Valls

Totes les opinions

JORDI CARTANYÀ, PRIMER TINENT D'ALCALDE I REGIDOR D'ACCIÓ COMUNITÀRIA, PARTICIPACIÓ I IGUALTAT DE L'AJUNTAMENT DE VALLS.

Valls és més groga

Jordi Cartanyà.

Ho hem tornat a fer. Hem guanyat les eleccions generals a Valls. Vull agrair la confiança dels 3.150 vallencs i vallenques que ens ha permès obtenir la victòria en aquests comicis del 10-N. I vull destacar que la ciutat és, cada vegada més, un bastió de l’independentisme. Així doncs, del 28 d’abril al 10 de novembre hem passat del 52,93% al 56,89% de vot independentista, la qual cosa significa que la base social s’eixampla a cada nova contesa electoral.

Núria Gavarró i Rodríguez, regidora de Transparència, OAC i TIC de l'Ajuntament de Valls.

L'Ajuntament de Valls avança en el projecte de transformació digital i govern obert

Núria Gavarró.

La Regidoria de Transparència, Oficina d’Atenció al Ciutadà i Tecnologia de la Informació ha posat en marxa aquesta setmana el nou portal web Dades Obertes de l’Ajuntament de Valls, un projecte que ve a complementar el portal municipal de Transparència, que vam renovar completament a principis de la legislatura anterior, quan jo vaig agafar la regidoria TIC. El portal de Dades Obertes representa un assoliment més en el projecte de transformació digital i govern obert que impulsem des de la regidoria i és un avenç en la implementació de l’administració electrònica en el nostre consistori.

Al davant amb el puny alçat

Jordi Cartanyà.

Ja som a tocar del 10-N, l’hora de la veritat per als demòcrates i les demòcrates com nosaltres a qui no fan cap por les urnes. En aquestes eleccions, triem entre aquells que controlen els fiscals per empresonar adversaris, com va reconèixer Pedro Sánchez, i aquells que volem donar la veu a la ciutadania perquè decideixi el seu futur. Diumenge vinent decidim entre els que amenacen l’escola catalana i els mitjans públics i criminalitzen a més de dos milions de persones, com també fa Pedro Sánchez, i aquells que defensem la llibertat d’expressió, la força d’un sol poble i els drets i les llibertats col·lectives.

Teresa Rull, regidora d'Educació i Política Lingüística de l'Ajuntament de Valls.

Pla Educatiu d'Entorn, un instrument cohesionador al servei dels nostres infants

Teresa Rull.

Aquesta setmana des de la Regidoria d'Educació i Política Lingüística de l’Ajuntament de Valls hem presentat i aprovat les activitats que conformaran el Pla Educatiu d'Entorn (PEE) per al curs 2019-2020.   Si teniu infants i adolescents segur que ja sabeu de què us parlo, perquè el PEE és un programa finançat per la Generalitat de Catalunya, a través del Departament d'Educació, i l'Ajuntament, i que es planifica amb la complicitat dels centres educatius de la ciutat perquè s'adreça a tot l'alumnat, però amb una especial sensibilitat cap als sectors més desafavorits.

A l’Ajuntament de Valls dignifiquem la memòria de les deportades

Núria Gavarró.

Dilluns passat el ple de l’Ajuntament de Valls va aprovar, per unanimitat, la moció presentada pel grup d’Esquerra Republicana de Catalunya-Compromís per Valls de reconeixement a totes aquelles dones que van patir les conseqüències de la Guerra Civil, la dictadura franquista i l’internament en camps de presoners i d’extermini. Dones que han patit una doble invisibilitat al llarg de la història, pel fet de ser dones i refugiades.

Guanyar, guanyar i tornar a guanyar

Jordi Cartanyà.

L’Oriol Junqueras, la Marta Rovira, el Pere Aragonès i la Marta Vilalta ens deien fa pocs dies que per molt que l’Estat espanyol ho desitgi, ‘la sentència no ha estat el final de res, sinó un nou impuls per al moviment independentista. Ens volen cansats i derrotats, però no saben que tornarem. I que tornarem més forts’. Aquestes paraules sintetitzen quina és la nostra voluntat just a les portes d’una nova contesa electoral.

Spain sit and talk

Jordi Cartanyà.

El president en funcions del govern espanyol, Pedro Sánchez, té un greu problema de cobertura democràtica en el seu telèfon mòbil. Sembla ser que les reiterades trucades que li fa el President Quim Torra per exigir-li diàleg urgent no li acaben d’arribar, segur que el seu operador te massa complicitats amb l’Ibex 35. Haurà de canviar de companyia, o millor dit de companyies, perquè no deu estar massa ben assessorat quan s’entesta en no respondre al principal interlocutor de Catalunya en aquest conflicte.

La força del tsunami

Jordi Cartanyà.

Un tsunami democràtic com el que estem protagonitzant cada dia a tots els racons de Catalunya no el pot aturar ni una, ni dues ni cap sentència del Tribunal Suprem. Sí, és dolorós veure com es castiguen per pura venjança els companys i companyes que estan empresonats, però per damunt de la indignació i la ràbia, estem fent gala d’una enorme perseverança i una gran valentia com a poble. Tenim dret a la manifestació i l’hem d’exercir amb fermesa.

La consciència social, un valor en alça a l’empresa

Jordi Cartanyà.

Quan el llorejat cuiner Ferran Adrià va decidir tancar el seu cèlebre restaurant El Bulli i es va reinventar creant una fundació sense ànim de lucre, la BulliFoundation, va assegurar: “Ja que hem tingut tanta sort a la vida, que ens ha permès exercir en el que més ens apassiona durant tants anys, ara arriba el moment de tornar alguna cosa a la societat”. Enlloc d’optar per col·laborar amb ONG o impulsar projectes solidaris d’entitats benèfiques, que era una opció igualment vàlida i lloable, va preferir crear un projecte en el qual, a través de la creativitat, es pogués alimentar la roda de l'excel·lència, però sempre amb la idea de contribuir a la societat.