Vic

Ruta històrica 'La Batalla de l'Ebre'

Al llarg d’aquest any 2018 la Secció Local d’Esquerra Republicana de Vic, juntament amb les JERC de Vic i la Associació SOM Vic, continuem amb la tasca iniciada l’any passat envers la recuperació històrica del nostre país. En aquesta activitat volem homenatjar a les víctimes directes o indirectes de la Guerra Civil i de la lluita per la república, la democràcia, les llibertats i els drets individuals i col·lectius; a les víctimes que eren a la rereguarda durant el conflicte bèl·lic, i a tothom que va patir persecució a causa de les seves opcions personals, ideològiques, religioses o de consciència.

Aquesta activitat forma part de les sortides culturals que organitza l’editorial Ara Llibres. Assumpta Montellà, autora del llibre 115 dies a l'Ebre. El sacrifici de la lleva del biberó ens acompanyarà al llarg de la ruta històrica anomenada “La Batalla de l’Ebre”.

Itinerari de la ruta: Dissabte, 10 de febrer del 2018

- 08.00h Sortida de l'estació d' autobusos de Vic.
- 09.30h Parada tècnica a l’àrea del Mèdol de l’autopista (WC, esmorzar,cafè…).
- 11.00h Visita al poble vell de Corbera d'Ebre. Enmig de les ruïnes del poble bombardejat, explicació de la batalla in situ i visita a l'església enrunada i museïtzada.
- 12.30h Visita al museu de la Batalla de l'Ebre, a Corbera.
- 14.00h Dinar a Corbera (es pot portar carmanyola).
- 16.00h Visita a les trinxeres de la Fatarella. Lectura de cartes al front.
- 17.00h Visita al Memorial Les Camposines, on hi ha les restes humanes de la batalla de l'Ebre, els soldats que no van tornar... Allà hi ha unes plaques amb tots els noms i hi farem una ofrena floral, llegirem un poema dedicat als soldats de la quinta del biberó i un minut de silenci.
 - 20.00h Arribada a l’estació d'autobusos de Vic.
Per fer la preinscripció cal facilitar les següents dades a vic@esquerra.cat

Nom
Cognoms
Núm. DNI
Població residencia
Edat
Telèfon
Correu electrònic

Un cop formalitzada i acceptada la vostra sol·licitud caldrà que passeu pel local d’ERC de VIC per abonar la quota corresponent. Us podem atendre els dies 30 i 31 de gener i 1 de febrer de 10 a 13 hores i el divendres dia 2 de febrer de 17 a 19 h.

Lloc: Esquerra Republicana Vic
Ronda de Camprodon, núm. 39, baixos
08500 Vic

Preu inclou: Entrada al museu, visita guiada, dinar, autobús i assegurança d’accidents. No inclou l’esmorzar previst en la parada a l’autopista. Hi ha la possibilitat de portar carmanyola.

Adults: 50 euros (sense dinar 35 euros)
Menors de 12 anys: 35 euros (sense dinar 20 euros)

Per a més informació us podem posar en contacte al 93 889 56 28 (Lluís)

Atentament,