Vilafranca del Penedès

Totes les notícies

Esquerra Republicana vol convertir l’antic hospital en un centre cultural de referència a Catalunya

Els republicans impulsen el projecte “Ciutat de les Arts” per situar Vilafranca com a capital cultural del Penedès a partir d’un impuls clar en totes les formes d’art “El govern 100% republicà que vol liderar Esquerra Republicana impulsarà la rehabilitació de l’antic hospital per crear-hi un centre cultural, de creació i innovació, que sigui referència al país i sigui un lloc per desenvolupar tot el talent que té la societat vilafranquina”. La Ciutat de les Arts és un dels projectes claus del projecte republicà per Vilafranca entenent la cultura com a element que cohesiona i teixeix la societat, i que és central per bastir el model de ciutat que Esquerra defensa. El projecte de rehabilitació de l’antic hospital és l’element més destacat a nivell d’equipaments del projecte, però la Ciutat de les Arts es basa sobretot en projectes que han de fer possible convertir Vilafranca en una ciutat on la cultura formi part del dia a dia. En aquest sentit Salvador Campamà va exposar que “la cultura és el que ens cohesiona, es tracta de posar les eines, les infraestructures i el suport clar de la vila perquè els creadors, els artistes, la gent de la cultura pugui desenvolupar i fer possible els seus projectes i els seus somnis a Vilafranca. Es tracta de fugir de la cultura entesa com a una activitat mercantil i potenciar la cultura des de la base.” Així Campamà va apuntar que “cal crear espais de creació, innovació, dinamització, espais on compartir i posar en contacte diferents àmbits de les Arts”, aquest és un dels punts forts del projecte republicà que aposta per incorporar tot les facetes del món de les arts, com per exemple l’impuls d’una escola de Teatre. Aquest centre cultural haurà de tenir una programació estable i estar obert a les entitats de la vila, sumarà tots els projectes i iniciatives culturals dels equipaments ja existents com l’Arsenal, l’Escorxador, l’Escola de Música, el Vinseum i el Batxillerat Artístic, per elaborar iniciatives transversals i facilitar activitats i tallers per a tothom, sigui quina sigui la seva edat i la seva situació social i econòmica.

Esquerra Republicana presenta tota la candidatura amb l’objectiu de liderar un govern 100% republicà

Mònica Hill, candidata a l’alcaldia, remarca que els vots d’ERC no serviran per fer que partits que van donar suport a l’article 155 formin part del govern municipal Una candidatura “oberta, transversal, compromesa i que vol representar una gran majoria de veïns i veïnes de Vilafranca”. Així va presentar la totalitat de la candidatura republicana, la cap de llista, Mònica Hill. Hill va reiterar que l’objectiu dels republicans és governar per transformar Vilafranca en una vila més social, feminista, ecològica i compromesa amb la República. Per fer-ho els republicans presenten l’equip de 31 persones que lideren el projecte d’Esquerra Republicana. Hill va mostrar-se satisfeta que persones independents, implicades en entitats i associacions de la vila, persones que han demostrat en els seus àmbits la seva vàlua personal, hagin fet un pas endavant i s’hagin compromès amb el projecte republicà i apostin per afegir-se a la candidatura d’Esquerra Republicana. Persones com Dora Garcia, fins fa poc directora del SOC a Vilafranca o Joan Bargans implicat en diverses entitats de la vila. Hill també va exposar el compromís per sumar persones nascudes fora de Catalunya, mostrant la voluntat de construir un sol poble com la Lisbeth Murga, la Georgiana Ciupag o el Mohamed el Kallal. La candidatura la tanquen de forma simbòlica en Josep Àlvarez, fins ara regidor de l'ajuntament, i Justa Jimenez i Pere Torrents. Per últim Hill va remarcar el caràcter feminista de la llista republicana, ja que és una candidatura amb un 51% de dones, complint un dels compromisos d'Esquerra de fer llistes cremallera. Els republicans es marquen l'objectiu de trencar el sostre de vidre i convertir Hill en la primera alcaldessa de la història de Vilafranca. Els 31 noms de la candidatura republicana Mònica Hill, 49 anys, viu al barri del Centre. És coordinadora del Servei d'Educació Ambiental de la Mancomunitat Penedès Garraf.   Pere Sàbat, 30 anys, viu al barri de Sant Julià.

