Vidreres

Totes les notícies

L'Anna en Romà després d'una trobada

Entitats i associacions, la veritable essència del municipi

A Vidreres gaudim d’un actiu, ample i ric teixit associatiu format per entitats i associacions de tot tipus que omplen d’activitats el nostre municipi. Les entitats i associacions són molt més que activitats, són persones voluntàries icompromeses. Són també una part important de les nostres festes, del dinamisme cultural, de la pràctica esportiva i d’enfortir el teixit social. En el nostre poble tenim una gran sort de gaudir de tot tipus d’entitats i associacions, de caràcter cultural, educatiu, esportiu, mediambiental, professional i social. La participació i la col·laboració d’aquestes és necessària en tant que és un gran actiu per la ciutadania. VidreresSomTots no volem desaprofitar aquest gran tresor i per això ens trobem amb representants de totes i cada una de les entitats del poble per presentar-nos, conèixer-nos millor i, en definitiva, veure com ens podem ajudar i tot compartint inquietuds i explicar com volem i defensem el model de poble que desitgem.

Eva Trias (35 anys - veterinària)

Per què em vaig unir a VidreresSomTots? Jo sóc d’aquelles persones que se sent còmode enmig de les persones i els animals...M’explicaré. D’un temps ençà, he treballat en diferents projectes de gestió de colònies de gats ferals per a diversos municipis i he pogut constatar l’enorme desconeixement que es té tan des de l’administració com a bona part de la societat sobre aquest tema. Molts ajuntaments no tenen ni la formació, ni els protocols adequats per a dur a terme una gestió ètica, responsable i sostenible quan es troben amb problemes d’aquests tipus. Des del control i la tinença responsable de les nostres mascotes, les colònies de gats urbans, la gestió de la fauna salvatge a la recollida d’animals perduts o abandonats, cal comptar amb els recursos necessaris i sobretot amb persones compromeses que treballin per al benestar i els drets dels animals. És aquí on jo puc aportar més, treballant enmig de persones i animals, ser un nexe d’unió entre aquests dos mons és el que em permet la meva professió i ho trobo apassionant i alhora necessari per construir un poble amb els valors que comparteixo amb VST. LA PROBLEMATICA DE LES COLONIES DE GATS FERALS Sovint, l’origen de la formació de les colònies prové de la descendència ensalvatgida dels gats domèstics, abandonats i no esterilitzats, que es desplacen lliurement. La majoria de colònies es donen espontàniament per la presència d’un alimentador que acaba aglutinant una quantitat determinada de gats, fet que en ocasions deriva cap a un cert rebuig social cap a aquestes iniciatives. Alhora, no tots els emplaçaments són adequats ni recomanables per mantenir o crear una colònia. Aquestes situacions poden generar disputes entre veïns dificultant la convivència i generant accions en contra dels animals amb la finalitat de, fins i tot, eliminar-los. Cal tenir en compte, que els problemes ocasionats per la ubicació d’una colònia no són tant sols de convivència entre veïns, sinó també problemes de salut pública i d’impacte medi ambiental, depenent de la seva ubicació i dimensió.

