Vidreres

Romà Budallé (66 anys - jubilat)

Per què em vaig unir a VidreresSomTots?
Crec que és bo integrar gent de totes les edats en una candidatura i formar un equip transversal. Jo que ja estic jubilat, diguem que tinc molt temps, però, per damunt de tot, sempre m’ha agradat fer coses pels altres. El que més em va il·lusionar va ser l’entusiasme i les ganes de fer coses pel nostre poble de l’Anna i, sobretot, els valors que ens representen: d’esquerres, assemblearis, oberts a tothom i participatius. I, els que crec que són més rellevants: transparència i honradesa, valors que tant en tota la meva vida laboral com ara que ja sóc avi considero fonamentals i irrenunciables.

CENTRE DE DIA I RESIDÈNCIA GERIÀTRICA
L’envelliment de la població cada dia es fa més present, a Catalunya un 18,63% de les persones tenim més de 65 anys. D’aquí la necessitat de tenir residències i centres de dia per la tercera edat que puguin oferir una bona qualitat de vida, amb atenció per a les persones, obertes a tothom i públiques.
Avui en dia, els que vivim a Vidreres si tenim la necessitat de trobar per a un familiar nostre (ja siguin els pares, els avis...) un centre de dia o una residència geriàtrica ens és impossible i ens hem de desplaçar a un poble dels voltants. Encara recordo a la meva mare i a altres persones grans dir-me -A veure si podré arribar a estrenar una residència geriàtrica pública a Vidreres, i d’això ja en fa uns quants anys...

Les residències per la gent gran són bàsiques avui en dia, la seva missió és donar una atenció de qualitat amb l’objectiu d’oferir el millor grau de cobertura de les necessitats de salut, autonomia i benestar.
Actualment la Generalitat de Catalunya ja aplica i promociona un model centrat en les persones de la 3a edat, tant en centres de dia com en residències, i que amb l’ajuda dels serveis socials pot arribar a tota la població, també pot incloure apartaments o pisos amb serveis i suport als domicilis i atenció als familiars. Atenció assistencial per a tots els residents, amb atenció mèdica i infermeria, rehabilitació, fisioteràpia, atenció psicològica, activitats d’animació, estimulació, treball social i molt més.

Ens hem de posar a treballar i posar fil a l’agulla per obtenir com més aviat millor un centre de dia i residència geriàtrica, una necessitat de molts vilatans que ja fa anys que reclamem, anem a fer-ho ja.