Vidreres

Totes les notícies

ERC s’imposa com a clara força guanyadora a Vidreres

Amb 1081 vots, que es tradueixen en un 27,13% del total, Esquerra Republicana ha estat la clara força guanyadora de les eleccions generals a Vidreres. En uns comicis que han registrat un 72,22% de participació, el grup republicà s’ha imposat per primera vegada a la història i de forma clara davant les altres forces. L’alcaldable de la formació al muncipi, Anna Clapés, ha volgut “agrair a tots els vidrerencs i vidrerenques que han fet confiança a Esquerra. Això va de llibertat, de democràcia i, sobretot, de justícia social”. De la mateixa manera Clapés ha senyalat que “ara toca seguir treballant. Seguir treballant per Vidreres, per tots els veïns i veïnes. Compromesos, amb un projecte que porti al municipi el canvi necessari perquè aquest prosperi i tothom hi pugui desenvolupar el seu projecte de vida”. Per primera vegada, Esquerra Republicana ha guanyat unes eleccions generals a Catalunya. Un triomf històric després de registrar 1.015.355 vots i obtenir 15 diputats, sent la formació més votada en 748 dels 947 municipis catalans, i amb victòria a les demarcacions de Girona, Lleida i Tarragona i també a la ciutat de Barcelona. ERC s’ha imposat també a la comarca de la selva, on han obtingut victòria a 15 dels 26 municipis, amb un total de 22.104 vots.

“VST-ERC, L’ÚNIC CANVI POSSIBLE A VIDRERES”

Aquest dijous al vespre la Biblioteca municipal de Vidreres va acollir la jornada “La lluita cap a la República, des del municipi al Congrés”. Un acte que va començar amb la intervenció de l’alcaldable, Anna Clapés, i el cap de llista sortint, Eduard Adrobau, que van fer balanç dels 4 anys de mandat, fent un repàs de diferents temes destacats al municipi com la construcció de la nova escola. En aquest sentit, l’alcaldable va voler deixar pal·les que “hem vist amb impotència com el calendari electoral passava per davant dels alumnes”. Paral·lelament, Adrobau explicava que “nosaltres ens hem dedicat a la política local per millorar el poble. I, al mateix temps, també ho hem donat tot per aconseguir la llibertat del nostre país des del municipi”. Seguidament, amb Romà Budallè, qui ocupa el número dos de la candidatura, es va remarcar que “VST-ERC és l’únic canvi possible a Vidreres” atorgant un paper primordial a la participació ciutadana, com a codi ètic de tota democràcia, i a la transparència. “Som i continuarem sent més propers que mai” afirmava el mateix Budallè. La sessió, va poder comptar també amb la presència de Joan Margall, candidat al Congrés per Girona, qui va agafar el torn de paraula per reivindicar que “tot i que el moment és complicat i anòmal, hem de saber-ne treure una oportunitat. No ens aturarem malgrat les dificultats”. Margall acabava afirmant “ERC som garantia de que hi serem sempre i no defallirem. El 28A i el 26M fem possible que les urnes estiguin plenes de vots grocs, groc de llibertat i d’Esquerra Republicana”.  Finalment, Chakir El Homrani, conseller de Treball, Afers Socials i Famílies, qui també va estar present en l’acte, després d’assegurar que “somriure, persistir i fer bé la feina és la millor manera d’avançar” va senyalar que “Som demòcrates i som republicans i la República és un instrument que guanyem de forma democràtica i a les urnes, i per això, no podem renunciar a cap espai polític”.

No tot s'hi val!

Fa unes poques setmanes membres del grup municipal VST-ERC ens vàrem assabentar que s’estava repartint una nova edició del butlletí municipal “InfoVidreres”. En aquest, es fa referència a diferents tasques que s’han dut a terme des del consistori, contingut que considerem fa difusió d’una campanya de mèrits per part de l’Equip de Govern. Des del punt de vista de VST-ERC aquest butlletí no respecta la prohibició de la LOREG que assenyala que es prohibeix realitzar durant el període electoral qualsevol acte que contingui al·lusions directes als mèrits obtinguts. És per aquest motiu, que hem interposat una denúncia a la Junta Electoral de Santa Coloma i demanem a l’Equip de Govern que respecti les normes, per una campanya electoral neta, no tot s’hi val! Exigim i esperem que l’Ajuntament doni als altres grups del consistori el mateix espai informatiu a tots per igual.

