Valls

Totes les opinions

JORDI CARTANYÀ BENET, PRIMER TINENT D'ALCALDE I REGIDOR DE BENESTAR SOCIAL I D'HABITATGE DE L'AJUNTAMENT DE VALLS

De Sant Jordi a les eleccions espanyoles

Dimarts que ve és Sant Jordi. Com és habitual, una gran majoria dels catalans i de les catalanes sortirem als carrers per comprar les últimes novetats editorials, un d’aquells clàssics que fa temps que tenim pendents, o el primer llibre als més petits de la casa. També comprarem roses, com diu la tradició, que cada cop són de colors més variats. Tot i que el 23 d’abril és un dia laborable, ens el prendrem com una festa, com una gran festa de la cultura catalana.

Cap a la República Catalana

Cada any, el 14 d’abril Esquerra Republicana de Catalunya commemora el dia en què Francesc Macià va proclamar la República Catalana des del balcó de la Generalitat de Catalunya. Era el 14 d’abril de 1931 (ja en fa 88 anys) i just abans que des de Madrid es proclamés la II República Espanyola. En aquestes línies, no pretenc fer una lliçó d’història, però aquest gest de Macià va venir donat pel fet que, uns minuts abans, Lluís Companys hissés la bandera de la II República espanyola a l’Ajuntament de Barcelona.

Memòria històrica i dret a morir dignament

El passat 1 d’abril es van complir 80 anys de la fi de la Guerra Civil Espanyola i, gairebé un segle després, encara hi ha ferides obertes i molts danys per reparar. Sembla que les diferents generacions hem après ben poc durant tot aquest temps. Aquest mateix dilluns, el ple de l’Ajuntament de Valls va aprovar, per unanimitat, una moció a favor de morir dignament. És molt positiu que en prenguem consciència, perquè tenim dret a viure amb la màxima qualitat de vida possible.

Memòria històrica i dret a morir dignament

El model sanitari que volem per Valls

L’Ajuntament té l’obligació de preocupar-se per la salut dels seus conciutadans. Per això, és fonamental que es posin a l’abast dels vallencs i les vallenques els equipaments i serveis necessaris per garantir una bona qualitat assistencial i que, òbviament, asseguri el bon estat de salut de les persones.   En els propers anys, veurem canvis substancials en l’àmbit assistencial: la implantació de noves tècniques d’atenció mitjançant l’ús d’aparells tecnològics permetran diagnosticar de manera més ràpida alhora que disminuir l’hospitalització dels pacients.

Membre de la candidatura d'Acord per Cabra del Camp

Vents contradictoris

Cabra del Camp, Acord per Cabra

M’agradaria començar amb una pregunta una mica abstracta. Què vol dir, actualment, ser de Cabra del Camp? Per aquelles persones que no ho sàpiguen, el municipi de Cabra del Camp està format per 4 eixos; el nucli urbà i 3 urbanitzacions: el Mas del Plata, Miralcamp i les Planes de Cabra. En teoria, des de l’Ajuntament, volen donar a entendre que Cabra del Camp som tots i cadascun dels habitants, i és en aquest punt on el meu cap entra en una primera contradicció.

Parlem de l'envelliment

Les dades ens demostren que, actualment, tenim 4.800 persones que se situen en una franja d’edat dels 50 als 65 anys. Això vol dir que la població vallenca s’està envellint. No ens hem de posar les mans al cap, però també hi hem d’actuar i donar resposta amb celeritat. Les administracions públiques tenen el deure d’atendre les necessitats de les persones més grans i oferir-los els serveis d’assistència que requereixin per millorar la seva qualitat de vida i perquè tinguin una vellesa activa.

Jordi Cartanyà Benet, primer tinent d'alcalde i regidor de Benestar Social i d'Habitatge de l'Ajuntament de Valls.

Un pacte per guanyar l’alcaldia

Jordi Cartanyà.

Ja haureu llegit a la premsa que, aquesta setmana, Esquerra Valls i Compromís per Valls hem anunciat un acord de col·laboració per concórrer junts a les eleccions municipals del proper 26 de maig. L’acord al qual hem arribat és de caràcter municipal, se signa sota el nom d’Esquerra Republicana de Catalunya – Compromís per Valls - Acord Municipal (ERC CxV – AM) i té una vigència de quatre anys, els que dura una legislatura.

Núria Gavarró i Rodríguez, regidora de Participació Ciutadana i Igualtat de l'Ajuntament de Valls.

8 de març, vaga feminista

Núria Gavarró.

De nou, aquest 8 de Març de 2019, commemorarem el Dia Internacional de les Dones, una data d’homenatge als moviments a favor dels drets de les dones i de reivindicació per continuar fent evidents les desigualtats de gènere. Una reivindicació que va més enllà d’aquesta data i que impregna els 365 dies de l’any i a totes i cadascuna de les persones que conformen la nostra societat.   Tot i els avenços realitzats, les desigualtats i les discriminacions cap a les dones encara estan presents i són massa punyents alhora.