Valls

Totes les notícies

Òscar Peris, Teresa Rull, Jordi Cartanyà, Núria Gavarró i Ramon Font.

Els nostres cinc regidors i regidores prenen possessió del càrrec en el ple de constitució

Ja tenim nou grup municipal a l'Ajuntament de Valls, format pels nostres cinc regidors i regidores, que van prendre possessió dels seus càrrecs dissabte passat dia 15 durant el ple de constitució. Esquerra Republicana de Catalunya a Valls i Compromís per Valls es comprometen a treballar amb voluntat de servei i des dels valors republicans de l'honestedat, l'ètica, la transparència i la proximitat. El cap de llista, Jordi Cartanyà, va manifestar durant la seva intervenció que "el nou plenari es constitueix com a resultat de la voluntat dels vallencs i de les vallenques que van votar el passat 26 de maig. Els cinc grups representats hauran d'arribar ara a grans consensos de ciutat per afrontar els nous reptes".

Ramon Font, Jordi Cartanyà i Andreu Garcia, aquest matí.

Jordi Cartanyà: ‘Malgrat que aspiràvem a guanyar, hem crescut i millorem resultats any rere any des del 2011’

L’alcaldable ha explicat que els resultats a les municipals de diumenge passat “són bons perquè hem obtingut 2.441 vots, el que suposa un 22% del total i 717 més que en els anteriors comicis”. “Malgrat que aspiràvem a guanyar, en global hem crescut un 4,43% i, per tant, hem anat millorant resultats any rere any des del 2011. Hem passat d’un regidor a cinc, i hem reduït distàncies amb la primera força”. Amb aquestes paraules, el cap de llista d’Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) Valls i Compromís per Valls (CxV), Jordi Cartanyà, ha valorat avui els resultats de les eleccions municipals de diumenge passat, 26 de maig. Després de l’anàlisi exhaustiva de les dades i la valoració per part de l’executiva local d’ERC, Cartanyà ha assegurat que “els resultats són bons perquè hem obtingut 2.441 vots, el que suposa un 22% del total i 717 més que en els anteriors comicis”. El president de la secció local d’ERC a Valls, Andreu Garcia, ha iniciat la compareixença d’avui expressant que “vull donar les gràcies a les 2.441 persones que ens han votat i han confiat en nosaltres. També vull agrair a tot l’equip de campanya, als interventors i als apoderats, perquè han fet una gran feina. Ha sigut una campanya molt intensa”. La participació electoral a Valls en les municipals ha sigut del 64,65%, una xifra que ha augmentat un 7,80% respecte el 2015. Això vol dir que han votat 1.278 persones més que en els anteriors comicis. “En fem una lectura positiva perquè la gent s’ha sentit interpel·lada a decidir quin futur vol per Valls i com vol que sigui la ciutat”, ha dit Jordi Cartanyà. L’alcaldable ha manifestat que malgrat aquesta tendència a l’alça i malgrat que s’han millorat resultats, “no estem satisfets perquè aspiràvem a guanyar”. Els resultats obtinguts no han sigut suficients, però “ens mantenim com a segona força a l’Ajuntament”. Segons Cartanyà, “hem fet una campanya electoral positiva i proactiva.

Els cinc regidors, anit al local electoral del Pati.

Esquerra Republicana Valls i Compromís per Valls aconsegueix els millors resultats en unes eleccions municipals

