Vic

ERC Vic presenta el programa sobre la memòria històrica

Roda de premsa en que hi han intervingut, Guillem Dorca, de les JERC Vic; Joan Ballana, Nani Altimiras i Maria Balasch, per ERC Vic; i Josep Lluís Domingo per SOM Vic
Des de la secció local d'ERC Vic ens hem decidit a desplegar un pla d’accions destinades a la promoure la memòria històrica des de la perspectiva de la nostra ciutat. Volem treballar per posar en valor la feina feta, des de sempre però molt especialment en els darrers temps, pel nostre partit a nivell nacional. Sempre entendrem la memòria històrica com a part rellevant de la nostra identitat, perquè és l’element que permet recordar, dignificar i fer justícia a tota aquella gent que va lluitar en nom de moltes de les llibertats que tant ha costat conquerir.

En aquest marc, organitzarem activitats a l’entorn d’algunes dates assenyalades: 18 de juliol (inici de l’Alzamiento), 15 d’octubre (afusellament de Lluís Company a Castell de Montjuïc) i 2 de febrer (entrada de les tropes franquistes a Vic). Aquestes accions volen posar un granet de sorra en el reconeixement d’aquells vigatans i vigatanes que durant la Guerra Civil, el franquisme i el postfranquisme van ser perseguits i condemnats per raons polítiques, ideològiques o religioses.

Aquest més de juliol hem preparat una acció molt simbòlica: la visita a la recentment tancada Presó Model de Barcelona, un dels símbols de la repressió d’una època. Més enllà de l’interès i curiositat que pot despertar entre molta gent aquest espai, entenem aquesta visita com una oportunitat d’aprenentatge i, al mateix temps, de comprensió i reconeixement a la gran quantitat de persones que per motius polítics hi van ser recloses.

Caldrà sempre reivindicar la memòria del que va succeir a la Presó Model. El fet que sigui el conseller Carles Mundó, militant de la nostra secció local qui hagi fet possible el que semblava impossible, ha estat i serà motiu d’orgull per nosaltres.