VST-ERC reclama una millor planificació en matèria d’Educació al municipi

Des del grup Vidreres Som Tots –ERC ens preocupa la notícia de què es retardi el trasllat de l’escola Sant Iscle al nou equipament.  Per aquest motiu, ens hem volgut informar sobre quin és l’estat de la qüestió actualment. En primer lloc, cal tenir present que aquesta obra va començar malament des del primer dia i que sempre s’ha avisat al consistori que no es donarien els dos dies de festa als nens, ja que tenen unes hores lectives programades que, evidentment, no es poden treure. Educació ha reclamat a l’Ajuntament els certificats adients i, en aquesta mateixa línia, ha advertit que no s’aprovaria el trasllat fins que es reunissin. Actualment, encara consta com escola en obres. Pel que fa a l’enderrocament del Sant Iscle no és una cosa que es pugui dur a terme d’avui per demà, sinó que ha de passar per un període de desafecció. Així doncs, per tots aquests motius esmentats, la sensació és que l’alcalde està fent pressió per fins electoralistes i partidistes, fet que ens genera un profund malestar i no volem que afecti als vidrerencs i vidrerenques. Tant educació com el nostre grup municipal des d’un primer moment ens vam posicionar per dur a terme el trasllat a l’estiu i així ho mantenim, sense presses electorals ni sense fer perdre dos dies de classe als infants. Des de VST-ERC entenem que l’Educació és un pilar bàsic i fonamental de la societat del Benestar. Els infants són el futur del nostre poble i, per aquest motiu, demanem que es tracti amb la major delicadesa i respecte aquest tema. Ens preocupen diversos factors, com per exemple que es passi de tenir dues línies a una sola. És necessari planificar les condicions més òptimes per poder oferir una educació de qualitat que pugui brindar un futur digne a les noves generacions. De la mateixa manera, demanem a l’Equip de Govern que actuï de manera transparent, com ha de fer tot govern democràtic per respecte als habitants de tot el municipi.

VST-ERC exigeix transparència a l’alcalde i exposa el seu malestar pel fet que encara no hagi donat explicacions

Els regidors del grup municipal VST-ERC, Anna Clapés i Eduard Adrobau, hem presentat aquest dilluns, 28 de gener, una instància a l’Ajuntament de Vidreres per demanar informació sobre la querella presentada contra l’Alcalde, el Sr. Jordi Camps, per presumptes delictes contra els recursos naturals i medi ambient, prevaricació administrativa, tràfic d’influències, malversació de diners públics i alçament de béns. Des del grup republicà considerem que els fets ocorreguts són de rellevant importància i és necessari que l’alcalde actuï de manera transparent, donant la informació oportuna als regidors del consistori. Entre les informacions que sol·licitem, considerem apropiat saber quina és la situació de la querella i quin és el deute actual de l’empresa Rec Madral amb el consistori i amb l’ACA. Així com, també exigim saber si les empreses subministradores d’aigua estan pagant la taxa d’ocupació del 1,5%. Des de Vidreres Som Tots considerem que la transparència és un element bàsic de control democràtic i, per tant, exigim a l’alcalde que actuï de la manera més ràpida possible, tenint en compte que des del grup ja hem sol·licitat en reiterades ocasions aquestes dades, tant en comissions informatives com en instàncies i plens i, encara ara, no se'ns ha facilitat.

Comunicat Oficial Vidreres Som Tots – Esquerra Republicana de Catalunya

Des del grup municipal Vidreres Som Tots – Esquerra Republicana de Catalunya (VST-ERC) emetem aquest comunicat oficial per referir-nos a les informacions que han aparegut a la premsa en aquests darrers dies en relació a la querella presentada contra l’alcalde de Vidreres, Jordi Camps, per presumptes irregularitats en la gestió i el subministrament de l’aigua en el municipi. Volem deixar palès que des de VST-ERC no hem participat en cap moment d’aquest procés, ans al contrari, ens n’hem mantingut al marge i així ho seguirem fent, ja que considerem que el més ètic i coherent és deixar aquest tema en mans de la justícia i nosaltres seguir treballant pels Vidrerencs i Vidrerenques durant el nostre dia a dia per fer d’aquest municipi un territori millor. Ens avala un grup polític que, després de 87 anys de la seva fundació, no ha comès cap cas de corrupció fet que posa de manifest la nostra manera de fer: transparent, amb vocació social, amb el poble i per al poble.

