Vidreres

VST - ERC aprova una moció a l'Ajuntament de Vidreres per eliminar tots els plàstics d'un sol ús

El ple de juliol ha aprovat per unanimitat la moció del grup de Vidreres Som Tots per eliminar els plàstics d’un sol ús en els edificis municipals i a les activitats organitzades per l’ens públic. La moció insta a l’Ajuntament a què tota activitat organitzada directament pel consistori tingui prohibit utilitzar plàstic d’un sol ús a partir de l’any 2020, en consonància amb les directives europees.

També demana que en dependències i serveis municipals, així com esdeveniments organitzats o on col·labori l’Ajuntament, es faci servir vaixella reutilitzable o en tot cas biodegradable, s’eviti sempre que es pugui l’aigua envasada i s’eliminin els gots de plàstic d’un sol ús. En el seu lloc, s’apostarà per gots de vidre, plàstic dur reutilitzable i de compostatge.

A més, també demanen que l’Ajuntament promogui aquesta iniciativa entre els comerços i diferents serveis públics com ambulatoris, escoles, etc. De la mateixa manera, volen que col·labori amb les entitats per tal que incorporin mesures d’eliminació dels plàstics d’un sol ús en les seves activitats.

Davant d’aquesta proposta la regidora Eva Trias va concloure que "l’emergència climàtica és un fet. I des de VST - ERC ho tenim més present que mai. Per responsabilitat amb la sostenibilitat del planeta volem que Vidreres esdevingui pobla lliure de plàstics d'un sol ús."