Valls

Totes les opinions

Jordi Cartanyà, primer tinent d'alcalde i regidor de Benestar Social i d'Habitatge de l'Ajuntament de Valls.

Fem que notin el nostre escalf

Jordi Cartanyà Benet.

EMOCIONS Aquests darrers dies, he viscut un cúmul d’emocions. El passat dimarts 3 de juliol, l’assemblea de militants i simpatitzants d’Esquerra de Valls em va escollir com a alcaldable a l’Ajuntament per les eleccions del 26 de maig de l’any vinent. Aprofito per agrair novament la confiança que han dipositat en mi per encapçalar l’equip de persones que, carregades de ganes i d'il·lusió, entomarem el repte d’aspirar a governar la ciutat amb aire fresc.

Marc Moncunill, secretari de comunicació d’ERC Camp de Tarragona.

Ara, República Catalana

Marc Moncunill.

Volem la República Catalana perquè volem ajudar la nostra gent amb les millors eines possibles i aquestes són les eines d'un Estat. Hi volem aconseguir-ho votant. El que ens diferencia de la resta no és pas que siguem independentistes, que ho som, sinó que farem tot el possible perquè tothom pugui votar; les del no i les del sí i n'hi ha que estan fent l'impossible perquè ningú pugui votar.

Francesc Xavier Pagès Alonso, alcalde de Mont-ral.

Caminada Groga de Mont-ral

Francesc Xavier Pagès.

Mont-ral és una petita població de la nostra comarca i un gran municipi en extensió, més de 30 km². I uns bells paisatges. Però Mont-ral té sobretot uns ciutadans molt actius, molt cívics i compromesos, com es va demostrar també l'1 d'Octubre. Aquest cap de setmana passat, l'Associació d'Amics de les Muntanyes de Prades va organitzar una Caminada Solidària Groga per recaptar diners per la Caixa de Solidaritat amb els polítics represaliats pels fets de la passada tardor.

Una Festa Major de Sant Joan per emmarcar

Jordi Cartanyà.

PARTICIPACIÓ Un dels moments més participatius, emotius i vibrants de la Festa Major de Sant Joan de Valls, sinó el que més, és la sortida de Completes. Tota aquella munió de vallencs i vallenques omplint la plaça del Blat i acompanyant el seguici festiu en l’actuació conjunta representa l’essència de la nostra festa, la màxima expressió de la participació festiva de la ciutadania. D’exemples n’hi ha d’altres però, també molt reeixits, com el Tomb del Poble o l’arribada de la Flama del Canigó, perquè afortunadament la nostra és una festa molt viva, on una multitud es bolca en els actes de cultura popular i tradicional als carrers i places.

Granet a granet farem la gran platja de l’acollida

Jordi Cartanyà.

PANORAMA DESOLADOR En els darrers cinc anys, han mort prop de 15.000 persones ofegades a la Mediterrània. Milers de persones malviuen en camps de refugiats i els estats membres de la Unió Europea han incomplert de manera flagrant les quotes d’acollida. S’externalitzen les fronteres i cada cop s’inverteix més capital en seguretat en lloc de fer-ho en recursos per a l’acollida. Aquest és el panorama desolador que tenim ara mateix en matèria de política de refugiats en el nostre entorn geogràfic.

Andreu Garcia, president d'ERC Valls.

Els barris fem la Festa Major de Valls

Andreu Garcia.

S'acosta el dia de Sant Joan i amb ell, la Festa Major de Valls. Tenim dies especials per gaudir la Festa Major i celebrar-la amb família, amics i amigues, veïns i veïnes, al carrer. Enguany, ens sentim orgullosos de rebre el reconeixement per la trajectòria activa a les festes de Valls. És un reconeixement multitudinari. La comissió de ritual ha reconegut la feina que molts veïns i veïnes, organitzats, de forma desinteressada i anònima, treballem per aconseguir viure d'una manera especial Sant Joan, des dels barris.

Núria Gavarró i Rodríguez, regidora de Participació Ciutadana i Igualtat a l’Ajuntament de Valls.

A Valls volem la festa en pau!

Núria Gavarró.

L’Ajuntament de Valls posarà en marxa, per segon any consecutiu, el protocol contra les agressions sexistes en l’oci i la festa durant la Festa Major de Sant Joan, sota el lema “La festa en pau!”. Aquest protocol, liderat des de la Regidoria de Participació Ciutadana i Igualtat, vol assegurar que en els espais on es desenvolupin els actes nocturns de la festa major tothom pugui expressar-se lliurement i amb seguretat.

Per Sant Joan, totes les cultures a Valls

Jordi Cartanyà.

ESTIU Aquest any sembla que la calor no vol arribar, i amb ella, els pantalons curts, les xancletes, el bany a la piscina o bé a la platja... estem en una situació d’espera de l’estiu, entre pluja i pluja. Si aquest cap de setmana no canvia el temps, podrem sentir la sensació d’estiu, perquè ens arriba St. Joan i a Valls, per St. Joan tot comença. Això vol dir que ja podem sentir tot allò que acompanya el temps d’estiu.

Josep Maria Pallàs, president de la federació comarcal d'ERC a l'Alt Camp.

Municipis de l'Alt Camp, bastions republicans

Josep Maria Pallàs.

Setmanes de vertigen. En 10 dies el PP ha quedat escapçat. Altres vindran a rellevar-lo, és clar, i seran tan autoritaris o més que Rajoy i cia.  A l'entretant, govern del PSOE que tant pot durar uns mesos com resistir fins a final de legislatura.  Què n'hem d'esperar de Pedro Sánchez, d'aquest "insensato sin escrúpulos", en  paraules del tot just defenestrat director d'El País?  Esperar?  Aquest verb l'hauríem d'esborrar del nostre diccionari de política Catalunya-Espanya.