Viladecavalls

El projecte d'ERC

Marçal Llimona
Fotografia dels candidats per a les eleccions del 26J a Madrid.

Proposo començar amb una reflexió del context en el que tanta gent es sentirà interpel·lada. Actualment hi ha una pèssima percepció de la política per bona part de la societat; la gent ha perdut la confiança en els seus representants polítics. I no seré jo qui els retregui que no tenen part de raó: des de casos de mal gestionament de l'administració pública fins a la falta de fets i accions, passant també per l'immobilisme més ranci o les falses promeses que, en el seu conjunt, han acabat generant tensió i desesperació entre la població i causant una imatge equivocada de la política com a instrument d'interessos d'uns quants quan no deixa de ser altra cosa que un instrument de canvi i transformació de tota una societat, de tot un país.

En el passat acte central de campanya del 26J celebrat a la capital del republicanisme -tal i com assegura Juli Fernández, alcalde de Sabadell- vaig veure més que mai que el projecte que impulsa i tira endavant Esquerra Republicana és un exemple del que ha de ser la política: una eina al servei dels ciutadans. I que, a més, ho fa des de la il·lusió, el respecte i el ferm compromís de construir un nou país per a totes i tots, un país inclusiu, net de corrupció, digne i, sobretot, lliure. És un orgull que hi hagi un equip de persones compromeses i responsables que representin una majoria social en aquest país i que tinguin la veritable voluntat de millorar la vida de la població catalana i que, a més, ho demostrin amb fets i accions.

M'agradaria fer una menció especial a la intervenció del jutge Santi Vidal, cap de llista d'ERC al Senat, que remarcava el passat dissabte durant l'acte central de campanya que aquest partit és l'únic amb "100 anys d'història" i "sense cap persona imputada, investigada o processada per haver posat la mà a la caixa". Sobren les paraules allà on sobren els arguments. En definitiva, queda més que evidenciat que l'únic canvi possible per aquest país és el projecte que proposa Esquerra: un procés plural, transversal, on tothom hi digui la seva i on les propostes es facin. Un procés que els representants polítics siguin, ni més ni menys, que persones honrades i treballadores, qualitats tan bàsiques que recull aquesta formació. I és per moltes d'aquestes raons que, el pròxim 26J, cal omplir les urnes i donar un impuls gegantí per tirar endavant aquesta República catalana que caldrà construir entre tots: gent senzilla, humil, i sense cap altre objectiu que millorar les condicions de tot un país per fer-lo més digne i just.