Valls

Totes les opinions

JORDI CARTANYÀ, PRIMER TINENT D'ALCALDE DE L'AJUNTAMENT DE VALLS.

La protecció de les famílies, un repte de tots

Jordi Cartanyà.

La pandèmia de la Covid19 ha generat i generarà problemes econòmics i socials a moltes famílies. Per això, caldrà aplicar mesures contundents i des de tots els fronts. Els ajuntaments estem aplicant ja mesures, la Generalitat està implementant ajuts al lloguer, als casals i colònies d’estiu, d’emergència social..., i l’Estat espanyol, més enllà de propiciar els ERTO, que molts d’ells encara no s’han pagat, fa ben poca cosa.

JORDI CARTANYÀ, PRIMER TINENT D'ALCALDE DE L'AJUNTAMENT DE VALLS.

Fem ciutat més que mai

Jordi Cartanyà.

Quan a mitjans de març començàvem a veure els carrers i places de Valls buits, deserts, sense vida, amb tot tancat i barrat, ens queia l’ànima als peus. La primera conseqüència de la pandèmia era un estricte però necessari confinament que estroncava, d’un dia per l’altre, el batec de la ciutat. Afortunadament, aquelles imatges de solitud que tots i totes encara tenim presents es van substituint en els darrers dies per unes altres plenes de caliu humà, amb parades de mercat, comerços oberts, terrasses de bars i restaurants i, fins i tot, les dependències de l’Ajuntament tornant a atendre presencialment la ciutadania.

Nova normalitat, noves necessitats

Jordi Cartanyà.

Fa moltes setmanes que convivim amb una situació desconeguda fins ara, amb noves rutines i relacions socials a distància, i després de tants dies de confinament anem reprenent a poc a poc una falsa normalitat. La feina i les activitats que fèiem abans del 15 de març s’han redibuixat en un nou paradigma, on el contacte humà no pot existir. Es fa difícil per a una societat com la nostra viure així.

Gràcies

Jordi Cartanyà.

La pandèmia de coronavirus està fent estralls arreu. Hem entrat de ple en les pitjors setmanes i la xifra d’afectats no para de créixer. El confinament s’allarga quinze dies més, fins l’11 d’abril, i ja se senten veus que parlen de noves pròrrogues perquè la corba d’infectats encara fa pujada i no se’n veu el pic.   Aquesta crisi ens portarà greus conseqüències a nivell sanitari, econòmic i personal.

Jordi Cartanyà, primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Valls.

Quedem-nos a casa per salvar vides

Jordi Cartanyà.

Ara és l’hora de quedar-se a casa una temporada. Per un mateix, per tothom, per responsabilitat social i per solidaritat amb els qui no poden fer-ho perquè són serveis essencials. Aquesta directriu tan senzilla, no sortir de casa, que ens arriba dels experts en coronavirus, no ens la podem prendre a la lleugera. Estem davant d’una crisi sanitària d’enormes proporcions a casa nostra i a tot el planeta.

Jordi Cartanyà, primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Valls.

Dos anys de ràdio participativa

Jordi Cartanyà.

Ara fa un parell de divendres, el 28 de febrer, celebràvem els dos anys de vida de Ràdio Ciutat de Valls (RCV), la ràdio municipal online. La commemoració es va fer a la sala d’actes de Vallsgenera i hi van assistir col·laboradors i col·laboradores que participen d’aquest mitjà de comunicació públic realitzant programes amb continguts de temàtica força variada. Hi va ser també l’equip professional que fa possible la ràdio dia a dia: el Toni Vargas, l’Èdgar Burch, l’Eva Salvat, el David Prats i el Jordi Benaiges.

Teresa Rull Ferré, regidora d'Educació i Política Lingüística de l'Ajuntament de Valls.

L'Espai de l'Estudiant: 20 anys encarrilant joves

Teresa Rull.

L'Espai de l'Estudiant celebra enguany el vintè aniversari. Per molts anys! El Consorci Prouniversitari Alt Camp-Cona de Barberà, integrat a l'Institut d'Estudis Vallencs, va començar fa vint anys un recorregut força discret aleshores de la mà de Francesc Xavier Domingo, conscient que els adolescents, quan acabaven la Secundària Obligatòria o la Formació Professional, estaven molt desorientats i tenien moltes incerteses sobre el seu futur.

Jordi Cartanyà, primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Valls.

Més mobilitzats que mai per la igualtat

Jordi Cartanyà.

Aquest diumenge, 8 de març de 2020, commemorarem un any més el Dia Internacional de les Dones. La data serveix per homenatjar els moviments en favor dels drets de les dones i fer sentir ben fort i clar la seva reivindicació, per continuar evidenciant les desigualtats de gènere que encara perduren. Una reivindicació que va més enllà d’aquesta data i s’estén tots els dies de l’any, que guia l’acció de les administracions públiques i que cal que arribi a totes i cadascuna de les persones que conformen la nostra societat.

JORDI CARTANYÀ, PRIMER TINENT D'ALCALDE I REGIDOR D'ACCIÓ COMUNITÀRIA, PARTICIPACIÓ I IGUALTAT DE L'AJUNTAMENT DE VALLS.

Drets energètics contra els abusos de les companyies

Jordi Cartanyà.

Quan mirem el rebut que ens envien a casa les empreses subministradores d’energia, sempre tenim la impressió que algú ens aixeca la camisa. Els consumidors constatem el tracte abusiu per part de les grans companyies que subministren energia a les nostres llars des d’una posició de control del mercat. Som conscients que l’elevat cost de l’energia genera problemàtica social i afecta sobretot les famílies en situació de vulnerabilitat, que es veuen obligades a demanar ajudes pel seu pagament.