Vic

Totes les notícies

Acte central de campanya amb Pere Aragonès, Marta Rovira, Carles Mundó i Maria Balasch

La sala Coll i Bardolet del Sucre va acollir ahir l'acte central de campanya "La valentia del canvi", que va comptar amb la presència del Vicepresident del Govern, Pere Aragonès, la Secretària General, Marta Rovira, l'exconseller Carles Mundó, i la candidata a l'alcaldia de Vic, Maria Balasch. Van intervenir les 10 primeres persones de la candidatura, que van desgranar els principals eixos i propostes del programa electoral. El moment més emotiu de l'acte es va donar durant la connexió en directe amb la vigatana i número 21 de la llista d'ERC VIc, Marta Rovira, que va intervenir des de Ginebra, on es troba exilada. La formació republicana encara l'última setmana de campanya amb molta il·lusió i energia.

Vermut - Presentació del projecte de ciutat amb Pere Aragonès, Marta Rovira i Maria Balasch

Aquest dissabte a les 12h del migdia es durà a terme un vermut - presentació del projecte i les propostes de ciutat, així com de tots els membres de la candidatura d'ERC Vic que acompanyen a Maria Balasch. Amb el lema "La valentia del canvi" la candidatura desgranarà les principals propostes del projecte que han de fer possible el canvi després de 40 anys de govern de centre-dreta a la ciutat de Vic. Acompanyaran a l'alcaldable, Maria Balasch, el Vicepresident del Govern, Pere Aragonès, i, des de Ginebra, la Secretària General d'Esquerra, vigatana i qui tanca la llista d'ERC Vic, Marta Rovira. L'acte està previst a la Plaça dels Màrtirs però en cas de pluja se celebrarà a la sala Coll i Bardolet del Sucre. Pots consultar el programa electoral d'ERC Vic, el programa comarcal o llegir-ne un resum sobre un mapa de la ciutat, clicant aquí.

Una ciutat valenta i educadora

L'article publicat a El 9 Nou sobre el model educatiu que proposa Esquerra Vic, escrit per Roger Mas i Josep Lluís Garcia. El podeu llegir en aquest enllaç: https://el9nou.cat/osona-ripolles/actualitat/una-ciutat-valenta-i-educadora/ i també a continuació. L’educació ens fa lliures, ens fa crítics, ens fa ciutadans, ens fa persones. L’educació és transformadora i emancipadora. L’educació és, en definitiva, republicana. Per això, una societat que es vulgui autènticament democràtica ha d’invertir en una educació de qualitat i universal que garanteixi la igualtat d’oportunitats per a tothom. Un dels reptes més importants que afrontem com a país i com a ciutat és la segregació escolar. Segregar és sinònim de separar o de marginar, i la segregació escolar apareix quan es concentra un perfil d’alumne determinat (o més d’un) per sobre del que caldria esperar si tenim en compte l’entorn del centre. Aleshores és quan es creen desequilibris i les escoles deixen de ser un reflex de la realitat social dels barris on estan ubicades. La Fundació Jaume Bofill, mitjançant els estudis de reputats investigadors socials, fa temps que adverteix del creixement de la segregació escolar a Catalunya. I el mateix síndic de greuges ho ha denunciat en diversos informes. La nostra ciutat no és aliena a aquesta realitat, una realitat incòmoda que cal reconèixer i combatre. La història, lamentablement, ens demostra de forma sistemàtica que una xarxa escolar segregada atempta contra la igualtat d’oportunitats que el mateix sistema educatiu hauria de garantir. Això augmenta la desigualtat i, en conseqüència, la divisió, el conflicte i l’empobriment, tant social com econòmic. Vic no s’ho pot permetre si vol ser una ciutat justa, cohesionada i pròspera. El fenomen de la segregació escolar és complex i d’arrels diverses. Un dels factors és la mateixa segregació urbana, que es dona quan determinats col·lectius són més presents en una zona específica que en una altra.

Tret de sortida a 'La valentia del canvi'

Ahir a les 12h de la nit es va donar per iniciada la campanya a les eleccions municipals del 2019. Amb la tradicional enganxada de cartells a la Plaça Major, l'equip d'ERC Vic es va reunir per mostrar el cartell de la candidata, Maria Balasch, i per recordar a la vigatana, membre de la llista, companya i Secretària General d'Esquerra, Marta Rovira. Aquesta setmana l'equip d'ERC VIc explicarà el programa de ciutat pels propers anys als diferents barris i farà un acte central - vermut a la Plaça dels Màrtirs el dissabte dia 18 de maig a les 12h. Tota la informació l'anireu trobant a la web i a les xarxes socials.

