Vic

Totes les notícies

Resposta del conseller Carles Mundó a les cartes enviades des d'Osona

Fa uns dies, la ciutadania d'Osona va poder escriure, des de la carpa d'ERC Vic habilitada a la plaça Major, cartes als membres del govern empresonats. Des d'Estremera, el conseller gurbetà Carles Mundó en una carta agraeix l'escalf rebut. L'escrit de la carta del conseller és el següent: Estimats companys, He rebut les cartes que m'heu fet arribar dels ciutadans que han volgut expressar el seu escalf i la seva solidaritat. Us podem assegurar que els centenars de cartes que rebem de tot arreu ajuden molt a passar d'una millor manera aquesta injustícia que ens ha privat de llibertat. A la presó estem tranquils i serens. Reconforta molt el compromís de tanta i tanta gent a favor de la causa de la llibertat. Tant de bo molt aviat pugui estar amb tots vosaltres i treballar amb totes les forces per guanyar les eleccions del 21-D i demostrar que tots els abusos, totes les imposicions i els empresonaments reben un rebuig massiu de la ciutadania. Em consta i ens arriba el vostre esforç incansable per reclamar justícia i la llibertat dels presos. Traslladar a tota la militància d'Osona el meu agraïment, amb el desig que ben aviat ens podrem retrobar. Una abraçada forta! Carles Mundó Presó d'Estremera (Madrid) 12 de novembre de 2017

Ruta de l’exili i retorn a Elna

La Secció Local d’Esquerra Republicana de Vic, juntament amb les JERC de Vic i la Associació SOM Vic, ha treballat al llarg dels últims anys en activitats de promoció i recuperació de la memòria històrica. Entenem la memòria històrica com un element essencial de la nostra identitat, que ens permet recordar, aprendre, dignificar i fer justícia a tota a aquella gent que va lluitar en nom de la llibertat. Ara més que mai, estem vivint un context històric en el que a la lluita torna a ser conjugada en present, la memòria històrica ens ajuda a seguir a primera línia i a no defallir.   L’acció que us presentem forma part de les sortides culturals que organitza l’editorial Ara Llibres. En aquest cas, ens acompanyarà al llarg d’una sortida a la Maternitat d’Elna i als camins de l’exili de la Guerra Civil l'autora del llibre La maternitat d'Elna (Ed. de butxaca), Assumpta Montellà.   Sortida: dissabte dia 25 de novembre 2017 - 8h Sortida de l'estació d'autobusos de Vic - 9.30h Parada tècnica a l’àrea de servei de la Jonquera AP7, per esmorzar, WC...  - 11h Visita a la Maternitat d'Elna  - 13h Dinar a Elna - 15h Visita a la placa del cementiri dels espanyols, a la platja d' Argelers - 16h Cotlliure - 17.30h Tornada cap a casa - 20h Arribada a Vic a l'estació d' autobusos. Per fer la preinscripció cal facilitar les següents dades a vic@esquerra.cat   Nom Cognoms Núm. DNI Població residencia Edat Telèfon Correu electrònic   Un cop formalitzada i acceptada la vostra sol·licitud caldrà que passeu pel local d’ERC de VIC per abonar la quota corresponent. Us podem atendre el dimarts dia 14 i 15 de novembre de 10 a 13 hores i el divendres dia 17 de novembre de 17 a 19 h.   Lloc: Esquerra Republicana Vic Ronda de Camprodon, núm. 39, baixos 08500 Vic   Preu inclou: Entrada al museu, visita guiada, dinar, autobús i assegurança d’accidents. No inclou l’esmorzar previst en la parada a l’autopista.   Adults: 50 euros Menors de 12 anys: 35 euros Per a més informació us podem posar en contacte al 93 889 56 28 (Lluís)   Atentament, ERC Vic, SOM Vic i JERC Vic

