Valls

Totes les opinions

Jordi Cartanyà, primer tinent d'alcalde i regidor de Benestar Social i Habitatge de l'Ajuntament de Valls.

Vinguin, passin i vegin el gran circ de les mentides

Jordi Cartanyà Benet.

Després d’escoltar les afirmacions del President Rajoy sobre les inversions a Catalunya i de veure tota la posada en escena mediàtica que han fet, crec que hauria estat millor vestir-los tots d’època i traslladar-los als primers circs ambulants. Tots podem recordar fotografies i antigues pel·lícules on personatges ben vestits i equipats amb grans embuts metàl·lics -ara els anomenaríem frikis- presentaven a crits un recull de rareses, per tal que el públic s’hi acostés atret per l’extravagància.

Noves eines que obren portes als malalts mentals

Jordi Cartanyà Benet.

Malauradament, quan parlem de malaltia mental ens traicionen els estereotips i ens imaginem el que no és. Les persones que pateixen aquestes malalties continuen sent les grans desconegudes i oblidades. Les campanyes informatives fan el seu efecte, i La Marató de TV3 del 2008 va contribuir a trencar barreres i fer caure mites. Però encara costa molt que la societat vegi amb normalitat les persones que pateixen depressió, ansietat, esquizofrènia, bipolaritat.

Gabriel Duch Serra, membre de l'executiva local d’Esquerra Republicana de Catalunya a Valls.

La cultura no és un luxe

Gabriel Duch Serra.

Aquesta setmana al sortir de casa m’he trobat que una drogueria que hi tinc a prop “celebrava” el dia sense IVA. La gent feia cua per buidar les prestatgeries, ja que molts dels articles, tot i ser de primera necessitat, tenen aplicat un increment del 21% sobre el seu preu. Si hi ha algú que realment pensa que aquesta norma no s’aplica amb afany recaptatori que aixequi la mà ara mateix. A la vegada, fins a la setmana passada, l’Associació d’Artesans de l’Alt Camp exposàvem a la sala de Sant Roc de Valls un recull d’obres al voltant de la figura de la Pera.

Francesc Anguela, regidor de Mobilitat i de Transparència i Tecnologies de la Informació de l'Ajuntament de Valls.

L'autobús urbà de Valls, un bon aliat per a la mobilitat de la nostra ciutat

Francesc Anguela.

En primer lloc voldria recordar que a finals de l'any 2015 es va renovar un dels tres vehicles de la flota, a més junt amb la renovació del vehicle també es va equipar amb wifi gratuït tots els autobusos de la flota. Aconseguim així tenir un transport públic més eficient i sostenible a part d'oferir un millor servei i prestacions al ciutadà. Pel que fa al balanç del servei de l'autobús urbà de Valls aquest 2016, s'ha de ressaltar que hem batut el rècord de passatgers amb un total de 88.

Picamoixons, un exemple de constància

Jordi Cartanyà Benet.

La setmana passada vaig assistir a la inauguració del nou Ajuntament de Picamoixons. Coincidint amb la Festa Major de Sant Josep,  l’Entitat Municipal Descentralitzada de Picamoixons va mostrar les reformes fetes a l’edifici conegut com Ca l’Orga. Una casa pairal declarada l’any 2008 Bé Cultural d’Interès Local per la comissió de patrimoni de la Generalitat.  Ca l’Orga és una masia tradicional catalana, construïda a cavall entre els segles XVIII i XIX.

La democràcia no és estètica, és un valor

Jordi Cartanyà, primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Valls.

Fa molt de temps que estic plenament convençut que el govern del Partit Popular realitza un veritable segrest dels valors democràtics de la nostra societat. En tenim múltiples i variats exemples, que han posat en solfa a base de decrets i lleis durant els darrers anys. La Llei mordassa, que limita la llibertat d’expressió, les legislacions sobre el mercat laboral que condicionen el dret a vaga i redueixen els drets dels treballadors davant dels acomiadaments.

El pulmó econòmic de Valls necessita aire fresc

Jordi Cartanyà, primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Valls.

Fa uns dies, l’editorial d’aquest setmanari es referia a les obres que s’iniciaran al polígon de Valls amb un ‘Ja era hora’. Una reflexió encertada i compartida per molts. El polígon industrial és el principal motor econòmic de la ciutat i la seva activitat infueix clarament en el dia a dia de les persones, ja que l’activitat genera ocupació o si més no la manté, cosa que incideix directament en el benestar de les persones.

Núria Gavarró, regidora de Participació Ciutadana i Igualtat a l'Ajuntament de Valls.

Corregim la desigualtat en tots els àmbits

Núria Gavarró.

El dia 8 de març commemorem el Dia internacional de les dones i per la Regidoria de Participació Ciutadana i Igualtat aquesta és una data que marquem al calendari, igual que el 25 de novembre, Dia internacional per a l'eliminació de la violència contra les dones. Enguany l'Ajuntament de Valls centra la commemoració en dos àmbits: la lluita de la dona per fer-se un espai en l'àmbit de la ciència i la reivindicació del paper de la dona en àmbits on encara trobem mostres de masclisme, com és l'esport.

Valls revesteix d’ètica el seu espai públic

Jordi Cartanyà, primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Valls.

La política ens dona l’oportunitat de canviar coses i contribuir a fer una societat millor. I és en la proximitat, és a dir, en la política municipal on aquesta incidència es materialitza de forma més clara. En l’acord de govern que vàrem signar CiU i ERC, manifestàvem que un dels eixos de treball serien les persones, fent que l’acció política contribuís a tenir un Valls més just.