Valls

Totes les opinions

Jordi Cartanyà, primer tinent d'alcalde i regidor de Benestar Social i d'Habitatge de l'Ajuntament de Valls.

Un clam que travessa tots els murs

Jordi Cartanyà.

SENTIMENTS   Aquestes darreres setmanes, hem anat encadenant celebracions dels aniversaris dels empresonaments dels presos i les preses polítiques. I se’ns han acumulat els sentiments, entre la ràbia, la tristesa, la impotència, la desesperació, la incomprensió... i així fins a completar una llista que cadascú podria anar allargant. A vegades cal posar certa reflexió per ordenar les idees i centrar-se, sinó les emocions poden més que el discurs.

Xavi Rius Garcia, alcalde de Bràfim.

Tirar-se a la piscina sense aigua

Xavi Rius.

Bràfim ja porta dos estius seguits gaudint de les renovades instal·lacions de la piscina pública municipal. El canvi per a bé en la gestió i la millora de l’equipament en el seu conjunt han consolidat la nostra piscina en el rànquing de les més concorregudes de la comarca. La fermesa de l’actual equip de govern, que tinc l’honor d’encapçalar, a l’hora de voler recuperar per al poble aquest espai d’ús privatiu fins el 2016, ha confirmat que hem fet les coses bé des del punt de vista administratiu i jurídic.

Núria Gavarró i Rodríguez, regidora de Participació Ciutadana i Igualtat a l’Ajuntament de Valls.

Els pressupostos participatius de l'Ajuntament de Valls han vingut per quedar-se

Núria Gavarró.

La Regidoria de Participació Ciutadana i Igualtat de l’Ajuntament de Valls estem immersos en els pressupostos participatius 2019, el procés que permet als vallencs i vallenques decidir sobre una part del pressupost de l’Ajuntament i per tant incidir sobre un aspecte molt important de la gestió municipal. Ahir es va obrir el període de votacions per als projectes ciutadans que han passat la validació tècnica i restarà obert fins el dia 25 d’aquest mes.

Plans d’ocupació que ens fan créixer

Jordi Cartanyà.

MODEL Valls és una ciutat on les problemàtiques socials, econòmiques i de cohesió existeixen, com en moltes altres ciutats de les nostres característiques. La crisi econòmica ha portat a la precarització del món laboral i a que moltes persones es quedessin sense feina, o bé amb jornades laborals escasses i uns salaris baixos. El dia a dia comporta despeses d’habitatge, energia, alimentació.

Marc Moncunill, vicepresident d'ERC Valls.

Municipis Republicans, l’Oriol a Europa i unitat estratègica

Marc Moncunill.

Com ja deveu saber o us n’haureu adonat tenim una cita el pròxim maig, les eleccions municipals i les Europees. A Esquerra Republicana ja fa mesos que hi estem treballant per aconseguir els millors resultats i el màxim d’ajuntaments clarament republicans. Aquesta setmana, a més, tenim candidat per Europa ja  que l’Oriol Junqueras ha estat proclamat oficialment candidat d’Esquerra Republicana a les eleccions europees.

Teresa Rull Ferré, membre de l'executiva local d'ERC Valls.

Cal no abandonar mai ni la tasca ni l’esperança

Teresa Rull.

El comissari de l’Any Pompeu Fabra, Jordi Ginebra, acabava la seva intervenció el dimarts 16 d’octubre a la concentració a la plaça del Blat, amb motiu dels 365 dies d’empresonament del Jordi Cuixart i del Jordi Sánchez, amb aquesta frase que Fabra havia pronunciat en més d’una ocasió amb la voluntat de codificar i modernitzar la llengua catalana, i impulsar-la per fer-la apta per a tots els usos.

Un nou model d’habitatge per a joves està en camí

Jordi Cartanyà.

Una de les evidències que tenim a Valls és la manca d’habitatge assequible. Es podria pensar que hi ha un parc d’habitatges suficient, ja que al passejar pel carrer veiem que molts estan buits. És cert, però igualment certes son les dificultats en la seva rehabilitació. Aquests dos conceptes, manca d’habitatge i habitatge buit, ens ha de fer reflexionar sobre quin model de creixement urbanístic volem.

Andreu Garcia, president d'ERC Valls.

Persistirem fins a la llibertat

Andreu Garcia.

Dimarts 16 d'octubre ha fet 1 any que els Jordis, Jordi Cuixart i Jordi Sánchez estan empresonats injustament. Ha estat un any on hem vist la vergonya de l'Estat, 1 any de dignitat on els líders de les entitats sobiranistes han estat ostatges i, carrers i places de municipis i ciutats som arreu reclamant justícia. Som un clam de llibertat! No ens aturarem, persistim.   És una gran injustícia que cada dia que passa es veu més clar com l'estat espanyol està actuant amb repressió, cap a un poble que vol votar, ser lliure.

Feina ben feta en salut mental

Jordi Cartanyà.

NORMALITZACIÓ Aquest dimecres se celebrava el Dia Mundial de la Salut Mental. Durant aquesta setmana, a la ciutat de Valls es realitzen un seguit d’accions que tindran el seu punt àlgid aquest dissabte amb un acte al Pati. La celebració d’aquests actes permet posar damunt la taula la malaltia mental. Una realitat del nostre dia a dia que està estigmatitzada socialment. Fa massa temps que s’associa el malalt mental amb una persona incapacitada, a vegades violenta, i que cal recloure.