Valls

Totes les opinions

Jordi Cartanyà, primer tinent d'alcalde i regidor de Benestar Social i Habitatge de l'Ajuntament de Valls.

La Renda Garantida de Ciutadania: un dret

Jordi Cartanyà.

Catalunya ha fet un pas de gegant en la defensa dels drets dels ciutadans. S'ha posat fil a l'agulla per a la tramitació de la llei que ha de fer possible la Renda Garantida de Ciutadania. Incorporar aquest dret en el nostre model d'estat del benestar consolida els pilars del que ha de ser el model social de la futura República Catalana, on les persones estaran al centre. No ha estat una feina fàcil, però des de la Conselleria de Treball, Afers Socials i Famílies, s'ha agafat el toro per les banyes, i amb la voluntat ferma de la consellera Dolors Bassa de fer-ho possible, s'ha fet un llarg treball entre els promotors de la Iniciativa Legislativa Popular (ILP), que ha donat un ampli consens en la signatura de l'acord.

Magda Jové Guasch, membre de l’executiva local i secretària de la Dona.

Per justícia i per dignitat

Magda Jové.

Diu molt poc d’un país que hores d’ara ha estat incapaç, com a mínim, de dignificar els milers de persones que van donar la seva vida pels seus ideals. Els familiars encara  vius són persones que fa 80  anys no han sabut res més dels seus desapareguts. No han pogut ni  tenir  un lloc on portar flors. L’edat dels familiars i possibles  testimonis  fa que s’hagi de passar a l’acció definitiva  amb urgència o ja no hi serem a temps.

Xavier Rius, alcalde de Bràfim

Som responsables del procés català

Xavier Rius.

Els càrrecs electes som responsables i ho serem, en aquest procés que està vivint el poble de Catalunya. I així ho demostrem formant part de l'Assemblea d'Electes de Catalunya (AECAT). Aquest passat divendres 5 de maig, es va fer la presentació de l'AECAT al Camp de Tarragona amb prop de 200 electes al Palau de l'Abat del Monestir de Poblet. Una unió de diferents càrrecs de diversos partits, però amb una mateixa voluntat.

Núria Gavarró i Rodríguez, regidora de Participació Ciutadana i Igualtat de l'Ajuntament de Valls.

Pressupostos participatius, un element clau per a Valls

Núria Gavarró.

En l’acord de govern que vam segellar ERC i CiU a l’Ajuntament de Valls per aquesta legislatura ens vam comprometre a crear un pressupost participatiu, una de les màximes expressions i de més compromís de la participació ciutadana, ja que permet decidir directament sobre els pressupostos públics. Aquest 2017, per primera vegada, els vallencs i vallenques podran decidir el destí de 75.000 euros pertanyents a la partida d'inversions.

Ja han arribat els pressupostos participatius

Jordi Cartanyà.

Aquesta setmana s’ha fet un gran pas en la millora de la governança de la ciutat. Tindrem pressupostos participatius i se n’han concretat els detalls. Per fi, la ciutat disposarà d’una eina per poder decidir de forma directa quins projectes es fan. La participació està sent l’estrella del bon govern en molts ajuntaments, i Valls n’és un cas evident. Està clar, però, que es tracta d’un camí d’aprenentatges, per part de tots, els polítics, la ciutadania i els tècnics municipals que ho han de posar en pràctica.

La Mostra de Cultures, una oportunitat integradora per a Valls

Jordi Cartanyà, primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Valls.

L’any passat vam recuperar la Mostra de Cultures, després de molts anys de no fer-se. En el seu moment ja vaig dir que la Mostra havia vingut per quedar-se, i aquest dissabte en tindrem una nova edició, amb més activitats i amb més participants. Des de sempre, la nostra societat ha estat terra d’acollida, hem sabut rebre i integrar a tots els qui han vingut, i ara més que mai hem de seguir treballant en aquest sentit.

Teresa Rull Ferré, membre de l'executiva local d'ERC Valls.

Lluites compartides

Teresa Rull Ferré.

Un dels programes d’Òmnium Cultural que ha marcat i marcarà tot l’any 2017, a part de la campanya de suport al referèndum que ja fa massa temps que dura i que voldríem que acabés perquè voldria dir que els catalans ens hem pogut manifestar en un referèndum, tot i els atacs lapidàries i constants del govern de Madrid per neutralitzar la nostra voluntat d’una manera repressiva, és el que han anomenat “Lluites compartides”, un programa que vol recordar totes les lluites que han contribuït a forjar el nostre país.

Una pluja que tot ho embruta

Jordi Cartanyà.

Un estrany fenomen està succeint al llarg de la geografia espanyola: plou merda. No se sap si és a causa del canvi climàtic o d’algun altre fet. La pluja és especialment important a la zona de Madrid, i s'intensifica a les rodalies del carrer Gènova i al voltant del palau de la Moncloa. Aquest fenomen ja va afectar anteriorment el País Valencià, Andalusia i algunes zones de Catalunya. Mentre estic escrivint, salta la notícia al National Geographic: la pluja de merda és causada pel comportament de les gavines, gavians i albatros, que cansats de la seva utilització en cartells i en veure's empastifats pels actes dels propietaris dels cartells, s'hi han tornat fent les seves necessitats a sobre d'ells.

Josep Maria Pallàs, president de la federació comarcal d'ERC a l'Alt Camp.

La revolució dels lliris (a la mà)

Josep Maria Pallàs.

Si alguna flor ha de caracteritzar la nostra marxa pacífica i popular cap a la independència, sens dubte ha de ser el lliri. El lliri a la mà.  Ja m’enteneu: ens sobra innocència, candidesa. L’últim capítol? Òbviament, el Bonvehígate. La filtració de les desafortunades opinions de cafè del número 2 del PDECat i l’acusació, sense proves, que han estat dos dirigents locals de l’ERC de Manresa els culpables.