Esquerra Republicana es proposa convertir les eleccions d'aquesta primavera en la “primavera republicana”

“Una victòria d'Esquerra Republicana farà possible un nou 14 d'abril”. Per fer-ho possible, Esquerra Republicana presentarà candidatura a gairebé tots els municipis de l'Alt Penedès i afronta amb força les eleccions espanyoles i al Parlament europeu. Com va dir la candidata a l'alcaldia de Vilafranca, Mònica Hill “som aquí per guanyar”. L'acte “Per la República!” que va aplegar més de 200 persones al parc del Tívoli, va comptar amb les intervencions de les candidates comarcals a les eleccions del 28 d'abril i les del 26 de maig a Europa. Montse Medall, regidora i candidata al Congrés, va afirmar que el que està en joc és la llibertat. Per Medall ara toca una victòria de les forces republicanes per fer front a l'amenaça del feixisme de l'extrema dreta i per bloquejar un govern del PSOE amb Ciutadans. Per Medall el que cal és una gran mobilització de la ciutadania que vol “democràcia, referèndum, justícia social i llibertat”. Per la seva banda Gerogiana Ciupag, candidata a les europees, va fer una defensa dels valors fundacionals d'Europa, com ara la diversitat i la solideritat i va apostar per “construir una Unió Europea que tingui a la ciutadania a la base i al centre, que deixi de governar per les grans empreses i els interessos de la banca i que no miri cap a una altra banda davant la crisi de refugiats o amb el canvi climàtic”. Tan Medall com Ciupag van demanar una gran implicació de la gent republicana per fer anar a tothom a votar “els nostres rivals tenen el suport dels poders fàctics, dels grans grups de comunicació, de les grans empreses, però nosaltres tenim a la gent del carrer i aquest és el suport més gran i més determinant de tots”. L'acte que va ser presentat per Gemma Urgell i Pere Sàbat, candidats republicans a Vilafranca, va comptar també amb les diputades penedesenques Lluïsa Llop i Rut Ribas. Ribas va mencionar a tots els presos i preses polítiques i a les persones exiliades per la repressió de l'Estat, i va situar els reptes electorals d'aquesta primavera com un plebiscit per la llibertat i contra la repressió.

ERC entrega a la cooperativa social Entrem-hi l'XI Premi Salvador Armendares

El Dia de la República que celebra anualment Esquerra Republicana de Vilafranca va tenir lloc el passat diumenge al Parc del Tívoli que va quedar ple de gent per reivindicar la República catalana. El plat fort de l'acte, va ser l'entrega del Premi Salvador Armendares que enguany celebra la seva onzena edició. Pere Sàbat va exposar que Armendares va ser regidor i diputat durant la II República i que va ser el primer defensor de la vegueria del Penedès, una vegueria que “ja tenim, però que cal fer efectiva”. ERC recorda d'aquesta manera a una de les figures més rellevants del republicanisme durant la primera meitat del segle XX a Vilafranca i al Penedès. Per la seva banda, Jaume Torrent, familiar d'Armendares, va agraïr a ERC l'impuls d'aquest premi i va felicitar per tots aquests anys de compromís i reivindicació. El Jurat que aquest any estava format per Tona Casas, Fèlix Díaz, Pep Besolí, Dolors Arbós i Anna Mongai, van decidir atorgar el premi a la cooperativa Entrem-hi. Fèlix Díaz com a portaveu del jurat va exposar que “ENTREM-HI és una entitat sense ànim de lucre, que té com objectiu promoure i facilitar la inserció laboral i social de persones amb dificultat d’inserció sociolaboral a la nostra comarca, i ho fan a través del desenvolupament i la gestió de projectes sociolaborals, comercials i industrials a través de les seves cooperatives Nou Verd, Nou Set i Asseva que són les que donen visualització als seus projectes”. El premi el va recollir Xavier Vallès, president de l'entitat, que explicava que rebre el Premi Salvador Armendares serveix també per visibilitzar una tasca com la seva, que se centra molt en el dia a dia i que sovint passa desapercebuda per a molta gent. Vallès va apostar per treballar conjuntament des de tots els àmbits per construir una societat més justa, més social i més lliure.