Visites a la presó Model. Aproximació a un MODEL que no volem repetir

Les visites a la presó Model formen part del programa de memòria històrica Hem tancant el programa de visites a la presó Model, fetes els passats 29 de juliol i 16 de setembre. Unes activitats emmarcades en el pla de treball en relació amb la memòria històrica.   El nombre de persones que hi han participat és de 239 persones, 130 dones i 109 homes.   Al marge de la curiositat que pot suggerir la visita, l’entenem com un recorregut pel passat recent que ens aporta coneixement i aprenentatge en descobrir elements emblemàtics de la presó: els patis, el panòptic, les galeries 4 i 5, el locutori, la paqueteria, la recreació de les cel·les on van ser empresonats Salvador Segui (el Noi del Sucre), Lluís Companys, Xirinachs... i la impressionant escena de la sala on estava instal·lat el garrot vil on va ser ajusticiat Salvador Puig Antich,   “La Model ens parla. 113 anys, 13 històries”, comissariada per Agustí Alcoberro, on s’expliquen 13 històries testimonials del que ha estat la presó, és una invitació a la reflexió individual i col·lectiva.   D'altra banda, volem destacar i agrair el servei d’atenció i acompanyament que vam gaudir al llarg de les visites, que han estat liderades per reclusos de tercer grau penitenciari o règim obert. A priori pot semblar una situació òptima ja que és el seu primer pas cap a la reinserció social, però a la pràctica les coses són molt més difícils: sovint estan sotmesos a l’aïllament i els és complicat agafar el nou ritme de viure fora de la presó.   Volem donar les gràcies de manera molt especial al Conseller de Justícia Carles Mundó, que ens ha acompanyat en tot moment per facilitar i endegar aquest treball; també a l'historiador Agustí Alcoberro, per les interpretacions i explicacions exhaustives que vam poder gaudir al llarg del tot el recorregut de la visita.   Quan Catalunya està vivint uns moments decisius de cara al seu futur, considerem fonamental haver-nos pogut apropar a unes èpoques històriques que han contribuït a dur-nos fins on som ara.

[COMUNICAT] Anul·lació de l'acte central de campanya pel Referèndum de l'1-O a Osona

Comuniquem que en motiu de l'acció repressora de l'Estat Espanyol, a través de la Fiscalia, contra els alcaldes que volen permetre que els seus veïns votin amb tota la normalitat el proper 1 d'octubre, en el referèndum sobre la independència convocat per la Generalitat de Catalunya, s'ha convocat una concentració d'alcaldes i alcaldesses el dissabte al migdia a Barcelona, a la Plaça Sant Jaume.   Davant l'agressió als electes locals, cal una resposta contundent i unitària com serà aquesta concentració amb alcaldes de diferents colors polítics.   Al coincidir amb l'acte central de campanya a Osona, que s'havia de fer a Vic amb la Marta Rovira, en el marc dels actes destinats al vot femení en el referèndum, aquest acte s'anul·la, però es manté la resta d'activitat política del cap de setmana.   Actes previstos -VIC. Plaça Major. Dia 14S a les 24h. Enganxada del primer cartell de campanya pel Referèndum. -SANT PERE de TORELLÓ. Casal Cultural. Dia 15S a les 18h. Fem un cafè? Tertúlia debat sobre el referèndum i les raons de votar SÍ. -VILADRAU. Can Sià. Dia 16S a les 16h. Fem un cafè a Can Sià. Les raons de les àvies, les mares i les netes per votar SÍ el dia 1 d'octubre. -MANLLEU. Jardins de “Can Puget”. Dia 17S a les 12h. Vermut i recull de raons pel SÍ amb foto de grup. -PRATS DE LLUÇANÈS. Plaça de l’Església. Dia 17 al matí. Filles, mares i àvies omplim la plaça amb raons pel SÍ. -CENTELLES. Mercat setmanal. Dia 17S a partir de les 10h. Parada informativa amb Pau Morales (Portaveu Nacional de les JERC).

Segona visita a la presó Model

Després de l'èxit de l'anterior visita el passat mes de juliol, des de la secció local d'ERC Vic, SOM Vic i les JERC Vic, el proper dia 16 de setembre organitzem una segona sortida amb autocar per a visitar la presó Model de Barcelona. Ens hi acompanyarà de nou l’Hble. Sr. Conseller Carles Mundó. El cost del viatge és de 10 euros, que caldrà abonar en el mateix moment de pujar a l’autocar. La visita concertada i gratuïta requereix una inscripció prèvia al correu osona@esquerra.cat amb les dades de les persones que us hi vulgueu inscriure. Nom Cognoms Telèfon Correu electrònic Núm. DNI Població residència Nota: Les places són limitades i s'acceptaran les inscripcions segons l’ordre de rebuda. Atentament, ERC, SOM Vic i JERC Vic

[COMUNICAT] Condemnem l’atemptat a Barcelona i a Cambrils

Esquerra Republicana condemna sense pal·liatius les accions terroristes que han tingut lloc aquest dijous a la ciutat de Barcelona i a Cambrils i ofereix tot l'escalf i el seu més sentit condol als familiars i amics de víctimes i ferits.   Els responsables d'Esquerra Republicana a la Generalitat i en el conjunt de les institucions implicades treballen perquè es recuperi la normalitat com més aviat millor. Fem nostre el compromís per combatre la barbàrie del terrorisme i treballar per un món de justícia i de pau. El terror no ens vencerà mai.

