Valls

Totes les notícies

La presentació del projecte de municipalització el 21 de març del 2019.

Municipalitzem la gestió de les dues llars d’infants de titularitat municipal a partir del proper curs

Promesa complerta! L'Ajuntament de Valls passarà a assumir la totalitat de la gestió de les dues llars d'infants de titularitat municipal de la ciutat. D'aquesta manera, a partir del proper curs escolar 2020-2021, s'internalitzarà la gestió tant de la llar d'infants Tabalets com de la Xiquets i Xiquetes, que fins a l'actualitat eren gestionades de manera indirecta, donant compliment als compromisos de l'acord de govern de l'actual mandat i a la proposta que Esquerra Republicana-Compromís per Valls ja va fer en precampanya electoral el març del 2019, com a una de les seves principals apostes en matèria educativa. El primer tinent d'alcalde, Jordi Cartanyà, i la regidora d'Educació i Política Lingüística, Teresa Rull, han presentat l'acord per a la gestió municipal. La proposta d'Esquerra. L'actual acord municipal sobre les dues llars d'infants.

Itinerari de l'acte.

‘Valls, amb ulls de dona’ farà una diagnosi dels espais urbans que es perceben com a insegurs

El recorregut, que tindrà lloc el 12 de març, s’inclou dins del programa organitzat a la ciutat amb motiu del Dia Internacional de les Dones. El proper dijous 12 de març a 2/4 de vuit de la tarda, la secció local d’ERC Valls commemorarà el Dia Internacional de les Dones amb un acte que s’inclou dins la programació organitzada a Valls per entitats, col·lectius i el mateix Ajuntament amb motiu del 8 de març.   ‘Valls, amb ulls de dona’ serà un itinerari exploratori per diferents indrets de la ciutat, per detectar els possibles elements físics i/o socials que condicionen, limitant o afavorint la mobilitat com a dones.   Aquesta  activitat de sensibilització vol ser una eina de diagnosi que permetrà visibilitzar els espais de la ciutat on la percepció d’inseguretat, pel motiu que sigui, és més accentuada. Un cop acabada, es recolliran les propostes sorgides per crear entorns més habitables, segurs i inclusius.   L’itinerari tindrà com a punt de sortida la plaça de Sant Francesc i com a punt final el Parc Barrau. Hi prendran part la Marina Berasategui, arquitecta i màster en urbanisme, actualment regidora de l’Ajuntament de Reus, i la vallenca Raquel Sans, diputada al Parlament i  vicesecretària general de Dones d’Esquerra Republicana de Catalunya.

La nova executiva.

Andreu Garcia, reelegit president d’una executiva local renovada i paritària

L’assemblea de militants d’Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a Valls ha tornat a elegir Andreu Garcia com a president de la secció local. La renovada candidatura encapçalada per Garcia, que presideix l’executiva local des del 16 de juny del 2016, és totalment paritària i va obtenir el suport unànime de la militància en l’assemblea celebrada anit.   La nova executiva està integrada, a més del president, per sis dones i sis homes al capdavant de les diferents secretaries i vocalies. “Valls tan sols tirarà endavant quan Esquerra estigui al davant, i per això treballem ja per assolir l'alcaldia el 2023”, va manifestar Andreu Garcia, que s’ha fixat l’objectiu de fer créixer Esquerra a Valls per esdevenir primera força en les properes eleccions municipals. “Estem contents amb l’anterior mandat perquè els quatre regidors han fet una feina honesta i han treballat molt. Les municipals no van anar tot el bé que esperàvem, però hem guanyat un regidor i hem consolidat la nostra posició”, va afegir.   La nova executiva local d’ERC Valls està formada per: Andreu Garcia, president; Dèbora Fernández, secretaria d’Organització; Francesc Blasco, secretaria de Política Municipal; Jordi Secall, secretaria de Finances; Magda Jové i Letícia Vidal, secretaria de la Dona; Joan Maria Vinyes i Susanna Expósito, secretaria d’Imatge i Comunicació; Xavier Vilalta i Ció Iglesias, secretaria de Logística i Acció Política; Gemma Montserrat, vocalia de Comerç i Indústria; Jordi Cartanyà, portaveu representant del grup municipal, i Josep Ramos, representant del Jovent Republicà.   L’executiva comptarà amb l’ajuda externa de cinc membres més com a col·laboradors: Josep Maria Roset, en temes de Política Municipal; Gabriel Duch, en Finances; Francesc Anguela, en Medi i Sostenibilitat; Tània Guasch, en Comerç i Indústria, i Marc Moncunill, en Logística i Acció Política.