6.956 gràcies!

Gairebé 7.000 vigatanes i vigatans van fer confiança a Esquerra Republicana a les eleccions espanyoles d'aquest passat diumenge. Moltes gràcies! Serem dignes d'aquest resultat. Ara, encarem les últimes setmanes fins les eleccions municipals amb molta força i energia.  Fotografia: El9Nou

Maria Balasch al Mercat del Ram: "Farem un govern municipal obert, ètic, transparent i participatiu"

Acompanyada pel President del Parlament de la Generalitat de Catalunya, Roger Torrent, la candidata d'ERC Vic a l'alcaldia, Maria Balasch, va explicar quina és la proposta republicana per a la governança de la ciutat de Vic després de les eleccions municipals. En el programa electoral, el partit republicà hi inclou propostes per a fer un govern municipal obert, ètic, transparent i participatiu". En els següents enllaços podeu escoltar les intervencions de la candidata, Maria Balasch i del President Torrent: Maria Balasch: https://www.youtube.com/watch?v=lX_CWegEKZw President Torrent: https://www.youtube.com/watch?v=miHiDwWPw6Y

La llista electoral d'ERC Vic a les municipals del 2019

Ahir al vespre la candidata a l'alcaldia de Vic per ERC Vic, Maria Balasch, va presentar les 31 persones que l'acompanyaran a la llista electoral per a les eleccions municipals del 26 de maig del 2019. Balasch va presentar a les persones d'una a una i va agraïr el pas endavant, la responsabilitat i la il·lusió per a formar part del projecte. La candidata va tenir un record emocionat per la secretària general a l'exili, Marta Rovira, i la seva família. Rovira ocupa el lloc 21 de la llista.  ERC Vic ja havia presentat les 10 primeres persones i ahir, en motiu de l'Assemblea de militants, es va presentar i es va votar la llista al complert. 1 Maria Balasch 2 Josep Lluís Garcia 3 Viqui Terricabras 4 Roger Mas  5 Sandra Quílez 6 Albert Palou 7 Roser Noguer 8 Jaume Colomer 9 Sílvia Álvarez 10 Enric Furriols 11 Cristina Barceló 12 Moha El Mard 13 Mireia Ardid 14 David Pallarols 15 Anna Maria Parareda 16 Albert Ilari 17 Isa Basset 18 Marc Josa 19 Assumpta Freixanet 20 Joan Ballana 21 Marta Rovira Suplents: Albert Sicília Dolors Om Pau Comas Gemma Gonzalez Guillem Dorca Rosa Vila Albert Vilarrasa Carol Sanchez Arnau Martín Rosa Vergés

Presentació del llibre "Esperança i llibertat" de Raül Romeva amb Diana Riba i Maria Balasch

El dimecres dia 10 d'abril a les 19h es presentarà el llibre "Esperança i llibertat" que ha escrit Raül Romeva des de la presó. L'acte de presentació es farà a la llibreria Foster and Wallace, al carrer de la Riera número 20 de Vic i comptarà amb la participació de la Diana Riba, candidata d'Esquerra Republicana al Parlament Europeu i dona de Raül Romeva, i Maria Balasch, candidata d'ERC Vic a l'alcaldia. Us hi esperem!

Presentació dels primers llocs a la candidatura per les Municipals 2019

Avui es presenten els deu primers candidats i candidates a la llista d'ERC Vic a les eleccions municipals del maig de 2019. La candidata a l'alcaldia, Maria Balasch, acompanyada del candidat d'Esquerra al Congrés dels Diputats, Gabriel Rufián, presentaran a les persones que ocupen els llocs del 4 al 10. Josep Lluís Garcia i Viqui Terricabras, números 2 i 3, ja van ser presentats fa un mes. Previament, els candidats i candidates s'han presentat a través de les xarxes socials amb clicks de Playmobil personalitzats.  Avui, dijous dia 21 de març a les 17:30h a la plaça de la Noguera. Us hi esperem!