Les dues formacions tindran cinc regidors a l’Ajuntament de Valls gràcies als 2.441 vots que han sumat. A l’Alt Camp, ERC millora els resultats i passa de 25 a 43 regidors. Esquerra Republicana Valls i Compromís per Valls han superat els millors resultats en unes eleccions municipals a la capital de l’Alt Camp. Amb 2.441 vots, aconsegueixen cinc regidors a l’Ajuntament i la coalició es consolida com a segona força municipal. ERC-CxV ha obtingut el 22,04% dels vots i se situa per damunt dels resultats obtinguts ara fa quatre anys i dels que històricament havien marcat el sostre de la formació republicana el 1999 amb l’alcaldia de Jordi Castells. L’alcaldable, Jordi Cartanyà, ha valorat molt positivament el resultat perquè “consolida el nostre projecte per a la ciutat de Valls” i “ens dóna la força necessària per seguir treballant per a les persones”. I ha afegit: “Agraïm a tots els militants, amics i gent propera que ens ha donat el seu suport la feina que han fet durant la campanya, la qual cosa permetrà que els nostres regidors i regidores segueixin treballant pels vallencs i les vallenques”. Segons Cartanyà, “és molt important el fet que a Valls les forces independentistes i republicanes continuem tenint una àmplia majoria municipal”. Bons resultats a la comarca A l’Alt Camp, Esquerra Republicana de Catalunya ha aconseguit els millors resultats en unes eleccions municipals des de l’any 1979. La formació sobiranista hi presentava fins a 14 llistes comptant la de Valls i s’assegura 4 alcaldies a tota la comarca: Bràfim, Querol, elsGaridells i Mont-ral. També s’han aconseguit 3 vocalies de l’EMD de Picamoixons. A més, ERC ha passat de tenir 25 regidors a sumar-ne 43 a tota la comarca. Totes les llistes han aconseguit com a mínim la representació d’un regidor. El president de la comarcal d’ERC, Josep Maria Pallàs, valora positivament els resultats: “ERC es consolida com a segona força municipal a la comarca i avança en pas ferm”.

Postal de l'acte.

Esquerra Republicana Valls i Compromís per Valls celebren l’acte final de campanya amb una festa oberta a tothom

Les dues formacions volen compartir amb la ciutadania una estona distesa per poder parlar sobre el projecte de futur de la ciutat, que es vol fer amb la participació dels veïns i de les veïnes L’acte tindrà lloc el proper divendres, dia 24 de maig, al pati cobert del Col·legi Eugeni d'Ors, a partir de les 19.30h   Esquerra Republicana Valls i Compromís per Valls posen punt i final a la campanya electoral amb una festa popular oberta a tots els vallencs i les vallenques i en la qual hi assistiran els candidats i candidates. Durant l’acte s’oferirà un refrigeri a tothom, hi haurà música i els candidats faran uns breus parlaments. L’objectiu és compartir una estona amb la ciutadania, familiars, amics, simpatitzants, militants, per poder parlar sobre el projecte del futur de la ciutat. Ambdues formacions fa temps que expliquen les seves propostes per fer de Valls una ciutat moderna, dinàmica i transformadora en tots els àmbits: des de la salut a l’educació, del medi ambient als esports, de la cultura a l’oci, de la joventut a la gent gran, de l’habitatge als equipaments, de l’ocupació i l’empresa al turisme i al comerç; de la igualtat a la participació, de la via pública a la mobilitat i a la transparència i TIC, etc. Durant les últimes setmanes, Esquerra Republicana Valls i Compromís per Valls han presentat el seu projecte pel futur de la ciutat amb unes propostes que es volen portar a terme amb la participació des vallencs i de les vallenques. Són projectes realistes i factibles a partir dels quals es vol canviar la dinàmica de l’Ajuntament. Des de fa 4 anys, ERC ha estat al govern i, ara, amb l’acord signat amb Compromís per Valls, es vol seguir aquesta manera de fer política partint dels valors republicans des de l’alcaldia, que és des d’on es poden fer les transformacions necessàries que necessita Valls per tornar a ser una ciutat que engresqui, que sedueixi.   Acte: Festa final de campanya Dia: Divendres, 24 de maig Hora: 19.