Foto de l'última assemblea republicana

Per un model de participació ciutadana real

Des del grup municipal VST-ERC ens prenem molt seriosament l'opinió de tots els vidrerencs i vidrerenques. Per aquest motiu, hem organitzat un seguit de taules de debat obertes que giren entorn diferents temàtiques que poden resultar d’interès, com Urbanisme i Medi Ambient. La finalitat d’aquestes és recollir opinions, compartir i co-construir conjuntament amb tots els veïns i veïnes el municipi que volem. Paral·lelament, també portem a terme les assemblees republicanes, un altre espai per construir de baix a dalt, creant valor públic i amb responsabilitat social. En aquestes, abordem diverses temàtiques que entenem prioritàries, com Educació i Cultura o bé Salut i Serveis Socials, i on tots els assistents poden plantejar dubtes, inquietuds i possibles solucions. Seguim i seguirem treballant amb i per les persones, qui són el pilar més important del nostre municipi. Promovent un model de participació ciutadana real.

L'Anna en Romà després d'una trobada

Entitats i associacions, la veritable essència del municipi

A Vidreres gaudim d’un actiu, ample i ric teixit associatiu format per entitats i associacions de tot tipus que omplen d’activitats el nostre municipi. Les entitats i associacions són molt més que activitats, són persones voluntàries icompromeses. Són també una part important de les nostres festes, del dinamisme cultural, de la pràctica esportiva i d’enfortir el teixit social. En el nostre poble tenim una gran sort de gaudir de tot tipus d’entitats i associacions, de caràcter cultural, educatiu, esportiu, mediambiental, professional i social. La participació i la col·laboració d’aquestes és necessària en tant que és un gran actiu per la ciutadania. VidreresSomTots no volem desaprofitar aquest gran tresor i per això ens trobem amb representants de totes i cada una de les entitats del poble per presentar-nos, conèixer-nos millor i, en definitiva, veure com ens podem ajudar i tot compartint inquietuds i explicar com volem i defensem el model de poble que desitgem.

Eva Trias (35 anys - veterinària)

Per què em vaig unir a VidreresSomTots? Jo sóc d’aquelles persones que se sent còmode enmig de les persones i els animals...M’explicaré. D’un temps ençà, he treballat en diferents projectes de gestió de colònies de gats ferals per a diversos municipis i he pogut constatar l’enorme desconeixement que es té tan des de l’administració com a bona part de la societat sobre aquest tema. Molts ajuntaments no tenen ni la formació, ni els protocols adequats per a dur a terme una gestió ètica, responsable i sostenible quan es troben amb problemes d’aquests tipus. Des del control i la tinença responsable de les nostres mascotes, les colònies de gats urbans, la gestió de la fauna salvatge a la recollida d’animals perduts o abandonats, cal comptar amb els recursos necessaris i sobretot amb persones compromeses que treballin per al benestar i els drets dels animals. És aquí on jo puc aportar més, treballant enmig de persones i animals, ser un nexe d’unió entre aquests dos mons és el que em permet la meva professió i ho trobo apassionant i alhora necessari per construir un poble amb els valors que comparteixo amb VST. LA PROBLEMATICA DE LES COLONIES DE GATS FERALS Sovint, l’origen de la formació de les colònies prové de la descendència ensalvatgida dels gats domèstics, abandonats i no esterilitzats, que es desplacen lliurement. La majoria de colònies es donen espontàniament per la presència d’un alimentador que acaba aglutinant una quantitat determinada de gats, fet que en ocasions deriva cap a un cert rebuig social cap a aquestes iniciatives. Alhora, no tots els emplaçaments són adequats ni recomanables per mantenir o crear una colònia. Aquestes situacions poden generar disputes entre veïns dificultant la convivència i generant accions en contra dels animals amb la finalitat de, fins i tot, eliminar-los. Cal tenir en compte, que els problemes ocasionats per la ubicació d’una colònia no són tant sols de convivència entre veïns, sinó també problemes de salut pública i d’impacte medi ambiental, depenent de la seva ubicació i dimensió.