Romà Budallé (66 anys - jubilat)

Per què em vaig unir a VidreresSomTots? Crec que és bo integrar gent de totes les edats en una candidatura i formar un equip transversal. Jo que ja estic jubilat, diguem que tinc molt temps, però, per damunt de tot, sempre m’ha agradat fer coses pels altres. El que més em va il·lusionar va ser l’entusiasme i les ganes de fer coses pel nostre poble de l’Anna i, sobretot, els valors que ens representen: d’esquerres, assemblearis, oberts a tothom i participatius. I, els que crec que són més rellevants: transparència i honradesa, valors que tant en tota la meva vida laboral com ara que ja sóc avi considero fonamentals i irrenunciables. CENTRE DE DIA I RESIDÈNCIA GERIÀTRICA L’envelliment de la població cada dia es fa més present, a Catalunya un 18,63% de les persones tenim més de 65 anys. D’aquí la necessitat de tenir residències i centres de dia per la tercera edat que puguin oferir una bona qualitat de vida, amb atenció per a les persones, obertes a tothom i públiques. Avui en dia, els que vivim a Vidreres si tenim la necessitat de trobar per a un familiar nostre (ja siguin els pares, els avis...) un centre de dia o una residència geriàtrica ens és impossible i ens hem de desplaçar a un poble dels voltants. Encara recordo a la meva mare i a altres persones grans dir-me -A veure si podré arribar a estrenar una residència geriàtrica pública a Vidreres, i d’això ja en fa uns quants anys... Les residències per la gent gran són bàsiques avui en dia, la seva missió és donar una atenció de qualitat amb l’objectiu d’oferir el millor grau de cobertura de les necessitats de salut, autonomia i benestar. Actualment la Generalitat de Catalunya ja aplica i promociona un model centrat en les persones de la 3a edat, tant en centres de dia com en residències, i que amb l’ajuda dels serveis socials pot arribar a tota la població, també pot incloure apartaments o pisos amb serveis i suport als domicilis i atenció als familiars. Atenció assistencial per a tots els residents, amb atenció mèdica i infermeria, rehabilitació, fisioteràpia, atenció psicològica, activitats d’animació, estimulació, treball social i molt més.

L'Anna Clapés, la nostra candidata, explicant els motius del nostre vot en contra els pressupostos municiapls.

VST-ERC vota en contra dels pressupostos municipals en considerar que “no són prou socials”

En el marc del Ple Ordinari celebrat a l’Ajuntament de Vidreres aquest passat dimarts, 4 de desembre, el grup municipal VST-ERC vàrem votar en contra dels pressupostos municipals que ha presentat l’Equip de Govern. En primer lloc, considerem que no són uns pressupostos socials i, per tant, s’allunyen dels nostres valors republicans. En aquest sentit, trobem a faltar partides d’ajut social per a jubilats o joves i també destinades a apoderar el col·lectiu feminista, entre altres. De la mateixa manera, també manca una aposta ferma per urbanisme -cal invertir en un plantejament urbanístic sostenible i funcional, que fomenti la cohesió entre els veïns- , i pel que fa a medi ambient, el consistori destina una de les partides més baixes de la província i de tot Catalunya. En referència al transport públic, també ens quedem lluny del que uns pressupostos republicans defensarien, un transport sostenible i públic de qualitat. Així com, cal una major despesa en partides de recollida i triatge de residus per solucionar la falta d’higiene en els punts de recollida de residus, una queixa plantejada en moltes ocasions pels mateixos veïns. En segon lloc, considerem que l’Equip de Govern ha de ser honrat i explicar als ciutadans el moment on som: immersos en un gran deute que pot generar molts problemes en un futur pròxim. En tercer lloc, creiem que tot i que s’ha millorat són massa els serveis externalitzats i els passius financers. En quart lloc, trobem a faltar partides per potenciar i fer real la transparència. Una dada que ens preocupa molt després d’observar que l’Ajuntament de Vidreres, segons l’indicador infoparticipa, suspèn amb un 34,6% en transparència, participació i bon govern. Finalment, demanem responsabilitat amb tots els sentits al consistori. Demanem posar el ciutadà sempre per davant de tot i no el calendari electoral.

L'Anna i l'Eduard explicant algunes de les nostres propostes

Que hem fet per Vidreres?