Esquerra Republicana Valls i Compromís per Valls seguiran potenciant la participació ciutadana des de l’Ajuntament

Ambdues formacions volen desplegar el Reglament de Participació Ciutadana En matèria d’igualtat es redactarà un manual de gènere per als treballadors de l’Ajuntament i un pla municipal LGTBI Pel que fa a la transparència i administració electrònica, s’agilitzaran els tràmits administratius desenvolupant una aplicació mòbil perquè la ciutadania pugui fer tràmits, sol·licituds i introduir incidències des del telèfon Participació ciutadana  Esquerra Republicana Valls i Compromís per Valls seguiran canviant la dinàmica de polítiques públiques apropant-les a la ciutadania, fent-la participar activament de la presa de decisions. Durant els últims quatre anys i des del govern, ERC ha creat la regidoria de Participació Ciutadana i això ha permès apoderar els vallencs i les vallenques. Núria Gavarró, responsable d’aquesta àrea, ha explicat que “els hem donat eines i recursos perquè tinguin un paper actiu en les polítiques municipals”. La també número 2 de la candidatura conjunta d’Esquerra Republicana Valls i Compromís per Valls, ha expressat que, durant la propera legislatura “volem seguir treballant en aquesta línia, implicant a la ciutadania en els objectius col·lectius, fent-la sentir partícip dels projectes de ciutat”. En aquest sentit, Gavarró ha recordat que l’eslògan de campanya d’ambdues formacions va en aquesta línia: ‘Estem per tu perquè “es posa al centre l’atenció a les persones i és des del municipalisme que ho podem fer efectiu, perquè és l’administració més propera i que pot tractar la ciutadania de tu a tu”. Per tant, durant la propera legislatura, Esquerra Republicana Valls i Compromís per Valls seguiran reforçant les polítiques en matèria de participació ciutadana: es desplegarà el Reglament de Participació Ciutadana, es milloraran els pressupostos participatius perquè arribin a més gent, s’elaborarà un pla estratègic a través de debats ciutadans sobre l’espai públic, en definitiva “farem que els organismes de participació siguin com més reals millor perquè la ciutadania es pugui involucrar més en la presa de decisions”.

Angelina Marín, Andreu Garcia, Jordi Cartanyà, Anna Mateu, Ramon Font i Núria Gavarró, avui al Portal Nou.

ERC i Compromís impulsaran nous equipaments per a Valls i un pla de manteniment de totes les instal·lacions municipals

Proposen ubicar la nova comissaria de la Policia Local en un espai a l’entrada a la ciutat per la carretera de Tarragona i el Portal Nou. Buscar recintes idonis per a l’Escola de Música i els nous espais Robert Gerhard i Narcís Oller, i promoure pisos tutelats per a la gent gran són altres propostes programàtiques. Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) Valls i Compromís per Valls (CxV) han presentat avui els principals projectes inclosos en el seu programa en matèria d’equipaments per a la ciutat. Per fer créixer Valls i situar-la com a referent al Camp de Tarragona, i sobretot per oferir a la ciutadania els serveis necessaris per millorar-ne el seu dia a dia, les dues formacions proposen impulsar el nou hospital i nou centre sociosanitari, les noves ubicacions per a l’Escola Municipal de Música i la comissaria de la Policia Local, l’obertura de la Llar de Jubilats a Ca Xapes i la promoció de pisos tutelats per a la gent gran, i també els equipaments culturals com l’espai Robert Gerhard i l’espai Narcís Oller i la millora de les instal·lacions esportives. Alhora, s’elaborarà un pla de manteniment de tots els equipaments municipals. L’actual comissaria de la Policia Local “s’ha fet petita i no reuneix les condicions necessàries perquè s’hi segueixi treballant. Cal buscar un nou espai perquè els agents disposin de tots els recursos que els fan falta”, segons ha explicat l’alcaldable, Jordi Cartanyà. La zona per ubicar-la que proposa ERC i Compromís l’entrada a Valls per la carretera de Tarragona i el Portal Nou. “La ubicació és immillorable. A tocar del Barri Antic però amb l’espai suficient per encabir-hi les dependències i també la flota de vehicles. A més, també gaudeix de bons accessos”, ha afegit. També l’Escola Municipal de Música Robert Gerhard necessita un nou espai per tal de poder absorbir tota la demanda. “Ens comprometem a buscar l’emplaçament més idoni per un nou centre d’ensenyament de música i això passa per fer un pla funcional i detectar-ne quines són les necessitats per poder iniciar el projecte de nova construcció o rehabilitació de l’espai més adequat”, segons Cartanyà.

