Vilafranca del Penedès

Vilafranca del Penedès

ERC exigeix un govern «actiu» i amb voluntat transformadora i reclama una política d’habitatge clara per fer front a les necessitats socials

Els republicans lamenten que el programa de rehabilitació d’habitatges, Vilafranca Inclusió, no sigui una prioritat pel govern i que hi hagi pisos disponibles aturats per manca d’interès de la sociovergència Un dels reptes més importants pel present i el futur de Vilafranca és el de l’habitatge. Des d’ERC es reclama que hi hagi un govern «actiu» i una política clara en aquest àmbit, ...

Vilafranca del Penedès

ERC demana explicacions al govern de com està el projecte de noves dependències de l'Ajuntament previst a l'hospital vell i proposa repensar l'ús per fer-hi un equipament per a la gent gran

Els republicans aposten per impulsar un Acord de Ciutat d'equipaments per preparar i planificar la Vilafranca dels propers 20 anys de forma amplia i compartida amb agents polítics, econòmics i socials i evitar l'actual improvisació Un dels projectes estrella del govern sociovergent per aquest mandat era un nou edifici per a dependències de l'ajuntament que s'havia de fer a l'antic hospital de Vilafranca. Però a hores d'ara no s'ha presentat cap projecte i no hi ha partida pressupostària prevista pel 2018. Davant aquesta incertesa ERC demana al govern replantejar l'ús d'aquest equipament i apostar per un equipament per a la gent gran. Des de l'inici del mandat ERC ha plantejat i posat sobre la taula la necessitat d'un canvi en les formes de governar, sobretot demanant més comunicació i transparència a l'equip de govern. Un dels àmbits on els republicans incideixen més és en els projectes que duu a terme el govern i que constantment “tenen un vel negre a sobre d'opacitat ...

Més notícies locals
Penedès

ERC al Ministre de Foment: ‘Quants accidents i víctimes més haurem de lamentar a la N-340 degut a la negligència i inoperància del govern espanyol?’

El senador Miquel Aubà ha preguntat, durant la sessió de control al Govern celebrada avui al Ple del Senat, sobre el retard en l’aplicació de les mesures per descongestionar la N-340 amb bonificacions pels vehicles que circulen entre els peatges de l’autopista AP-7 entre Alcanar i Vilafranca del Penedès, i el desviament obligatori dels camions. Davant la manca de concreció i l’absència d’autocrítica del Ministre de Foment, Íñigo de la Serna, en la seva resposta, Aubà li ha etzibat: ‘Quants accidents i víctimes mortals més haurem de lamentar i patir a la N-340, al seu pas per les Terres de l’Ebre, Tarragona i el Baix Penedès degut a la negligència i inoperància del seu govern?’. Els republicans han fet aquestes preguntes al Ministre en una setmana, on novament, hi ha hagut accidents amb víctimes mortals a la N340 pel seu pas pel Penedès. En aquest sentit Bernat Picornell, senador pel Penedès, ha declarat que «es intolerable que el ministeri tiri pilotes ...

Més notícies regionals
Nacional

Un tramvia anomenat desig

El regidor d'Esquerra a l'Ajuntament de Barcelona Jordi Coronas reclama al govern de Colau que aclareixi el projecte executiu i el model de gestió de la unió dels tramvies \nUn tramvia anomenat desig: aquest és el títol d’una famosa obra del realisme nord-americà que defineix molt bé la situació que vivim actualment amb la unió dels tramvies a Barcelona. Parlem d’una infraestructura prevista des dels anys 90 i que mai s’ha arribat a completar per un motiu o un altre. A principis dels anys 90 es va començar a projectar i licitar una infraestructura partida en dos trams separats, TramBaix i TramBesòs, que no fou inaugurada fins l’any 2004. La construcció i explotació d’aquestes dues línies de tramvia va ser adjudicada a un conglomerat d’empreses privades (Globalvia, Alstom, Detren, Transdev, FCC, Comsa) i 2 empreses públiques amb una representació testimonial (FGC i TMB). El culebrot polític de debò però comença l’any 2010 amb la consulta sobre la Diagonal. ...

Més notícies nacionals