Un govern liderat per ERC posarà l'habitatge com a prioritat pels propers quatre anys i es compromet a aprovar el Pla local d'habitatge

Els republicans volen impulsar una nova estratègia basada en un Acord de Ciutat dotat amb més d'un milió d'euros anuals que aposta per reobrir  l'Oficina Local d'Habitatge, doblar l'habitatge social, incrementar el pressupost per a la rehabilitació d'habitatges   Esquerra Republicana vol situar les polítiques d'habitatge al centre de l'acció del proper govern municipal. Així ho va establir la candidata a l'alcaldia, Mònica Hill que va situar la creació d'un parc d'habitatge públic com una gran prioritat pels propers quatre anys. Per fer-ho possible Hill va desgranar un pla dotat amb més d'un milió d'euros anuals per revertir la situació actual que es basarà en la compra i rehabilitació d'habitatges per crear un parc públic de lloguer. Hill va defensar que cal un canvi d'estratègia per fer front a la necessitat habitacional i que cal teixir acords amb tots els agents per poder garantir el dret a l'habitatge.   Un pla d'habitatge real La primera mesura que des d'ERC es vol tirar endavant és el Pla Local d'Habitatge. Els republicans volen impulsar un gran Acord de Ciutat que impliqui el Pla Local d'Habitatge, fins ara inexistent, i que sumi totes les accions possibles i es faci de forma conjunta amb tota la resta de partits polítics, amb la participació d'entitats i de la ciutadania. En aquest sentit, tal com va explicar l'arquitecte Josep Oller i candidat republicà, proposen delimitar i impulsar àrees de tanteig i retracte com a dret d'adquisició preferent per part de l'Ajuntament per a la compra de terrenys i habitatges per destinar-ho a habitatge social. També volen impulsar les àrees de conservació i rehabilitació per promoure la regeneració urbanística i en aquest sentit incrementar el pressupost del ‘Vilafranca Inclusió’, el programa de rehabilitació d'habitatges que l'actual govern ha anat deixant de banda. Un dels elements claus per ERC és millorar l'eficiència energètica dels habitatges, com a mesura d'estalvi per a les famílies i per contribuir a la lluita contra el canvi climàtic, així promouran un Pla que vagi en aquesta direcció.

ERC crearà la regidoria de transparència, participació i drets en el govern 100% republicà

