutat molt gran per agafar la màxima responsabilitat”.