Tardà i Cartanyà, ahir al Pati. Fotos: José C. León

Jordi Cartanyà: ‘Sumeu-vos a aquest projecte que vol fer tornar a bategar la ciutat, a fer un Valls que sedueixi’

L’alcaldable va esbossar les propostes de futur d’ERC i Compromís en un acte celebrat ahir al vespre al Pati que va comptar amb uns 200 assistents. Joan Tardà, Joan Josep Nuet, Raquel Sans, Núria Gavarró, i les paraules escrites d’Oriol Junqueras i les enregistrades de Marta Rovira van protagonitzar l’acte central de campanya. "Sumeu-vos a aquest projecte que vol fer tornar a bategar la ciutat, a fer un Valls que sedueixi". Amb aquesta petició a la ciutadania vallenca, l’alcaldable d’Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) Valls i Compromís per Valls, Jordi Cartanyà, tancava ahir al vespre l’acte central de campanya celebrat a la plaça del Pati, on una pantalla gegant lluïa el lema ‘Estem per tu’. Durant una hora, unes 200 persones van poder escoltar la proposta de futur que el candidat va anar desgranant en companyia de convidats d’excepció com Joan Tardà, exportaveu d’ERC al Congrés, el diputat d’ERC-Sobiranistes, Joan Josep Nuet, i la diputada al Parlament de Catalunya, la vallenca Raquel Sans. L’acte, conduït per la número 5 de la llista, Teresa Rull, va començar amb la intervenció de la regidora de Participació Ciutadana i Igualtat i número 2 de la candidatura, Núria Gavarró, que va fer una pinzellada de l’obra de govern dels darrers quatre anys a l’Ajuntament de Valls, on ERC ha tingut 4 regidors amb sis regidories: “Hem estat al govern municipal complint amb el compromís adoptat amb la ciutadania, el de posar les persones en el centre de les polítiques públiques”. En aquest sentit, la diputada vallenca Raquel Sans va exposar durant la seva intervenció que "ara ja tenim experiència de govern, i sumant en aquest viatge als companys de Compromís, ens cal fer un pas més per poder agafar el timó de la nostra ciutat”. El recentment escollit diputat al Congrés per ERC-Sobiranistes, Joan Josep Nuet, va tenir paraules de record cap els presos i les preses polítics i els exiliats i les exiliades: “Al mateix temps que nosaltres fem campanya aquests dies, tenim persones a la presó i a l'exili, i la única manera de lluitar contra això és sumar més i més republicans i republicanes”.

Peris, Mateu, Garcia, Vidal i Cartanyà, avui al polígon de Valls.

ERC Valls i Compromís per Valls potenciaran amb més recursos les petites i grans empreses, l’emprenedoria i els autònoms