Els republicans aposten per augmentar en un 50% els pisos d'emergència social com a mesura per fer front a la crisi habitacional Vilafranca ha de ser una ciutat que garanteixi els drets de la ciutadania. Aquesta és la premisa que Esquerra Republicana vol dur a terme des del govern municipal. Els drets socials i cívics van centrar la Trobada per la Vilafranca republiacana que la candidatura va celebrar al Clàustre de Sant Francesc. Maria Sardà, candidata número 6, va apostar perquè l'Ajuntament entengui que el pressupost destinat a l'àmbit social “no és una despesa, sinó una inversió” un fet que en els darrers anys, malgrat que s'ha fet molta feina, consideren que s'ha deixat de banda per part de l'actual equip de govern. Sardà va remarcar la necessitat d'augmentar en un 50% els pisos d'emergència social, ja que és una necessitat i des de l'Ajuntament s'ha d'aforntar la necessitat sense mirar a una altra banda. La candidata també va exposar les polítiques d'ERC referents a l'àmbit de salut. Sardà va analitzar que davant l'increment de l'esperança de vida i al fet que la piràmide d'edat a Vilafranca cada cop tendeix més a les franges altes “cal un pla per fer front a l'envelliment de la població, hem d'assegurar que a Vilafranca es pugui viure una vida digna al llarg dels anys i per això cal fer un pla global per fer-hi front”. L'increment de l'atenció domiciliària i l'envelliment actiu són algunes de les línies que els republicans porten al programa. La candidata a l'alcaldia, Mònica Hill, per la seva part va defensar que Vilafranca ha de ser una ciutat pensada per tots els seus habitants, ja siguin infants, jovent o persones grans, i que cal garnatir tots els seus drets. De la mateixa manera que cal una vila oberta i que faci de la diversitat un factor positiu. Hill va comprometre's a desenvolupar el pla local LGTBI i en aprofundir en la cohesió social de les persones que venen a viure a Vilafranca. Sí, a les consultes populars Per la seva banda, el número 2 de la candidatura, Pere Sàbat, va destacar que el concepte de ‘Vilafranca republicana’ es refereix a una societat que lluita contra tota desigualtat.

ERC aposta per un pla de millora dels equipaments esportius i per ampliar els vestidors del Pavelló d’hoquei

Els republicans volen reforçar l’esport base i femení i aposten per aconseguir que les competicions esportives escolars es facin conjuntament a l’àmbit del Penedès   Esquerra Republicana vol replantejar els objectius en l’àmbit d’esports a Vilafranca. En primer lloc la candidatura republicana vol un pla de millora de les instal·lacions per posar-les totes en marxa i que donin un servei òptim a les persones usuàries. L’aposta per l’esport base i per organitzar les competicions esportives que englobi les comarques penedesenques són alguns dels altres objectius.   Pla de millora esportiva Els republicans han reclamat durant els últims quatre anys un pla de millora en les instal·lacions esportives, per posar al dia la pràctica esportiva a la vila. La candidata a l’alcaldia Mònica Hill va afirmar que “si es vol que Vilafranca respiri esport i generalitzar-lo, cal que tinguem unes instal·lacions potents” ja sigui des dels camins i rutes per córrer, fins a espais per skate o uns camps i pavellons en òptimes condicions. En aquest sentit va situar com a exemple els camps de futbol de sorra que hi ha a la zona esportiva. ERC apunta que cal un pla per millorar-los i donar-los un nou ús, ja que actualment no s’utilitzen com a entrenament i hi ha una evident necessitat d’espais on pugui entrenar la base dels equips de futbol que entrenen a la zona esportiva, en condicions òptimes. Aquest fet, a més, permetria alliberar “l’estrès” que pateix la pista d’atletisme ja que es fa servir l’espai de gespa per entrenaments de futbol.   Un altre punt que ERC inclou en el pla de millora, és desenvolupar la moció que es va presentar al Ple municipal per donar als solar buits de la vila un ús temporal i convertir-los en espais de joc i de socialització. Per ERC “davant la necessitat d’espais on jugar i practicar esport, cal ser imaginatius i valents i trobar solucions”.   En aquesta línia, els republicans, tal com va explicar Mònica Hill, celebren que s’estiguin instal·lant petites pistes a diferents barris per tal que s’hi pugui jugar a futbol o bàsquet, una mesura llargament reclamada per ERC i que mostra una de les vies a seguir en els propers quatre anys: un equipament esportiu a cada barri per permetre l’espai de joc a tothom.

