Vilafranca del Penedès

Notícia

Ampliar els busos directes entre Vilafranca i Barcelona, la proposta d’Esquerra Republicana davant del tall de la R4 de rodalies fins al novembre

Els republicans demanen que l’Ajuntament es mobilitzi per oferir una alternativa a les 4000 persones que utilitzen la R4 de la Renfe i que es veuran afectades pel tall de la línia ferroviària
 
A partir del juliol i fins al novembre les 4000 persones que utilitzen diàriament la R4 de Renfe veuran greument afectat el trajecte per anar a Barcelona degut al tall de la línia entre Martorell i Sant Sadurní d’Anoia. Ampliar les freqüències de busos directes entre Vilafranca i Barcelona mentre duri el tall de la línia R4 de Rodalies és la proposta i la demanda que fa Esquerra Republicana per garantir una alternativa als usuaris.
 
Tal com va anunciar Adif, a partir de finals d’aquest mes de juliol i fins al novembre, la línia R4 de rodalies estarà tallada entre les estacions de Martorell i Sant Sadurní d’Anoia. I en el tram Sant Sadurní d’Anoia-Santa Margarita i els Monjos hi haurà només una línia disponible. Aquest fet segons van exposar els republicans, produirà que el desplaçament dels estudiants i treballadors que utilitzen rodalies per desplaçar-se a Barcelona es converteixi en un turment.
 
Dos transbords per arribar a Barcelona
Des d’Esquerra Republicana el regidor Pere Sàbat denuncia que “si ja de per si el servei de rodalies és deficient, durant aquests llargs quatre mesos, suposant que les obres no sofreixin cap retard, s’agreujarà”. I explica que els usuaris hauran de fer transbord a Sant Sadurní passant del tren a un bus fins a Martorell, i allà enllaçar en un altre comboi fins a Barcelona. Dos trens i un bus. Els republicans posen de relleu que “si de Vilafranca a Sants ja es triga més d’una hora actualment en Renfe, amb aquesta nova situació el temps s’allargarà considerablement”.
 
La R4, una línia oblidada
Les deficiències en la xarxa de rodalies són àmplies, les necessitats que el Penedès té per estar ben connectat amb el tren són evidents i es resumeixen en millors infraestructures i més freqüències i en l’aposta pels trens regionals. Una reivindicació que, tal com van defensar els republicans, hauria de ser primordial per a qualsevol govern de Vilafranca.
 
Les deficiències i les necessitats ferroviàries quedaran posades de nou de manifest quan acabin precisament les obres que provocaran aquests talls a la R4. Amb la posada en marxa de les obres entre Castellbisbal i Martorell es possibilitarà un gran augment del pas de trens de mercaderies per la línia R4, fet que suposarà un augment de la saturació de la R4 i l’impediment de millorar i incrementar les freqüències.
 
Una alternativa real i útil per les 4000 persones afectades
Els republicans davant la problemàtica que els talls produiran, sobretot a partir de setembre, als usuaris de la línia, que a Vilafranca es calculen entorn a les 4000 persones, cal que es plantegin alternatives reals i útils. Per això des d’Esquerra de demana al govern de la Generalitat i al departament de Territori i Sostenibilitat que s’augmentin les freqüències de busos directes entre Vilafranca i Barcelona.
 
Des d’Esquerra es demana que l’ajuntament faci la proposta al govern de la Generalitat i que s’impulsi aquesta alternativa útil pels usuaris.
Els republicans portaran una moció al ple i activaran iniciatives parlamentaries per poder garantir una solució als usuaris.