Vic

ERC-SOM Vic reclama actualitzar el model d’educació de Vic de la mà de la comunitat educativa

El partit independentista critica al govern no haver consensuat amb els propis centres afectats la negativa a rebaixar la ràtio d’alumnes als centre d’alta complexitat per al curs 2017/18.
Davant les recents tensions generades per l’equip de govern de Vic en el si de la comunitat educativa de la ciutat, el grup municipal d’ERC-SOM Vic vol manifestar la seva preocupació i emplaçar a trobar una solució que garanteixi un model educatiu inclusiu per als nostres infants.

El govern ha pres decisions que afecten la qualitat de l’ensenyament, com rebutjar la rebaixa de ràtio d’alumnes en els centres d’alta complexitat per al curs 2017-2018, sense debatre amb els directors i directores de les escoles del municipi. ERC-SOM Vic va demanar informació al respecte al propi govern. Lamentablement, el govern només va intentar justificar la decisió presa -de no aplicar la minoració de la ràtio- i va reconèixer que la decisió havia estat unilateral.

L’anomenat Model Vic d’Educació va situar la ciutat com a un dels epicentres del mapa de l’educació inclusiva de Catalunya. Amb el temps, el model ha patit un desgast i uns biaixos. Per aquest motiu, ERC-SOMVIC creu que és el moment de revisar-lo , corregir-ne el rumb, solucionar les mancances i reforçar-ne les virtuts.

ERC-SOM Vic està orgullós de la comunitat educativa de Vic: gaudim d’unes escoles, tan públiques com concertades, de reconegut prestigi. És per això que sol·licitem que els debats sobre el projecte educatiu de ciutat se situïn en el context que li pertoca, compartint-ne tota la informació, escoltant la comunitat educativa i proposant el diàleg, l’empatia i el consens com a vies de solució als conflictes que es generin.