ERC Viladecans

Notícia

Un nou retard al corredor del Mediterrani impedeix augmentar la freqüència de trens fins el 2018

Un tren rodalies al seu pas per Viladecans
Un tren rodalies al seu pas per Viladecans
El Ministeri de Foment ha allargat fins l'any vinent el desdoblement de la línia ferroviària entre Tarragona i Vandellòs que ha de permetre un increment de les aturades dels convois de Rodalies a Viladecans. Els usuaris estan farts d'esperar.

La paciència dels usuaris de Rodalies haurà de superar una nova prova de resistència després que el ministre de Foment, Iñigo de la Serna, avancés fa poques setmanes que la previsió per estrenar el desdoblament de la línia ferroviària entre Tarragona i Vandellós és la primavera de 2018 (hauria d'haver-se posat en funcionament el 2015). Això és exactament un any més del que havia dit l’exministra Ana Pastor mesos enrere i representa l’enèsim retard del corredor del mediterrani. Una infraestructura essencial per a l’economia dels Països Catalans i indispensable també per permetre un increment de la freqüència de pas dels combois amb aturada a Viladecans.

La Generalitat de Catalunya calcula que la inversió pendent de l'Estat en infraestructures a Catalunya supera els 10.000 milions d'euros. Rodalies, el corredor mediterrani i les carreteres són les assignatures pendents. El president espanyol ha promès que d'ara i fins el 2025 invertirà 3.900 milions d'euros a la xarxa ferroviària catalana, pràcticament la mateixa xifra que va prometre el govern socialista de Rodríguez Zapatero, ja fa vuit anys. D'aquell pla, se n'ha complert menys del 15 %.

Fa pocs mesos també va transcendir que el Govern espanyol utilitza fons del corredor mediterrani per a potenciar el corredor central que connecta Algesires i França a través de Madrid. En concret, els recursos serviran per adequar l'accés sud del tren d'alta velocitat duplicant les línies que entren a Atocha i el túnel de Chamartín. La realitat és que obres associades estrictament a la capital de l'estat es paguen amb fons destinats al corredor mediterrani, tal com va quedar de manifest en un document de treball de la Unió Europea.