Valls

Totes les opinions

Jordi Cartanyà, primer tinent d'alcalde i regidor de Benestar Social i Habitatge de l'Ajuntament de Valls.

Valls està en forma

Jordi Cartanyà.

Arribat l’estiu, toca fer balanços. Com ha anat el curs escolar? I el polític? I com tanquen el seu les empreses abans de les merescudes vacances? També el sector esportiu en fa, de balanç. I enguany ha estat brillant, com és la tònica general en els darrers temps. Perquè a Valls hi ha desenes i desenes de nens i nenes i joves que cada setmana practiquen la sana cultura de l’esforç. Camps de gespa, pavellons, pistes i piscines s’omplen d’esportistes que fan salut i amistats, alhora que competeixen amb afany de superació personal i col·lectiva.

Núria Gavarró, regidora de Participació Ciutadana i Igualtat a l’Ajuntament de Valls.

A Valls, compromesos amb la implementació de polítiques de gènere i igualtat

Núria Gavarró.

Al llarg de la nostra història les persones amb orientacions afectives, sexuals i expressions de gènere diferents a les normatives han patit l’estigma, la burla, la repressió i múltiples discriminacions. Justament perquè la societat ens vol imposar uns models normatius que fan de l’heterosexualitat l’única opció possible.   Arran de l’aprovació de la Llei 11/2014 de 10 d’octubre de 2014 dels drets de les persones gais, lesbianes, bisexuals i transsexuals i per a l’eradicació de l’homofòbia, la lesbofòbia i la transfòbia els ajuntaments tenim el repte d’implementar-la, de convertir els seus principis i objectius en realitats per als ciutadans i ciutadanes de Catalunya.

Andreu Garcia, president de la secció local d'ERC a Valls.

Bona Festa Major de Valls i bon 1 d’octubre

Andreu Garcia.

Benvinguda Festa Major de Sant Joan de Valls. Aquesta setmana gaudirem d'una festa major de Valls plena de concerts, d'actes culturals, de castells, de trobades amb amics i amigues i, sobretot, de molta alegria pels carrers de la ciutat. Aquests dies són especials per tots els vallencs i vallenques que tenim ganes de compartir els uns amb els altres. Enguany, tindrem una festa emblemàtica en un 2017 intens i decisiu, amb reptes importants com a ciutat i com a país.

Per Sant Joan comença la gran festa de la democràcia

Jordi Cartanyà.

Calor i claror fins ben tard, màniga curta, xancletes i sensacions de final de curs. Són símptomes evidents que ara mateix alguna cosa està canviant en les nostres vides. I és que avui divendres comença la Festa Major de Sant Joan, i aquest any podem dir que l’eslògan, ‘Per Sant Joan tot comença a Valls’, té més raó de ser que mai. S’inicia la Festa Major, la temporada castellera amb majúscules, els sopars a la fresca, la temporada de piscines.

Núria Gavarró i Rodríguez, regidora de Participació Ciutadana i Igualtat a l’Ajuntament de Valls.

A Valls, la festa en pau!

Núria Gavarró.

L’Ajuntament de Valls posarà en marxa el protocol contra les agressions sexistes en l’oci i la festa la propera Festa Major de Sant Joan, sota el lema “La festa en pau!”, per tal d’assegurar que en els espais on es desenvolupin els actes nocturn tothom pugui expressar-se lliurement i amb seguretat. Aquest protocol, liderat des de la Regidoria de Participació Ciutadana i Igualtat, s’ha treballat de forma transversal amb la regidories de Cultura, d’Acció Cívica i Joventut i de Seguretat Ciutadana junt amb els diferents agents d’activitats d’àmbit festiu i d’oci de la ciutat i els cossos de seguretat.

Francesc Xavier Pagès, alcalde de Mont-ral

Junts fem un poble viu

Francesc Xavier Pagès.

Pocs crèiem fa dos anys que molts objectius que ens vàrem donar a principi de legislatura s'anirien complint gràcies a l'aportació de tot l'equip municipal i el bon tarannà de tots plegats. Tenim una escola en marxa "El Bosc" amb unes mestres excel·lents, amb un alumnat entregat. Els alumnes han guanyat un dels premis Baldiri Reixach, enhorabona. Això és arribar i moldre. Hem aprovat una ordenança per baixar més la contaminació lumínica del municipi, així com demanar un segell de reconeixement en aquest sentit.

Dolors Palma, regidora de Tots Som Aiguamúrcia-AM

Què volem que representin?

Dolors Palma.

Es preparen les urnes, amb la corresponent querella de la Fiscalia per comprar-les i la més que probable intervenció dels tribunals per suspendre la possibilitat de tenir-les. Res de nou. Avui en dia, tot marxa com estava previst. O algú s'havia imaginat cap altre escenari? Sí, segur que algú confiava encara que es podia aconseguir un referèndum sobre la independència pactat amb l'estat espanyol.

Fem acollida de veritat amb el Programa Català de Refugi

Jordi Cartanyà, primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Valls.

A la societat actual, som capaços d'arribar a assimilar la normalitat de la mort de persones. Comencem indignats quan veiem les imatges del nen kurd Aylan Kurdi de bocaterrosa ofegat en una platja de Bodrum quan intentava arribar a Europa, i a poc a poc, anem normalitzant la mort de refugiats al mar Mediterrani, com si aquest drama humanitari no tingués solució. No ens podem resignar, perquè el que està passant ens interpel·la com a persones, en els principis ètics i humanitaris vinculats a l'ésser humà.

Núria Gavarró i Rodríguez, regidora de Participació Ciutadana i Igualtat de l'Ajuntament de Valls.

Valls per una igualtat de gènere real i efectiva entre homes i dones

Núria Gavarró.

L’Ajuntament de Valls ha aprovat el III pla de polítiques de gènere i d'igualtat de Valls, que constitueix un conjunt ordenat d’objectius i mesures que ens han de permetre desenvolupar una estratègia integral orientada a millorar i equilibrar la situació de dones i homes a Valls a partir d’una anàlisi de diagnosi prèvia d’aquesta situació. Es tracta d’un instrument àgil, dinàmic i realista la finalitat del qual és aconseguir en el municipi de Valls una equitat de gènere real i efectiva entre homes i dones, una igualtat integral que traspassi l'àmbit formal de la igualtat de tracte i oportunitats i arribi als nostres imaginaris simbòlics.