Vic

Totes les notícies

[COMUNICAT] Anul·lació de l'acte central de campanya pel Referèndum de l'1-O a Osona

Comuniquem que en motiu de l'acció repressora de l'Estat Espanyol, a través de la Fiscalia, contra els alcaldes que volen permetre que els seus veïns votin amb tota la normalitat el proper 1 d'octubre, en el referèndum sobre la independència convocat per la Generalitat de Catalunya, s'ha convocat una concentració d'alcaldes i alcaldesses el dissabte al migdia a Barcelona, a la Plaça Sant Jaume.   Davant l'agressió als electes locals, cal una resposta contundent i unitària com serà aquesta concentració amb alcaldes de diferents colors polítics.   Al coincidir amb l'acte central de campanya a Osona, que s'havia de fer a Vic amb la Marta Rovira, en el marc dels actes destinats al vot femení en el referèndum, aquest acte s'anul·la, però es manté la resta d'activitat política del cap de setmana.   Actes previstos -VIC. Plaça Major. Dia 14S a les 24h. Enganxada del primer cartell de campanya pel Referèndum. -SANT PERE de TORELLÓ. Casal Cultural. Dia 15S a les 18h. Fem un cafè? Tertúlia debat sobre el referèndum i les raons de votar SÍ. -VILADRAU. Can Sià. Dia 16S a les 16h. Fem un cafè a Can Sià. Les raons de les àvies, les mares i les netes per votar SÍ el dia 1 d'octubre. -MANLLEU. Jardins de “Can Puget”. Dia 17S a les 12h. Vermut i recull de raons pel SÍ amb foto de grup. -PRATS DE LLUÇANÈS. Plaça de l’Església. Dia 17 al matí. Filles, mares i àvies omplim la plaça amb raons pel SÍ. -CENTELLES. Mercat setmanal. Dia 17S a partir de les 10h. Parada informativa amb Pau Morales (Portaveu Nacional de les JERC).

Segona visita a la presó Model

Després de l'èxit de l'anterior visita el passat mes de juliol, des de la secció local d'ERC Vic, SOM Vic i les JERC Vic, el proper dia 16 de setembre organitzem una segona sortida amb autocar per a visitar la presó Model de Barcelona. Ens hi acompanyarà de nou l’Hble. Sr. Conseller Carles Mundó. El cost del viatge és de 10 euros, que caldrà abonar en el mateix moment de pujar a l’autocar. La visita concertada i gratuïta requereix una inscripció prèvia al correu osona@esquerra.cat amb les dades de les persones que us hi vulgueu inscriure. Nom Cognoms Telèfon Correu electrònic Núm. DNI Població residència Nota: Les places són limitades i s'acceptaran les inscripcions segons l’ordre de rebuda. Atentament, ERC, SOM Vic i JERC Vic

[COMUNICAT] Condemnem l’atemptat a Barcelona i a Cambrils

Esquerra Republicana condemna sense pal·liatius les accions terroristes que han tingut lloc aquest dijous a la ciutat de Barcelona i a Cambrils i ofereix tot l'escalf i el seu més sentit condol als familiars i amics de víctimes i ferits.   Els responsables d'Esquerra Republicana a la Generalitat i en el conjunt de les institucions implicades treballen perquè es recuperi la normalitat com més aviat millor. Fem nostre el compromís per combatre la barbàrie del terrorisme i treballar per un món de justícia i de pau. El terror no ens vencerà mai.

Roda de premsa en que hi han intervingut, Guillem Dorca, de les JERC Vic; Joan Ballana, Nani Altimiras i Maria Balasch, per ERC Vic; i Josep Lluís Domingo per SOM Vic