L'acte reivindicatiu a la plaça del Blat.

Valls reivindica la figura del President Companys 79 anys després del seu afusellament en un nou context de repressió contra Catalunya

La secció local i la federació comarcal d'Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a Valls i l'Alt Camp van commemorar ahir dimarts a la ciutat el 79è aniversari de l'afusellament del President Lluís Companys. Càrrecs electes, militants i amics de la formació es van trobar puntualment a les set del matí a la plaça del Blat per llençar les salves en honor del President que fou assassinat per la dictadura. La coincidència amb la publicació de la sentència de l’1-O va fer que, enguany, s’exhibissin cartells reivindicatius d’amnistia, llibertat i autodeterminació, donat el greu moment històric que tornem a viure a Catalunya. La comitiva es va dirigir, tot seguit, al monument del President Companys al barri del Fornàs per fer la tradicional ofrena floral i llegir el manifest, que va destacar que Lluís Companys va tenir una vida de compromís amb uns ideals de lluita per una societat més justa, de compromís amb la justícia social, amb el catalanisme i la llibertat nacional de Catalunya, alhora que amb els valors republicans. La figura del President Companys es va posar més que mai en valor davant l’actual situació de repressió que vivim contra les persones preses i exiliades polítiques i també contra la ciutadania catalana en conjunt.

Postal de la presentació del llibre.

Valls acollirà, dimecres 18, la presentació del llibre ‘Contes des de la presó’ d’Oriol Junqueras

L’acte, impulsat per la secció local d’ERC, comptarà amb l’assistència de Joan Tardà, Sergi Sol, Maxi Calero, Pep Picas i un familiar del president.     La secció local d’Esquerra ha organitzat per al proper dia 18 la presentació a Valls del llibre ‘Contes des de la presó’ que va escriure Oriol Junqueras des de la seva cel·la. L’acte se celebrarà al Convent del Carme (Escola Enxaneta), a la plaça del Carme, 3, dimecres vinent a les 19.30 hores. Hi assistiran l’exdiputat a Madrid Joan Tardà, el periodista Sergi Sol, els membres del col·lectiu Free Junqueras, Maxi Calero i Pep Picas, i un familiar del president d’ERC.   La presentació permetrà conèixer tots els detalls sobre el llibre per a infants que va escriure Oriol Junqueras i saber de primera mà com es troba el president republicà i quins missatges fa arribar a la ciutadania des del seu confinament. A més, les integrants del Grup de Dones d’ERC Valls Magda Jové i Leticia Vidal llegiran alguns dels contes que conté el llibre. Presentarà l’acte l’històric militant i exregidor Jordi Secall.   Aquesta és la tercera vegada que visiten Valls Sergi Sol, Maxi Calero i Pep Picas, tots tres persones de l’entorn més directe de Junqueras. Fa uns mesos ja van presentar a la Casa de Cultura el llibre sobre Junqueras ‘Fins que siguem lliures’, de Sergi Sol, i posteriorment, en el darrer Sopar de la República d’ERC Alt Camp a l’abril també van fer-hi una intervenció. Ara tornen a Valls per difondre una obra que recull els 37 contes que Oriol Junqueras ha escrit per als seus fills, Lluc i Joana, al llarg de la seva injusta reclusió a les presons d’Estremera, Lledoners i Soto del Real. Són llegendes, curiositats científiques, experiments, històries i paraules de tendresa que els ha transmès a través de cartes i que s’han editat en un llibre bellament il·lustrat per una trentena d’artistes de casa nostra.

