Vilafranca del Penedès

Esquerra-Vilafranca aposta per una xarxa oberta i lliure per donar servei a tot Vilafranca

Vilafranca actualment no té WIFI, encara, tot i que estava projectat que així fos. Davant d’aquest fet Esquerra-Vilafranca va organitzar un acte per donar resposta i explicar el perquè del retard de l’implementació de la xarxa WIFI. Ramon Roca, president de la Fundació Guifi.net, va demostrar que una xarxa oberta i lliure a Vilafranca és possible.

El regidor d’Esquerra, Pep Quelart, va explicar que el govern, com en d’altres actuacions, ha actuat amb una “actitud menfotista” davant d’aquesta proposta deixant passar el temps. Quelart va afegir que la proposta del govern va realitzar, era una proposta més cara, més complicada i amb menys utilitat per la ciutadania, ja que en comptes de fer un projecte de xarxa lliure i oberta, s’optava perquè fos una multinacional qui realitzés l’implementació del WIFI.

El President de la Fundació Guifi.net, Ramon Roca, va fer una presentació de l’entitat i de les actuacions que porten a terme. Roca va destacar sobretot les xarxes lliures i obertes Wifi i la manera de com construir-les als diferents pobles. Actualment ja hi ha diverses localitats que han dut a terme la creació d’aquestes xarxes obertes i lliurea a Catalunya, sobretot a Osona on més del 15% de la població gaudeix d’aquest servei.

Roca va presentar dades que demostraven que només aquesta tecnologia ha aconseguit que Internet arribi a la quasi totalitat de les llars de la població allà on s'implanta i que l'elevat cost de les actuals operadores són el principal obstacle a la popularització de la xarxa. Per altra banda, el preu de la connexió a internet no té relació amb el cost del servei ja que el marge de benefici de les companyies és desorbitat, amb un preu a Espanya per a connexió molt superior a la mitja europea.

L’acte que portava per títol: ”Wifi a Vilafranca, realitat o ficció?”, va congregar a més de 50 persones a l’Escorxador, i s’emmarca amb la campanya que està duent a terme Esquerra-Vilafranca “L’alternativa que funciona” i que es basa en el diàleg entre la ciutadania per elaborar el programa electoral de les eleccions municipals.