ERC Viladecans

Bàrbara Lligadas: “no em presento per ser portaveu a l’oposició, avui em presento a l’alcaldia de Viladecans”

La sala petita d'ATRIUM Viladecans plena de gom a gom
La sala petita d’ATRIUM Viladecans es va omplir de gom a gom aquest divendres 25 de maig en la presentació de Bàrbara Lligadas com alcaldable d’ERC a les eleccions municipals de 2019. Davant de més de 150 persones, el diputat i futur conseller d’Acció Exterior de la Generalitat Ernest Maragall va presentar a l’actual portaveu d’ERC a l’Ajuntament, que repeteix com a cap de llista després d’haver estat reelegida per l’assemblea local el passat 16 d’abril. L’acte es va obrir amb una benvinguda a càrrec del president de la secció local Xavier Martin.

Durant el seu discurs Lligadas va assegurar que “ara és l’hora de demostrar que les coses es poden fer diferents a l’Ajuntament i hi ha una cosa que tots tenim clara, ERC és el primer partit d’esquerres a Catalunya i per això jo ara sé que no em presento per ser la portaveu del primer grup municipal a l’oposició. Jo avui em presento a l’alcaldia de Viladecans”.

La candidata va afegir que “em comprometo a seguir amb el mateix compromís, de no enganyar, direm veritats impopulars potser però mai mentirem. Si una cosa no es pot fer no enganyarem a la ciutadania. I treballarem sempre en base als valors republicans d’igualtat, justícia, equitat, llibertat. És la nostra manera de ser i això és el que portarem a l’Ajuntament. Continuarem plantant cara amb temes urbanístics com per exemple amb el Pla de Llevant que, malgrat sigui ara mateix pràcticament una realitat, el revisarem de dalt a baix i intentarem revertir tot allò que estigui a les nostres mans. I em comprometo a no continuar construint barris, sinó a millorar els barris que ja tenim”.

Per la seva banda, Ernest Maragall va reflexionar sobre Viladecans i la seva relació amb el conjunt del país: “aquest espai no està acabat, no hem sabut donar-li tota la qualitat, la capacitat, la riquesa, la justícia, la dignitat que es mereix i que pot tenir. Catalunya i Viladecans no són dues realitats que vagin en paral·lel, aquesta és una de les claus per discutir d’ara i fins a les eleccions municipals. Estic convençut que el destí de Catalunya i Viladecans estan no només lligats, hem d’anar més enllà i veure que ciutats com aquesta i no és l’única pel seu volum i pel seu pes han de ser capaces de trobar el seu rol en el conjunt del sistema urbà, nacional i social, en el sistema econòmic, del model productiu, de la creació de riquesa, de la capacitat també de generar prosperitat i equitat en el conjunt de la societat”.

L’acte de presentació de la cap de llista d’ERC va servir per donar a conèixer també la campanya ‘Avancem cap a un nou Viladecans’ amb la qual els republicans volen difondre les propostes per transformar la ciutat a curt i mitjà termini.