El Museu Casteller i les jornades gastronòmiques seran els eixos que permetran seguir dinamitzant el comerç i el turisme a la ciutat des de la nova Oficina Municipal d’Informació i Turisme. Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) Valls i Compromís per Valls (CxV) volen dissenyar una ciutat més cohesionada per viure-hi i treballar-hi, on la ciutadania pugui desenvolupar la seva carrera professional i on tingui una oferta laboral de qualitat i atractiva, per tal que especialment la gent jove no hagi de marxar per motius de feina. Les dues formacions volen potenciar l’ocupació i l’empresa donant suport a l’emprenedoria, la petita i gran empresa i els autònoms, amb l’objectiu de revitalitzar el teixit econòmic de Valls. ERC i CxV proposen una sèrie de mesures que han de contribuir a millorar els índexs d’ocupació (actualment l’atur se situa en el 12,57%), tot i que durant els últims temps la taxa de desocupació ha baixat. L’alcaldable, Jordi Cartanyà, ha explicat que “posarem a l’abast més recursos per millorar la reinserció laboral de persones en risc d’exclusió”. Així, el 2021 s’ha de licitar de nou el servei de neteja i jardineria de l’Ajuntament. Aquest és un servei al qual la ciutat hi destina molts diners i, per això, “proposem aprofitar aquesta licitació per contractar una empresa d’inserció que, a més de donar un bon servei, fomenti l’ocupació de vallencs i vallenques en situació d’atur”. Cartanyà ha afegit: “Cal que ens fixem en les persones en risc d’exclusió i en els aturats de llarga durada, però també en la població més jove, que ha de poder impulsar la seva carrera professional a Valls per no haver de marxar a fora. Combatrem l’alt índex d’atur juvenil. N’és un exempledetectar quines són les necessitats formatives i millorar-ne l’oferta, que passa per fomentar l’FP Dual”. En emprenedoria, ERC i CxV redactaran convenis de cessió de propietaris de locals buits perquè l’Ajuntament els rehabiliti i els pugui cedir a joves, dones o desocupats majors de 45 anys que vulguin implantar una empresa a un preu de lloguer raonable.

L'equip de Picamoixons.

L’equip d’Esquerra Republicana Valls i Compromís per Valls a Picamoixons aposta per les mesures urbanístiques i de serveis

La llista de l’EMD també prioritza les propostes econòmiques, de promoció del poble, mediambientals i per als joves i la gent gran.   Les mesures de caire urbanístic i de serveis als veïns i les veïnes són prioritàries per a Esquerra Republicana Valls i Compromís per Valls a Picamoixons. L’equip que es presenta a les eleccions municipals del 26 de maig per gestionar l’Entitat Municipal Descentralitzada (EMD) aposta per millores en aquest àmbit sense oblidar-ne d’altres de caràcter mediambiental, econòmic, cultural o educatiu. L’alcaldable a Valls, Jordi Cartanyà, va visitar recentment els membres de la llista que treballaran per a l’EMD. Del paquet de propostes urbanístiques, destaquen: acabar la primera planta i remodelar les naus de Ca l’Orga; fer promoció d’habitatges nous i concedir ajudes per a la rehabilitació d’immobles; urbanitzar els carrers de Sant Josep i Sant Isidre; canalitzar el clavegueram del torrent de les Guixeres; arranjar la jardineria i netejar les teulades del cementiri, i millorar la mobilitat a peu a tot el municipi, entre d’altres. Jordi Cartanyà destaca que les persones de l’equip de Picamoixons “treballaran per crear el caliu necessari perquè tots els veïns i totes les veïnes s’identifiquin amb el poble. Són un equip jove i preparat que vetllarà per tenir més recursos per al poble i pels convenis que afecten el desenvolupament de l’EMD”. Així doncs, es potenciarà la comunicació entre les entitats, es projectarà l’EMD per tal que tothom sàpiga què passa al poble, i es prioritzaran els temes socials per millorar el dia a dia de la gent. L’equip també té com a objectius obtenir més recursos econòmics per a l’EMD, convocar anualment els veïns i veïnes a sessions informatives, inventariar els béns de l’EMD, buscar recursos per a una depuradora, i preparar la celebració dels 25 anys de la constitució de l’EMD el 2021. Finalment, cal destacar que es potenciaran les activitats i els espais per al jovent i la gent gran, es col·laborarà estretament amb l’Escola Rocabruna i es vetllarà pels aspectes relacionats amb la seguretat ciutadana.