Ens hem centrat en una oposició constructiva, responsable, de treball i proactiva, defugint del NO permanent hem posat sempre el ciutadà de Vidreres per davant de tot. Preocupats per la falta de transparència, l'estudi de la Generalitat n'és l'exemple, col·locant Vidreres a la cua dels municipis catalans, controlem i fiscalitzem l'Equip de Govern diàriament per poder millorar en aquest aspecte. Vam presentar al·legacions als pressupostos municipals per tal de poder controlar l'endeutament públic que actualment és del 74%, aquestes van ser desestimades. Vam aconseguir que s'incrementessin les partides de bonificacions socials i la publicitat d'aquestes, com el cas de l'IBI, entenem que és imprescindible l'ajuda de l'Ajuntament a les persones més vulnerables. Vam denunciar la precarietat del servei d'aigua potable de Vidreres, un servei que supera el 40% de pèrdua d'aigua potable, com també vàrem ser els primers a proposar la municipalització de l'aigua. Els regidors de VST-ERC van manifestar el seu compromís i el del tot el grup amb el referèndum i ens vam posar a disposició dels màxims responsables del procés sobiranistes. Vam iniciar la recuperació de la memòria històrica, amb una moció per col·locar llambordes a la plaça de l'oliva en record dels assassinats en els camps nazis, en el cas vidrerenc el Sr. Rossend Alemany i Peyret. Totalment en contra de la tala d'arbres dels parcs de Mas Flassià per compromís mediambiental i de poble. Aquests arbres els van plantar els mateixos veïns/nes i mai s'haurien d'haver venut i mai s'haurien d'haver tret d'on eren. Demanar prohibir els herbicides que utilitzen glifosat en tot l'àmbit urbà (avui dia s'utilitza) perquè, pot ser, un agent potencialment cancerigen. Entre altres propostes com: la millora del camí de can Domenech, la recol·locació de les estelades als pobles, exigir ser un municipi socialment responsable, demanar la restauració de la façana del bar de l'oliva, exigir processos participatius reals, ser l'únic partir polític municipal que reiteradament surt al carrer per reivindicar la llibertat dels presos i preses polítiques i la tornada dels nostres exiliats així com la República Catalana.

anna candidata

Carta de la candidata

Benvolgut vidrerenc, benvolguda vidrerenca, primer de tot et vull agrair tot el suport que he rebut aquests dies des de la presentació de la meva candidatura a les pròximes eleccions municipals. El passat mes, els amics, simpatitzants i militants de Vidreres som Tots em van donar confiança en una assemblea extraordinària d'elecció de cap de llista on vaig presentar part del que vull que sigui el projecte de VST, tornar a posar els vidrerencs i vidrerenques al centre de tot. Aquest dissabte passat vam fer la presentació juntament amb en Sergi Sabrià i la Marta Vilalta, en la meva intervenció vaig explicar que em vaig posar en política perquè tenia la necessitat de fer alguna cosa pel poble que m'estimo, Vidreres. En aquest sentit vaig voler parlar sobre medi ambient, que entenc, que és un pilar fonamental del municipalisme, zones verdes, eficiència mediambiental, autoconsum, etc. També sobre economia i de la importància de promocionar el consum local i del preocupat percentatge d'endeutament de l'Ajuntament de Vidreres. A part de serveis i bonificacions públiques, la gent gran, els joves, urbanisme, educació, sanitat, etc. Volem tornar a posar la ciutadania davant de tot i això vol dir empoderar-nos per crear processos participatius! Les decisions importants les hem de decidir entre tots, perquè els diners que es gestionen en un pressupost municipal són de tots els vidrerencs i totes les vidrerenques. Això ajudaria a augmentar la transparència a un poble que, segons l'estudi de la Generalitat, està a la cua en aquest aspecte. Som Vidreres som Tots, un grup obert, inclusiu, format per gent que viu al centre del poble, a les urbanitzacions, en disseminats... som gent d'esquerres i republicans posem sempre els valors republicans per sobre de tot. Valors com la igualtat, els serveis públics de qualitat, la participació efectiva, la inclusió, l'ajuda i un gran etcètera. Des d'aquí et convido i et busco! Vine a les nostres assemblees municipals de Vidreres som Tots, ajuda'ns a aportar el teu granet de sorra, la teva crítica constructiva, la teva opinió, etc.