Ramon Giró, Dolors Farré, Jordi Cartanyà i Andreu Garcia.

ERC-CxV signa un acord de govern a l’Ajuntament per seguir treballant per a Valls i per a les persones

L’acord s’inspira en cinc valors -transparència, confiança, responsabilitat, participació i aposta per les persones- i garanteix la formació d’un govern estable amb capacitat d’assumir els reptes de la ciutat i del país. Amb 5 regidors i 7 regidories, ERC-CxV es compromet a treballar en projectes i àmbits com Ca Xapes, les seus de la Policia Local i l’Escola de Música, l’Oficina d’Atenció al Ciutadà i la municipalització de la gestió de les llars d’infants Tabalets i Xiquets i Xiquetes. El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Compromís per Valls (ERC-CxV) a l’Ajuntament de Valls ha signat un acord de govern amb el grup de Junts per Valls (JxV) per al mandat 2019-2023. Amb l’experiència recent de quatre anys de govern compartit, Esquerra “es compromet a seguir treballant per a les persones i per a Valls amb l’objectiu de continuar consolidant el projecte de transformació de la ciutat iniciat el 2015”, segons el portaveu del grup, Jordi Cartanyà. Si fins ara ho havia fet amb quatre regidors i sis regidories, a partir de la reorganització interna de l’Ajuntament que preveu l’actual acord ho durà a terme amb cinc regidors i set regidories, des de les àrees on ERC-CxV pot fer millors aportacions. L’acord entre les dues formacions municipals, que representen més del 55% dels votants vallencs, té per objectiu “garantir la formació d’un govern estable i amb capacitat d’assumir els reptes de la ciutat i del país en els propers quatre anys, treballant per a tots els vallencs i totes les vallenques”, segons Andreu Garcia, president de la secció local d’ERC. L’acord s’inspira en cinc valors: la transparència en la gestió dels recursos públics; la confiança en les potencialitats de la ciutat per millorar les condicions de vida en tots els àmbits; la responsabilitat compartida entre els regidors i regidores de l’equip de govern i la rendició de comptes; la participació entesa des de la governança, involucrant la ciutadania en la presa de decisions, i l’aposta per les persones en les polítiques municipals.

Òscar Peris, Teresa Rull, Jordi Cartanyà, Núria Gavarró i Ramon Font.

Els nostres cinc regidors i regidores prenen possessió del càrrec en el ple de constitució

Ja tenim nou grup municipal a l'Ajuntament de Valls, format pels nostres cinc regidors i regidores, que van prendre possessió dels seus càrrecs dissabte passat dia 15 durant el ple de constitució. Esquerra Republicana de Catalunya a Valls i Compromís per Valls es comprometen a treballar amb voluntat de servei i des dels valors republicans de l'honestedat, l'ètica, la transparència i la proximitat. El cap de llista, Jordi Cartanyà, va manifestar durant la seva intervenció que "el nou plenari es constitueix com a resultat de la voluntat dels vallencs i de les vallenques que van votar el passat 26 de maig. Els cinc grups representats hauran d'arribar ara a grans consensos de ciutat per afrontar els nous reptes".

Ramon Font, Jordi Cartanyà i Andreu Garcia, aquest matí.

