ERC Viladecans

ERC Viladecans reclama més seguretat als nous trams de carril bici a la platja i el Remolar

Nou tram de carril bici en direcció al Remolar
A ERC Viladecans creiem en la seguretat vial i per això al Ple municipal de maig hem demanat que es millori la protecció de ciclistes i vianants al nou carril bici que uneix l’outlet amb el Camí del Mar/Camí de les Filipines. Proposem un separador metàl·lic amb recobriment de fusta en tot el nou tram, fins a l’antiga carretera de València, i reubicar amb caràcter urgent les tanques de protecció actuals a les corbes: s’han de col·locar arran dels carrils pels vehicles ja que tal com estan ara són un perill per bicicletes i gent a peu en cas de sortida de via d’un automòbil, quedarien atrapats. Caldria incloure també protecció per als motoristes a la biona per prevenció en cas de caigudes.

És una carretera amb trànsit constant de vehicles, sovint pesants; una de les principals vies d’entrada i sortida de la ciutat per connectar amb la C31 i el polígon de Barnasud. La circulació és ràpida i actualment la separació amb el carril bici és insuficient i fàcilment vulnerable. També sol·licitem la instal·lació de senyals lluminoses amb fluor en els passos de vianants entre la B-204 i la B-220, un augment general de la il·luminació al carril i que s’habiliti una zona de decans amb una font d’aigua potable. De fet, el passat 28 de febrer ja es va produir un accident de trànsit amb invasió del carril bici per part d’un vehicle, sense causar danys personals.

La petició la vam formular el mes de març al Departament de Territori de la Generalitat però entre l’article 155 (que ho ha aturat gairebé tot) i el traspàs imminent de la titularitat de la carretera a l’Ajuntament les millores continuen pendents. No és l’única intervenció necessària als carrils bici locals: el nou tram recent enllestit per l’Ajuntament i l’AMB que connecta la part final del Camí del Mar amb l’Espai Natural del Remolar -paral·lel a l’autovia de Castelldefels- també té una manca d’elements físics separadors amb els vehicles. ERC també reclama a l’equip de govern que instal·li estructures adients per garantir la seguretat tant dels ciclistes com dels vianants que es desplacin a les zones humides del Delta. Està molt bé tenir carrils bici però els hem de fer segurs.