ERC Vic presenta el programa sobre la memòria històrica

Des de la secció local d'ERC Vic ens hem decidit a desplegar un pla d’accions destinades a la promoure la memòria històrica des de la perspectiva de la nostra ciutat. Volem treballar per posar en valor la feina feta, des de sempre però molt especialment en els darrers temps, pel nostre partit a nivell nacional. Sempre entendrem la memòria històrica com a part rellevant de la nostra identitat, perquè és l’element que permet recordar, dignificar i fer justícia a tota aquella gent que va lluitar en nom de moltes de les llibertats que tant ha costat conquerir.   En aquest marc, organitzarem activitats a l’entorn d’algunes dates assenyalades: 18 de juliol (inici de l’Alzamiento), 15 d’octubre (afusellament de Lluís Company a Castell de Montjuïc) i 2 de febrer (entrada de les tropes franquistes a Vic). Aquestes accions volen posar un granet de sorra en el reconeixement d’aquells vigatans i vigatanes que durant la Guerra Civil, el franquisme i el postfranquisme van ser perseguits i condemnats per raons polítiques, ideològiques o religioses.   Aquest més de juliol hem preparat una acció molt simbòlica: la visita a la recentment tancada Presó Model de Barcelona, un dels símbols de la repressió d’una època. Més enllà de l’interès i curiositat que pot despertar entre molta gent aquest espai, entenem aquesta visita com una oportunitat d’aprenentatge i, al mateix temps, de comprensió i reconeixement a la gran quantitat de persones que per motius polítics hi van ser recloses.   Caldrà sempre reivindicar la memòria del que va succeir a la Presó Model. El fet que sigui el conseller Carles Mundó, militant de la nostra secció local qui hagi fet possible el que semblava impossible, ha estat i serà motiu d’orgull per nosaltres.

Visita a la presó Model

Des de la secció local d'ERC Vic, SOM Vic i les JERC Vic, el proper dia 29 de juliol organitzem un autocar per a visitar la presó Model de Barcelona. Ens hi acompanyarà l’Hble. Sr. Conseller Carles Mundó. El cost del viatge és de 10 euros, que caldrà abonar en el mateix moment de pujar a l’autocar. La visita concertada i gratuïta requereix una inscripció prèvia al correu vic@esquerra.cat amb les dades de les persones que us hi vulgueu inscriure. Nom Cognoms Telèfon Correu electrònic Núm. DNI Població residència Nota: Les places són limitades i s'acceptaran les inscripcions segons l’ordre de rebuda. Atentament, ERC, SOM Vic i JERC Vic

[COMUNICAT] La Facultat privada de Medicina de la UVic-UCC

Després de l’autorització del govern espanyol de 80 places per a la nova facultat privada de medicina, des del grup municipal d’ERC-SOM Vic i des d’ERC Vic ens reiterem novament en el posicionament públic que vam fer en el plenari de l’Ajuntament de Vic en la moció de suport a la creació de l’esmentada facultat.  En primer terme, exigirem que Vic esdevingui la seu d’una facultat de medicina que pugui a arribar a ser un referent a nivell de país, com ho ha estat i ho és la UVic-UCC amb la singuralitat del seu model de gestió amb clara vocació pública. En aquest sentit vam proposar esmenar el projecte de la nova facultat en 3 grans eixos,  tots ells encaminats a garantir la vocació pública, de qualitat i d’igualtat d’oportunitats de la nova facultat. En aquest sentit proposàvem. 1. Que el sistema de selecció dels alumnes es canalitzés a través del sistema de preinscripció universitària, tal i com ja es fa amb tots els graus de la UVic-UCC. Aquesta premissa, tot i que en el projecte que se’ns va presentar no s'hi preveia, finalment sembla ser que ha estat assumida i acceptada, de la qual cosa ens en felicitem. 2. Que el grau de medicina s’integrés a l’actual oferta de la Fundació Universitària Balmes, dins de la mateixa estructura organitzativa, acadèmica i de qualitat que conforma l’actual model universitari de la UVic-UCC, model únic i singular de reconegut prestigi, allunyat del model d’universitat privada i elitista. 3. Que el preu de la matrícula del nou grau de medicina garantís la plena igualtat d’oportunitats per a tothom. Una matrícula que rondi els 14.000€ -triplicant el preu actual dels graus de la UVic-UCC- exclou de l’accés a la nova facultat a la majoria de famílies del nostre país. Malauradament només la primera proposta ha estat  finalment atesa i resten pendents les altres dues. No obstant això, des d’ERC Vic anunciem que a partir de demà començarem a treballar perquè el nou grau de la nova facultat de medicina pugui integrar-se com un grau més dins de l’oferta actual de la UVic-UCC i, en conseqüència, que el preu de la matrícula garanteixi la plena igualtat d’oportunitats per a tothom.

