Vilafranca del Penedès

OPINIÓ | 10N, victòria independentista

Mònica Hill
Aquest 10 de novembre, Catalunya ha respost a l’amenaça constant de l’Estat Espanyol. Ha respost a la repressió, als 100 anys de presó, als exilis dels nostres companys i companyes, a totes les detencions i empresonaments d’aquestes darreres setmanes, a la condemna de l’1 d’octubre, als insults de l’extrema dreta, al règim del 78, a les mentides i als relats inventats. Ha respost als jutges i als partits i polítics incapaços de seure i parlar. Catalunya ha respost a la repressió, com sap fer-ho, a través de les urnes i de la mobilització pacífica i cívica al carrer.

L’independentisme ha tornat a guanyar a les eleccions generals, en vots i en escons. Hem guanyat malgrat ser unes eleccions, imposades i innecessàries, a les que el PSOE, el PP, C’s i VOX han fet campanya contra Catalunya i la seva gent, atiant l’odi i concursant entre ells per veure qui exerceix més repressió contra aquest poble. Unes eleccions que demostren el fracàs d’un Pedro Sánchez i del PSOE per la seva incapacitat d’arribar a acords per formar un govern. Una incapacitat política que ens ha costat a tots plegats 136 milions d’euros i que ha donat a VOX 28 diputats més (ara un total de 52 diputats de l’extrema dreta).

ERC hem tornat a revalidar-nos com a primera força al país, imposant-nos al PSC i a Ciutadans, aconseguint 13 diputats/es, 11 senadors/es i l’aval de 869.934 persones. A Vilafranca, hem tornat a ser la primera força, amb el suport de 5.364 republicanes i republicans.

El suport a l’independentisme a la nostra vila representa el 55%  del resultat electoral (ERC-Junts per Vilafranca-CUP) i l’unionisme en representa un 30% (PSC-C’s-PP-VOX). Respecte a les passades eleccions del 28 d’abril, el suport a la causa republicana s’ha incrementat en un 4%. Mil gràcies a tots i totes!

Amb els resultats a la mà, em pregunto què fa Junts per Vilafranca governant encara amb el PSC-PSOE? Governant amb aquells que han dit en veu alta durant la campanya electoral que es comprometien a portar el Sr. Puigdemont davant la justícia espanyola, amb aquells a qui no els hi tremolarà la mà per tornar a aplicar el 155, amb aquells que mantenen una actitud insultant amb el president de la Generalitat de Catalunya. Em pregunto què fan governant de la mà dels còmplices dels empresonaments i de l’exili dels nostres companys i companyes? I, sobretot, què fan blanquejant la imatge del PSC.

A Junts per Vilafranca no li cal tenir un acord de govern amb el 155, i menys ara. De fet, podrien governar sols, si no volen fer-ho amb nosaltres. En fi, celebrem la victòria de l’independentisme i seguim treballant per aconseguir la llibertat que anhelem pel país i pel govern republicà que Vilafranca es mereix.

Mònica Hill i Giménez, Regidora d’ERC Vilafranca