Valls

Totes les opinions

Jordi Cartanyà, primer tinent d'alcalde i regidor de Benestar Social i d'Habitatge de l'Ajuntament de Valls.

Malauradament, tot torna

Jordi Cartanyà.

Els nostres avis i àvies i pares i mares van lluitar pels drets socials i per la llibertat durant molt de temps, i fins i tot alguns d’ells s’hi van deixar la pell. A Europa, durant una època fosca, alguns governs d’ultradreta van fer bandera d’un nacionalisme excloent que separava persones per formes de pensar, races i estatus socials. Això comportava la vulneració de drets personals, la persecució i una deriva cap a tesis que no respectaven a les persones.

El 2019, un punt d’inflexió

Jordi Cartanyà.

NADAL AGREDOLÇ Acabem d’encetar un altre any. Quan comença una etapa nova, sempre tenim l’expectativa de saber com serà, què ens portarà, quins moments i circumstàncies ens farà viure... Aquest any 2019, de ben segur que no ens deixarà pas indiferents. De fet, ja en portem un quants d’anys que no oblidarem. En el nostre recorregut vital sempre hi han anys que ens queden fixats en la memòria per sempre més.

Per Nadal, jo em quedo a Valls

Jordi Cartanyà.

Vivim dies de celebracions amb la família, els amics i les amigues, els companys i les companyes de feina, amb totes aquelles persones que estimem i apreciem, i l’ambient que ens envolta ens encomana positivisme. Són moments per estar aprop de la teva gent i del teu entorn. Conscients d’això, les entitats culturals i veïnals vallenques, el col·lectiu local de comerços i l’Ajuntament de Valls sumem esforços per què a la ciutat no li falti de res en aquestes dates.

Núria Gavarró i Rodríguez, regidora de Participació Ciutadana i Igualtat a l’Ajuntament de Valls.

909 gràcies!

Núria Gavarró Rodríguez.

El passat 29 de novembre vam conèixer els projectes guanyadors del pressupost participatiu 2018 de l’Ajuntament de Valls, en un acte públic d’escrutini on hi van poder assistir associacions i entitats veïnals de la ciutat i tots aquells vallencs i vallenques que a títol individual hi van voler prendre part. Era el primer cop, en les tres edicions de pressupostos participatius que hem portat a terme l’Ajuntament de Valls, que l’escrutini es feia de forma pública amb la idea de reforçar el caràcter participatiu i transparent de tot el procés, de principi a fi.

Marc Moncunill, vicepresident d'ERC Valls.

Envaïm el carrer per fer-los un 'Tortosa'

Marc Moncunill.

Quan llegeixis aquest article ja estaran succeint alguns dels fets dels quals parlaré a continuació. Per exemple ja sabrem si la Generalitat i el Govern s’han reunit, qui s’ha assegut a la taula i de què han parlat. Els polítics no poden demanar que els deixin fer política i després no ser capaços d’asseure’s a fer-la, de la mateixa manera que no podem reclamar als polítics que facin política i després no permetre’ls-ho.

Francesc Anguela, regidor de Transparència i TIC i de Mobilitat de l’Ajuntament de Valls.

L'administració local més pròxima, actual, transparent i eficient ja és aquí

Francesc Anguela.

Continuem avançant per actualitzar i aproximar l’administració local als nostres ciutadans i ciutadanes. En els darrers anys estem treballant en la implantació de l’administració electrònica i apostant per la transparència de l’acció de govern. Aquesta és una aposta clara que va en consonància amb els nostres principis de transparència, proximitat i bon govern, que donen compliment a un dels nostres reptes com era el de donar aire fresc a l’Ajuntament de Valls quan vam formar govern el 2015.

La Marató diu molt de nosaltres

Jordi Cartanyà.

Aquest diumenge 16 de desembre, se celebra la jornada central de la Marató de TV3, on durant tot el dia es recolliran aportacions de diners de la ciutadania per destinar-los a fer front al càncer. Seran euros dirigits a finançar projectes d’investigació per avançar en la curació d’una de les malalties més greus i generalitzades avui en dia. Aquest projecte sorgit de la societat civil, que va néixer l’any 1992, ha esdevingut un clàssic de la solidaritat al nostre país, amb unes xifres rècord de participació i col·lecta de diners molt per sobre d’altres maratons similars que es realitzen en altres països.

Constitució, presos i vaga de fam

Jordi Cartanyà.

INJUSTÍCIA Quatre presos polítics han iniciat una vaga de fam per denunciar la injustícia que pateixen mentre esperen, tancats a Lledoners, les resolucions dels seus recursos per part del Tribunal Constitucional. És intolerable que l’alt tribunal paralitzi aquests recursos per bloquejar l’accés a la justícia europea. Des de Valls, respectem, ens solidaritzem i acompanyem totes les accions de denúncia que se’n derivin i que s’han iniciat amb la vaga de fam.

El gran recapte de valors

Jordi Cartanyà Benet.

SOLIDARITAT El Gran Recapte d’Aliments és, possiblement, la millor mostra de col·laboració entre la societat civil i les institucions públiques que tenim a Valls. La suma d’esforços i recursos permet que, per vuitè any consecutiu, la campanya de recollida que avui comença i que s’allarga fins aquest diumenge dia 2, esdevingui la mobilització social solidària de més envergadura a la ciutat, frec a frec amb la Marató de TV3, que també és la gran protagonista del mes de desembre tan a Valls com a Catalunya en general.