Valls

Totes les opinions

Gràcies

Jordi Cartanyà.

La pandèmia de coronavirus està fent estralls arreu. Hem entrat de ple en les pitjors setmanes i la xifra d’afectats no para de créixer. El confinament s’allarga quinze dies més, fins l’11 d’abril, i ja se senten veus que parlen de noves pròrrogues perquè la corba d’infectats encara fa pujada i no se’n veu el pic.   Aquesta crisi ens portarà greus conseqüències a nivell sanitari, econòmic i personal.

Jordi Cartanyà, primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Valls.

Quedem-nos a casa per salvar vides

Jordi Cartanyà.

Ara és l’hora de quedar-se a casa una temporada. Per un mateix, per tothom, per responsabilitat social i per solidaritat amb els qui no poden fer-ho perquè són serveis essencials. Aquesta directriu tan senzilla, no sortir de casa, que ens arriba dels experts en coronavirus, no ens la podem prendre a la lleugera. Estem davant d’una crisi sanitària d’enormes proporcions a casa nostra i a tot el planeta.

Jordi Cartanyà, primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Valls.

Dos anys de ràdio participativa

Jordi Cartanyà.

Ara fa un parell de divendres, el 28 de febrer, celebràvem els dos anys de vida de Ràdio Ciutat de Valls (RCV), la ràdio municipal online. La commemoració es va fer a la sala d’actes de Vallsgenera i hi van assistir col·laboradors i col·laboradores que participen d’aquest mitjà de comunicació públic realitzant programes amb continguts de temàtica força variada. Hi va ser també l’equip professional que fa possible la ràdio dia a dia: el Toni Vargas, l’Èdgar Burch, l’Eva Salvat, el David Prats i el Jordi Benaiges.

Teresa Rull Ferré, regidora d'Educació i Política Lingüística de l'Ajuntament de Valls.

L'Espai de l'Estudiant: 20 anys encarrilant joves

Teresa Rull.

L'Espai de l'Estudiant celebra enguany el vintè aniversari. Per molts anys! El Consorci Prouniversitari Alt Camp-Cona de Barberà, integrat a l'Institut d'Estudis Vallencs, va començar fa vint anys un recorregut força discret aleshores de la mà de Francesc Xavier Domingo, conscient que els adolescents, quan acabaven la Secundària Obligatòria o la Formació Professional, estaven molt desorientats i tenien moltes incerteses sobre el seu futur.

Jordi Cartanyà, primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Valls.

Més mobilitzats que mai per la igualtat

Jordi Cartanyà.

Aquest diumenge, 8 de març de 2020, commemorarem un any més el Dia Internacional de les Dones. La data serveix per homenatjar els moviments en favor dels drets de les dones i fer sentir ben fort i clar la seva reivindicació, per continuar evidenciant les desigualtats de gènere que encara perduren. Una reivindicació que va més enllà d’aquesta data i s’estén tots els dies de l’any, que guia l’acció de les administracions públiques i que cal que arribi a totes i cadascuna de les persones que conformen la nostra societat.

JORDI CARTANYÀ, PRIMER TINENT D'ALCALDE I REGIDOR D'ACCIÓ COMUNITÀRIA, PARTICIPACIÓ I IGUALTAT DE L'AJUNTAMENT DE VALLS.

Drets energètics contra els abusos de les companyies

Jordi Cartanyà.

Quan mirem el rebut que ens envien a casa les empreses subministradores d’energia, sempre tenim la impressió que algú ens aixeca la camisa. Els consumidors constatem el tracte abusiu per part de les grans companyies que subministren energia a les nostres llars des d’una posició de control del mercat. Som conscients que l’elevat cost de l’energia genera problemàtica social i afecta sobretot les famílies en situació de vulnerabilitat, que es veuen obligades a demanar ajudes pel seu pagament.

Núria Gavarró Rodríguez, tercera tinent d’alcalde i regidora de Transparència, OAC i TIC de l’Ajuntament de Valls.

Liderem la consolidació de l'Ajuntament com una administració oberta, innovadora i digital

Núria Gavarró.

Dilluns passat es va portar a terme, en el marc del ple municipal de l’Ajuntament de Valls, l’aprovació inicial del pressupost 2020, el primer d’aquesta legislatura i que reflecteix els punts de l’acord de govern que vam signar Esquerra Republicana de Catalunya –Compromís per Valls i Junts per Valls el passat mes de juliol. Un pressupost que té com a objectiu principal millorar la qualitat de vida dels vallencs i vallenques.

Jordi Cartanyà, primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Valls.

Un pressupost centrat en les persones

Jordi Cartanyà.

Dilluns vinent portarem a aprovació el pressupost de l’Ajuntament de Valls per a l’any 2020. El pressupost és l’eina per poder aplicar i desplegar les voluntats d’un govern, per tant és el mecanisme per fer realitat les promeses electorals. Aquest serà el primer pressupost del nou govern de la ciutat i d’ell se’n desprenen alguns canvis prou significatius. Us els aniré detallant.   BENESTAR I QUALITAT DE VIDA   El primer que cal destacar és l’import global del pressupost: 28’6 milions d’euros, un 3’9% més que l’anterior.

La igualtat de gènere emprèn el vol als instituts

Jordi Cartanyà.

Ara fa 86 anys, el febrer del 1934, la vallenca Dolors Vives i Rodon (Valls, 1909-Barcelona, 2007) es convertia en la segona catalana que obtenia el títol de pilot, seguint les passes de Pepa Colomer. I l’abril del 1936, fou la primera catalana en obtenir la titulació de pilot de vol sense motor. Esdevenia així pionera de l’aviació en època de la Segona República Espanyola, i potser sense pretendre-ho en aquell moment, acabaria sent un referent per a les futures generacions de dones.