Roda de premsa en que hi han intervingut, Guillem Dorca, de les JERC Vic; Joan Ballana, Nani Altimiras i Maria Balasch, per ERC Vic; i Josep Lluís Domingo per SOM Vic

ERC Vic presenta el programa sobre la memòria històrica

Des de la secció local d'ERC Vic ens hem decidit a desplegar un pla d’accions destinades a la promoure la memòria històrica des de la perspectiva de la nostra ciutat. Volem treballar per posar en valor la feina feta, des de sempre però molt especialment en els darrers temps, pel nostre partit a nivell nacional. Sempre entendrem la memòria històrica com a part rellevant de la nostra identitat, perquè és l’element que permet recordar, dignificar i fer justícia a tota aquella gent que va lluitar en nom de moltes de les llibertats que tant ha costat conquerir.   En aquest marc, organitzarem activitats a l’entorn d’algunes dates assenyalades: 18 de juliol (inici de l’Alzamiento), 15 d’octubre (afusellament de Lluís Company a Castell de Montjuïc) i 2 de febrer (entrada de les tropes franquistes a Vic). Aquestes accions volen posar un granet de sorra en el reconeixement d’aquells vigatans i vigatanes que durant la Guerra Civil, el franquisme i el postfranquisme van ser perseguits i condemnats per raons polítiques, ideològiques o religioses.   Aquest més de juliol hem preparat una acció molt simbòlica: la visita a la recentment tancada Presó Model de Barcelona, un dels símbols de la repressió d’una època. Més enllà de l’interès i curiositat que pot despertar entre molta gent aquest espai, entenem aquesta visita com una oportunitat d’aprenentatge i, al mateix temps, de comprensió i reconeixement a la gran quantitat de persones que per motius polítics hi van ser recloses.   Caldrà sempre reivindicar la memòria del que va succeir a la Presó Model. El fet que sigui el conseller Carles Mundó, militant de la nostra secció local qui hagi fet possible el que semblava impossible, ha estat i serà motiu d’orgull per nosaltres.

Visita a la presó Model

Des de la secció local d'ERC Vic, SOM Vic i les JERC Vic, el proper dia 29 de juliol organitzem un autocar per a visitar la presó Model de Barcelona. Ens hi acompanyarà l’Hble. Sr. Conseller Carles Mundó. El cost del viatge és de 10 euros, que caldrà abonar en el mateix moment de pujar a l’autocar. La visita concertada i gratuïta requereix una inscripció prèvia al correu vic@esquerra.cat amb les dades de les persones que us hi vulgueu inscriure. Nom Cognoms Telèfon Correu electrònic Núm. DNI Població residència Nota: Les places són limitades i s'acceptaran les inscripcions segons l’ordre de rebuda. Atentament, ERC, SOM Vic i JERC Vic

[COMUNICAT] La Facultat privada de Medicina de la UVic-UCC

Després de l’autorització del govern espanyol de 80 places per a la nova facultat privada de medicina, des del grup municipal d’ERC-SOM Vic i des d’ERC Vic ens reiterem novament en el posicionament públic que vam fer en el plenari de l’Ajuntament de Vic en la moció de suport a la creació de l’esmentada facultat.  En primer terme, exigirem que Vic esdevingui la seu d’una facultat de medicina que pugui a arribar a ser un referent a nivell de país, com ho ha estat i ho és la UVic-UCC amb la singuralitat del seu model de gestió amb clara vocació pública. En aquest sentit vam proposar esmenar el projecte de la nova facultat en 3 grans eixos,  tots ells encaminats a garantir la vocació pública, de qualitat i d’igualtat d’oportunitats de la nova facultat. En aquest sentit proposàvem. 1. Que el sistema de selecció dels alumnes es canalitzés a través del sistema de preinscripció universitària, tal i com ja es fa amb tots els graus de la UVic-UCC. Aquesta premissa, tot i que en el projecte que se’ns va presentar no s'hi preveia, finalment sembla ser que ha estat assumida i acceptada, de la qual cosa ens en felicitem. 2. Que el grau de medicina s’integrés a l’actual oferta de la Fundació Universitària Balmes, dins de la mateixa estructura organitzativa, acadèmica i de qualitat que conforma l’actual model universitari de la UVic-UCC, model únic i singular de reconegut prestigi, allunyat del model d’universitat privada i elitista. 3. Que el preu de la matrícula del nou grau de medicina garantís la plena igualtat d’oportunitats per a tothom. Una matrícula que rondi els 14.000€ -triplicant el preu actual dels graus de la UVic-UCC- exclou de l’accés a la nova facultat a la majoria de famílies del nostre país. Malauradament només la primera proposta ha estat  finalment atesa i resten pendents les altres dues. No obstant això, des d’ERC Vic anunciem que a partir de demà començarem a treballar perquè el nou grau de la nova facultat de medicina pugui integrar-se com un grau més dins de l’oferta actual de la UVic-UCC i, en conseqüència, que el preu de la matrícula garanteixi la plena igualtat d’oportunitats per a tothom.