ERC proposa destinar 1 milió d'euros anuals a la compra d'habitatge per crear un parc de lloguer públic

Els republicans volen impulsar una nova estratègia basada en un Acord de Ciutat que aposta per reobrir  l'Oficina Local d'Habitatge, doblar l'habitatge social i incrementar el pressupost per a la rehabilitació d'habitatges   “L'objectiu bàsic és construir una ciutat per viure-hi i per fer-ho la gent ha de tenir una llar”. Així queda resumida la defensa del dret a l'habitatge que la candidata a l'alcaldia Mònica Hill va fer a la Trobada per la Vilafranca republicana sobre habitatge i urbanisme. Hill va defensar que cal un canvi d'estratègia per fer front a la necessitat habitacional i que cal teixir acords amb tots els agents per poder garantir el dret a l'habitatge. Per això Hill va anunciar que durant el proper mandat s'invertirà 1 milió d'euros anuals a la compra i rehabilitació d'habitatges per crear un parc públic de lloguer.   Un pla d'habitatge real Per ERC cal posar tots els elements que es tenen sobre la taula per garantir un accés digne per a tothom a un habitatge. Així volen impulsar un gran Acord de Ciutat que impliqui el Pla Local d'Habitatge, fins ara inexistent, i que sumi totes les accions possibles. En aquest sentit proposen delimitar i impulsar àrees de tanteig i retracte com a dret d'adquisició preferent per part de l'Ajuntament per a la compra de terrenys i habitatges per destinar-ho a habitatge social. També volen impulsar les àrees de conservació i rehabilitació per promoure la regeneració urbanística i en aquest sentit incrementar el pressupost del ‘Vilafranca Inclusió’, el programa de rehabilitació d'habitatges que l'actual govern ha anat deixant de banda. Un dels elements claus per ERC és millorar l'eficiència energètica dels habitatges, com a mesura d'estalvi per a les famílies i per contribuir a la lluita contra el canvi climàtic, així promouran un Pla que vagi en aquesta direcció.   Una nova mesura que permet la recent modificació de les lleis d’urbanisme i d’habitatge, es poder establir sobre la ciutat construïda una reserva d’habitatge públic sobre les grans promocions d’edificis plurifamiliars.

ERC reafirma la seva aposta per un govern 100% republicà i reitera que no farà govern amb els partits del 155

Els republicans remarquen que després de l'1 d'octubre i de la intervenció de les institucions catalanes amb l'aprovació de l'article 155, van oferir a Junts per Catalunya-PDECAT un canvi de majoria de govern, que Regull va rebutjar “Si el PSC és al govern de Vilafranca és perquè el PDECAT-JxC ho vol així”. Des d'Esquerra Republicana s'ha insistit que per encarar els reptes dels propers anys Vilafranca ha de comptar amb un govern 100% republicà. És una aposta que han mantingut tot el mandat i que va quedar reforçada amb la “Declaració del 9 d'octubre” del 2017, quan després del referèndum de l'1 d'octubre i de l'aplicació de l'article 155 van fer una crida a canviar la majoria de govern a Vilafranca per sumar-hi les forces republicanes. Una proposta que JXC-PDECAT va rebutjar. Per Esquerra Republicana res justifica l'acord amb el PSC, ja que l'antiga Convergència tenia prou marge per poder governar en solitari i arribar a acords amb la resta de forces en cada àmbit, una situació però que des de PDECAT-JxC han negat durant tot el mandat. La proposta republicana al 2015 Ja el 2015 després de les eleccions municipals, des d'ERC es va oferir a qui va guanyar les eleccions un acord. Després de debatre-ho a l'Assemblea, els regidors republicans van plantejar a Convergència un acord d'investidura que es convertís en un acord de mandat per assegurar la governabilitat de la ciutat, ja que volien assegurar l'estabilitat del govern, tal com es feia al Parlament on ERC donava suport al govern de Mas, però no formava part del govern. La proposta va ser rebutjada pel candidat convergent, Pere Regull que va afirmar a la reunió que “hem governat molt bé amb el PSC”. Aquella va ser la primera intervenció que va tenir, marcant la línia de repetir la sociovergència. En aquella reunió, que es va fer a instàncies d'ERC, en cap moment Regull va plantejar cap possible acord de govern o de mandat a ERC ni una contraproposta per seguir dialogant. El pacte amb el PSC estava tancat.