ERC Viladecans

ERC i les JERC veuen coixa la Viladecans Jove APP, lluny encara de ser un Carnet Jove d’àmbit local

Viladecans Jove APP
El grup municipal d’ERC i les JERC Viladecans valoren la recent posada en funcionament de la Viladecans Jove APP que impulsa la regidoria de Joventut però adverteixen de les seves mancances i consideren que encara està lluny de convertir-se en un Carnet Jove d’àmbit local, tal com es va pactar amb l’equip de govern a instàncies dels republicans.

Esquerra lamenta haver estat exclosa durant el procés de creació i desenvolupament de l’aplicació, ja que podria haver contribuït a millorar-la abans de la presentació als comerciants el passat 1 de febrer. En concret, ERC critica que un dels principals apartats estigui completament buit ja que això resulta poc engrescador de cara als usuaris i establiments. Per la portaveu municipal d’Esquerra, Bàrbara Lligadas, “es tracta d’anar més enllà d’un recull de descomptes de comerços de Viladecans. Sol·licitem que l’APP s’ompli de continguts abans de difondre-la massivament entre el col·lectiu de joves de la ciutat”. Altrament, afegeix, els destinataris potencials podrien perdre l’interès per aquesta nova eina al constatar la manca de serveis associats.

Els republicans també proposen afegir un espai per a les entitats on puguin presentar-se i incloure notificacions d’activitats o esdeveniments amb el filtre previ dels tècnics del Centre de Recursos per a Joves Can Xic. Alhora, es podria ampliar la reserva de sales disponibles a l’Ateneu d’Entitats Pablo Picasso o a Can Batllori -a més a més de Can Xic- per tal d’ampliar les instal·lacions a l’abast. ERC i les JERC Viladecans també consideren que manca informació sobre activitats interessants pel jovent com l’oferta de cursos de l’Ateneu de les Arts, Can Batllori o l’Ateneu Pablo Picasso, tallers d’entitats, clubs esportius o acadèmies de música i dansa, entre d’altres.

A la presentació de l’aplicació davant els botiguers es va fer palès que tant l’agenda com la gestió d’espais i serveis de Can Xic estan plenament desenvolupades, però en canvi les funcions relacionades amb el Carnet Jove d’àmbit local que va proposar les JERC encara estan pendents de desplegar.

El portaveu de les JERC Viladecans Joan Bausa lamenta “el poc espai de participació que l’Ajuntament ha donat al jovent a l’hora de desenvolupar aquesta aplicació. El talent dels joves de Viladecans ens podria haver estalviat molt de temps, n’estem segurs”, ha assegurat.

La Viladecans Jove APP ja està disponible a Google Play i App Store per sistemes Android i iOS i ha estat pilotada per la Fundació Ciutat de Viladecans.