Vic

Maria Balasch serà la cap de llista d’ERC VIC a les properes eleccions municipals

Assemblea Local
El conseller Chakir El Homrani i la delegada del govern, Alba Camps, van ser a Vic per donar-li suport

En una assemblea local celebrada ahir al vespre, la militància republicana de Vic va escollir a Maria Balasch com a candidata a encapçalar la llista del partit a les properes eleccions municipals, segons la candidata, «un repte que endego amb moltíssima il·lusió i també amb moltíssim respecte però amb la tranquil·litat de tenir al meu costat a un equip humà molt gran, molt preparat, molt treballador i amb molta empenta, fet que m’esperona i em fa valenta».

Envoltada dels militants, d’amics, familiars i tots els regidors d’ERC Vic, Balasch també va  comptar amb el conseller Chakir El Homrani, la delegada del govern a la Catalunya Central, Alba Camps, el president d’ERC Osona, Jordi Fàbrega, i nombrosos regidors, candidats i alcaldes d’ERC Osona, com Àlex Garrido o Isaac Peraire.

En la seva primera intervenció, Maria Balasch va explicar a la militància que vol liderar un projecte construït a través «d’un procés participatiu obert i ampli on tothom hi tingui cabuda per a governar la nostra ciutat i fer-la créixer republicanament». En aquesta línia va avançar que vol una ciutat «que inverteixi en polítiques socials efectives que tractin  la ciutat d’una manera valenta, que es cregui l’educació i la cultura com a eines de transformació social real i positiva, que aboleixi el clientelisme i els tractes de favor. Una ciutat que pugui tornar a presumir del seu comerç local i on no hi hagi cap barrera al carrer. Una ciutat que impulsi els espais públics com a eina de cohesió social i que fomenti el coneixement i la recerca que ens han de servir pel present però que ens asseguraran un futur millor». La candidata va prometre treballar incansablement amb l’objectiu de governar la ciutat de Vic i va afegir, «també hem de treballar conjuntament per assolir totes les alcaldies possibles d’Osona, i així tenir una comarca més forta i republicana».

Balasch va tenir un record per tots els presos i preses i exiliats i exiliades polítiques, especialment per la Secretària General, Marta Rovira, i el militant Raül Presseguer, ambdós a Suïssa, «dues persones molt importants per a mi, a nivell polític, però sobretot a nivell personal». Va recordar que «el paper del municipalisme és fonamental per desenvolupar la lluita pel dret a l’autodeterminació dels Països Catalans i la construcció de sobiranies. És des de baix, des de la força de la gent, que aconseguirem articular una resposta a un estat despòtic que dia a dia retalla llibertats polítiques al nostre poble».

Després de les intervencions de la Delegada del Govern a la Catalunya Central, Alba Camps, i del president d’ERC Osona, Jordi Fàbrega, que van posar l’accent en la importància de feminitzar el partit i que cada vegada més dones siguin candidates, va fer la cloenda de l’assemblea local el conseller Chakir El Homrani destancant que «tenim molt clar que creiem en l'objectiu i creiem en el projecte, toca continuar treballant i, toca ara tenir els millors candidats i candidates i aquí tenim a la millor candidata per tirar endavant aquest projecte».