Jordi Cartanyà: ‘Malgrat que aspiràvem a guanyar, hem crescut i millorem resultats any rere any des del 2011’

L’alcaldable ha explicat que els resultats a les municipals de diumenge passat “són bons perquè hem obtingut 2.441 vots, el que suposa un 22% del total i 717 més que en els anteriors comicis”. “Malgrat que aspiràvem a guanyar, en global hem crescut un 4,43% i, per tant, hem anat millorant resultats any rere any des del 2011. Hem passat d’un regidor a cinc, i hem reduït distàncies amb la primera força”. Amb aquestes paraules, el cap de llista d’Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) Valls i Compromís per Valls (CxV), Jordi Cartanyà, ha valorat avui els resultats de les eleccions municipals de diumenge passat, 26 de maig. Després de l’anàlisi exhaustiva de les dades i la valoració per part de l’executiva local d’ERC, Cartanyà ha assegurat que “els resultats són bons perquè hem obtingut 2.441 vots, el que suposa un 22% del total i 717 més que en els anteriors comicis”. El president de la secció local d’ERC a Valls, Andreu Garcia, ha iniciat la compareixença d’avui expressant que “vull donar les gràcies a les 2.441 persones que ens han votat i han confiat en nosaltres. També vull agrair a tot l’equip de campanya, als interventors i als apoderats, perquè han fet una gran feina. Ha sigut una campanya molt intensa”. La participació electoral a Valls en les municipals ha sigut del 64,65%, una xifra que ha augmentat un 7,80% respecte el 2015. Això vol dir que han votat 1.278 persones més que en els anteriors comicis. “En fem una lectura positiva perquè la gent s’ha sentit interpel·lada a decidir quin futur vol per Valls i com vol que sigui la ciutat”, ha dit Jordi Cartanyà. L’alcaldable ha manifestat que malgrat aquesta tendència a l’alça i malgrat que s’han millorat resultats, “no estem satisfets perquè aspiràvem a guanyar”. Els resultats obtinguts no han sigut suficients, però “ens mantenim com a segona força a l’Ajuntament”. Segons Cartanyà, “hem fet una campanya electoral positiva i proactiva.

Els cinc regidors, anit al local electoral del Pati.

Esquerra Republicana Valls i Compromís per Valls aconsegueix els millors resultats en unes eleccions municipals

Les dues formacions tindran cinc regidors a l’Ajuntament de Valls gràcies als 2.441 vots que han sumat. A l’Alt Camp, ERC millora els resultats i passa de 25 a 43 regidors. Esquerra Republicana Valls i Compromís per Valls han superat els millors resultats en unes eleccions municipals a la capital de l’Alt Camp. Amb 2.441 vots, aconsegueixen cinc regidors a l’Ajuntament i la coalició es consolida com a segona força municipal. ERC-CxV ha obtingut el 22,04% dels vots i se situa per damunt dels resultats obtinguts ara fa quatre anys i dels que històricament havien marcat el sostre de la formació republicana el 1999 amb l’alcaldia de Jordi Castells. L’alcaldable, Jordi Cartanyà, ha valorat molt positivament el resultat perquè “consolida el nostre projecte per a la ciutat de Valls” i “ens dóna la força necessària per seguir treballant per a les persones”. I ha afegit: “Agraïm a tots els militants, amics i gent propera que ens ha donat el seu suport la feina que han fet durant la campanya, la qual cosa permetrà que els nostres regidors i regidores segueixin treballant pels vallencs i les vallenques”. Segons Cartanyà, “és molt important el fet que a Valls les forces independentistes i republicanes continuem tenint una àmplia majoria municipal”. Bons resultats a la comarca A l’Alt Camp, Esquerra Republicana de Catalunya ha aconseguit els millors resultats en unes eleccions municipals des de l’any 1979. La formació sobiranista hi presentava fins a 14 llistes comptant la de Valls i s’assegura 4 alcaldies a tota la comarca: Bràfim, Querol, elsGaridells i Mont-ral. També s’han aconseguit 3 vocalies de l’EMD de Picamoixons. A més, ERC ha passat de tenir 25 regidors a sumar-ne 43 a tota la comarca. Totes les llistes han aconseguit com a mínim la representació d’un regidor. El president de la comarcal d’ERC, Josep Maria Pallàs, valora positivament els resultats: “ERC es consolida com a segona força municipal a la comarca i avança en pas ferm”.