VST-ERC reclama una millor planificació en matèria d’Educació al municipi

Des del grup Vidreres Som Tots –ERC ens preocupa la notícia de què es retardi el trasllat de l’escola Sant Iscle al nou equipament.  Per aquest motiu, ens hem volgut informar sobre quin és l’estat de la qüestió actualment. En primer lloc, cal tenir present que aquesta obra va començar malament des del primer dia i que sempre s’ha avisat al consistori que no es donarien els dos dies de festa als nens, ja que tenen unes hores lectives programades que, evidentment, no es poden treure. Educació ha reclamat a l’Ajuntament els certificats adients i, en aquesta mateixa línia, ha advertit que no s’aprovaria el trasllat fins que es reunissin. Actualment, encara consta com escola en obres. Pel que fa a l’enderrocament del Sant Iscle no és una cosa que es pugui dur a terme d’avui per demà, sinó que ha de passar per un període de desafecció. Així doncs, per tots aquests motius esmentats, la sensació és que l’alcalde està fent pressió per fins electoralistes i partidistes, fet que ens genera un profund malestar i no volem que afecti als vidrerencs i vidrerenques. Tant educació com el nostre grup municipal des d’un primer moment ens vam posicionar per dur a terme el trasllat a l’estiu i així ho mantenim, sense presses electorals ni sense fer perdre dos dies de classe als infants. Des de VST-ERC entenem que l’Educació és un pilar bàsic i fonamental de la societat del Benestar. Els infants són el futur del nostre poble i, per aquest motiu, demanem que es tracti amb la major delicadesa i respecte aquest tema. Ens preocupen diversos factors, com per exemple que es passi de tenir dues línies a una sola. És necessari planificar les condicions més òptimes per poder oferir una educació de qualitat que pugui brindar un futur digne a les noves generacions. De la mateixa manera, demanem a l’Equip de Govern que actuï de manera transparent, com ha de fer tot govern democràtic per respecte als habitants de tot el municipi.

VST-ERC exigeix transparència a l’alcalde i exposa el seu malestar pel fet que encara no hagi donat explicacions

Els regidors del grup municipal VST-ERC, Anna Clapés i Eduard Adrobau, hem presentat aquest dilluns, 28 de gener, una instància a l’Ajuntament de Vidreres per demanar informació sobre la querella presentada contra l’Alcalde, el Sr. Jordi Camps, per presumptes delictes contra els recursos naturals i medi ambient, prevaricació administrativa, tràfic d’influències, malversació de diners públics i alçament de béns. Des del grup republicà considerem que els fets ocorreguts són de rellevant importància i és necessari que l’alcalde actuï de manera transparent, donant la informació oportuna als regidors del consistori. Entre les informacions que sol·licitem, considerem apropiat saber quina és la situació de la querella i quin és el deute actual de l’empresa Rec Madral amb el consistori i amb l’ACA. Així com, també exigim saber si les empreses subministradores d’aigua estan pagant la taxa d’ocupació del 1,5%. Des de Vidreres Som Tots considerem que la transparència és un element bàsic de control democràtic i, per tant, exigim a l’alcalde que actuï de la manera més ràpida possible, tenint en compte que des del grup ja hem sol·licitat en reiterades ocasions aquestes dades, tant en comissions informatives com en instàncies i plens i, encara ara, no se'ns ha facilitat.

Comunicat Oficial Vidreres Som Tots – Esquerra Republicana de Catalunya

Des del grup municipal Vidreres Som Tots – Esquerra Republicana de Catalunya (VST-ERC) emetem aquest comunicat oficial per referir-nos a les informacions que han aparegut a la premsa en aquests darrers dies en relació a la querella presentada contra l’alcalde de Vidreres, Jordi Camps, per presumptes irregularitats en la gestió i el subministrament de l’aigua en el municipi. Volem deixar palès que des de VST-ERC no hem participat en cap moment d’aquest procés, ans al contrari, ens n’hem mantingut al marge i així ho seguirem fent, ja que considerem que el més ètic i coherent és deixar aquest tema en mans de la justícia i nosaltres seguir treballant pels Vidrerencs i Vidrerenques durant el nostre dia a dia per fer d’aquest municipi un territori millor. Ens avala un grup polític que, després de 87 anys de la seva fundació, no ha comès cap cas de corrupció fet que posa de manifest la nostra manera de fer: transparent, amb vocació social, amb el poble i per al poble.