ERC Viladecans

ERC Viladecans retreu al govern local tenir la ciutat de potes enlaire per càlculs electorals

Obres al carrer Balletbó
El grup municipal d’ERC-AM a l’Ajuntament de Viladecans ha retret al govern local (PSC+ICV/EUiA) tenir la ciutat literalment de potes enlaire per electoralisme durant el Ple extraordinari sobre l’estat de la ciutat que va tenir lloc el passat dijous 7 de febrer. Els republicans critiquen que les obres de millora a la via pública i altres inversions es concentrin al tram final del mandat, de forma deliberada per poder inaugurar a les portes de les eleccions municipals.

La portaveu del grup municipal, Bàrbara Lligadas, ha assegurat que “ho tenen tot de potes enlaire perquè estan concentrant totes les obres que s’haurien d’haver fet durant quatre anys en els últims mesos abans de les municipals. S’estan arreglant carrers que estan pressupostats des de fa tres anys i, en canvi, altres inversions importants no s’estan fent malgrat haver estat promeses fa molt de temps. Això està comportant molts maldecaps als comerciants, als veïns i també afegeix un problema de mobilitat que es veu multiplicat”.

La cap de llista republicana a les eleccions del 26 de maig ha situat l’incivisme com un dels principals problemes de Viladecans i l’ha vinculat a la manca d’autoestima local, un repte on troba a faltar més esforços per part del consistori. En la mateix línia, ha lamentat que el discurs de l’alcalde evités qualsevol menció al servei de neteja viària i de recollida de residus, que és el pitjor valorat per la ciutadania i el més costós. Alhora, ha recordat que ERC va proposar fa dos anys valorar la municipalització del servei, opció descartada d’entrada pel govern però que ara estaria estudiant.

Lligadas també ha afegit que “vostès han parlat molt de creixement econòmic però no han dit que promouen un creixement urbanístic insostenible i això comporta que tinguem problemes de trànsit, serveis deficitaris i que quan per fi ens estem posant al dia en aquelles instal·lacions públiques que necessitem resulta que estem construint nous barris que tornen a convertir aquells serveis que ja tenim en deficitaris, siguin escoles, instal·lacions esportives o sanitàries”. En concret, ha citat el Pla de Llevant com a exemple més paradigmàtic amb la futura construcció de 3.000 habitatges a la falda de Sant Ramon i Oliveretes.

La candidata d’ERC Viladecans també ha explicat que “durant aquest mandat ens hem hagut de menjar molts gripaus com l’edifici de la vergonya, l’enderrocament del Poliesportiu Centre, la pèrdua de patrimoni amb l’enrunament de la Bòbila de Sales o el Pla de Llevant. Però de tot això n’hem tret una ciutadania més apoderada, ara hi ha molta més gent conscient del que passa a la ciutat i un dels màxims exemples és el Polígon Centre. Gràcies a tota la pressió que vam coliderar des d’Esquerra vam aconseguir que la reforma inicial canviés com un mitjó”.

En aquests quatre anys, ha prosseguit, “ens han rebutjat moltes propostes com la municipalització del servei d’escombraries o l’accessibilitat, però seguirem insistint perquè tenim un model clar de ciutat. També ens hem posat d’acord en moltes coses i això ha beneficiat a la ciutadania com combatre el monopoli de les funeràries, ajudar a eliminar l’amiant de la nostra ciutat o retirar els últims símbols franquistes dels nostres carrers”. També ha recordat les obres d’ampliació i reforma de l’Hospital de Viladecans promogudes pels consellers de Salut Toni Comín i Alba Vergés o el compromís del conseller Bargalló amb el futur institut-escola al Parc de la Torre Roja.

Finalment, Lligadas ha retret que dues de les principals promeses electorals del PSC a les municipals de 2015 siguin encara paper mullat com són la reforma de la Rambla Modolell o la segona biblioteca pública i ha posat en dubte promeses més recents com una futura pista d’atletisme i una piscina municipal descoberta. “Abans de les anteriors eleccions municipals van prometre que Viladecans tornaria a tenir cinema sabent que això era molt complicat i no depenia únicament de l’Ajuntament. Estem a 2019 i seguim igual, els hi demanem que prometin el que realment poden assumir”, va concloure.

• Ple extraordinari sobre l'estat de la ciutat 2019