Caminada de Vic a Malla i dinar al mas Pratdesaba

Caminada de Vic a Malla i dinar al mas Pratdesaba Diumenge dia 11 de juny   12.00h Sortida des del Pont del Blanqueig (El Remei) 14.00h Dinar al mas Pratdesaba de Malla Benvolgudes i benvolguts,   Des de l’executiva de la secció local i seguint el programa d’activitats de participació que vam presentar el passat mes de març, moment de constitució de la nova executiva, us invitem a participar a la caminada de Vic fins a Malla i dinar al mas Pratdesaba que organitzem conjuntamet amb SOM VIC.   El cost del dinar es de 15 euros per persona. Cal fer la inscripció abans del dia 7 de juny, enviant un correu a vic@esquerra.cat, amb el nombre de persones i els noms i cognoms.   Atentament,   Rosa Altimiras Rovira (Nani) Presidenta Secció Local d’ERC a Vic    Nota: Per als qui vulgueu venir directament amb cotxe a l’hora del dinar, i no sabeu com anar al mas Pratdesaba ens trobem a les 13:45 davant l’Ajuntament de Malla.

Signatura del manifest de la Taula Local pel Sí al Referèndum

El dimecres 24 de maig, al local de l’ANC de Vic, va tenir lloc la signatura del manifest de constitució de la Taula Local pel Sí al Referèndum, amb presència d’entitats i forces polítiques sobiranistes. Per part d’ERC el va signar en Joan Ballana, portaveu del grup municipal d’ERC-SOM Vic. L’acompanyaven la presidenta del partit a la ciutat, Nani Altimiras Rovira, l’ex-president Pere Ricart i el regidor Josep M. Diéguez.   L’acte, breu i amb l’assistència dels representants de tots els partits i entitats vigatanes adherides a la Taula pel Sí, es va desenvolupar en un ambient distès. S´hi detectava la il·lusió conjunta de qui sap que anem tancant etapes i que s’apropa l’hora de la veritat, aquella en què, finalment, assolirem la independència i tindrem l’Estat tant de temps anhelat.   Volem emplaçar-nos mútuament a l’acte de presentació popular de la taula, que es farà el proper dissabte 10 de juny a la plaça Major de Vic, i que estem segurs que esdevindrà multitudinari. ERC Vic hi estarà representada al més alt nivell, amb la presència com a ponent de la nostra Secretària General i diputada al Parlament de Catalunya, Marta Rovira.

ERC-SOM Vic reclama actualitzar el model d’educació de Vic de la mà de la comunitat educativa

El partit independentista critica al govern no haver consensuat amb els propis centres afectats la negativa a rebaixar la ràtio d’alumnes als centre d’alta complexitat per al curs 2017/18. Davant les recents tensions generades per l’equip de govern de Vic en el si de la comunitat educativa de la ciutat, el grup municipal d’ERC-SOM Vic vol manifestar la seva preocupació i emplaçar a trobar una solució que garanteixi un model educatiu inclusiu per als nostres infants. El govern ha pres decisions que afecten la qualitat de l’ensenyament, com rebutjar la rebaixa de ràtio d’alumnes en els centres d’alta complexitat per al curs 2017-2018, sense debatre amb els directors i directores de les escoles del municipi. ERC-SOM Vic va demanar informació al respecte al propi govern. Lamentablement, el govern només va intentar justificar la decisió presa -de no aplicar la minoració de la ràtio- i va reconèixer que la decisió havia estat unilateral. L’anomenat Model Vic d’Educació va situar la ciutat com a un dels epicentres del mapa de l’educació inclusiva de Catalunya. Amb el temps, el model ha patit un desgast i uns biaixos. Per aquest motiu, ERC-SOMVIC creu que és el moment de revisar-lo , corregir-ne el rumb, solucionar les mancances i reforçar-ne les virtuts. ERC-SOM Vic està orgullós de la comunitat educativa de Vic: gaudim d’unes escoles, tan públiques com concertades, de reconegut prestigi. És per això que sol·licitem que els debats sobre el projecte educatiu de ciutat se situïn en el context que li pertoca, compartint-ne tota la informació, escoltant la comunitat educativa i proposant el diàleg, l’empatia i el consens com a vies de solució als conflictes que es generin.