Vilafranca del Penedès

Jordi Salvador, diputat d’ERC al Congrés “per garantir les pensions el que caldrà serà lluitar al carrer”

Els republicans, conjuntament amb altres entitats, convoquen dissabte 28 una concentració en defensa d’unes pensions dignes i en contra de les reformes del govern de l’Estat espanyol

El dret a unes pensions dignes és “una de les conquestes que les classes populars han guanyat i que ara estan en risc”. Aquest és el crit d’alerta que Esquerra Republicana va fer durant una conversa entre el diputat al Congrés Jordi Salvador i el sindicalista Karlos Teruel per poder debatre sobre l’estat actual de les pensions i la seva sostenibilitat.

“El sistema és sostenible i viable, el que cal és un govern responsable que ho sàpiga gestionar”. Amb contundència Salvador va defensar el model de pensions i va lamentar que hagi estat per la nul·la capacitat de gestió i per uns interessos contraris al benestar de la ciutadania que l’Estat espanyol hagi buidat la caixa de les pensions. “Han robat els diners dels treballadors i treballadores per pagar el rescat bancari”, va insistir en reiterar que el fons de pensions són dels treballadors i no de l’Estat, “és un salari diferit i és un dret”.

Salvador va repassar l’evolució de les conquestes dels drets socials per la classes treballadora durant les últimes dècades i va fer una crida “a la mobilització permanent” per assegurar uns drets que estan en qüestió davant l’onada autoritària i repressiva que està duent l’Estat espanyol. El diputat republicà va alertar que “hi ha més de 300 sindicalistes encausats per fer de piquets a les vagues, per culpa de les reformes autoritàries del PP i que han comptat amb l’ajuda del PSOE”.

Per assegurar el dret a les pensions el diputat republicà va apuntar a una lluita decidida contra el frau a la Seguretat Social, revisar el sostre de les cotitzacions màximes, promoure l’equiparació entre les pensions dels homes i les dones amb un factor corrector i elevar el salari mínim a més de 1.000 euros mensuals, ja que va recordar que “sense sous dignes on hi ha pensions dignes” i per tant va instar a derogar les reformes laborals que s’han aprovat els últims anys al Congrés, tan la del PP com la del PSOE.

Per la seva banda Karlos Teruel, sindicalista de la UGT que va presentar l’acte, va posar alerta que “sense mobilització als carrers, la deriva autoritària de l’Estat acabarà fent inviable les pensions públiques”. En aquest sentit Teruel va  animar a tothom a participar el proper dissabte 28 a la concentració impulsada pels sindicats, i que compta amb el suport d’ERC i d’altres organitzacions, per defensar unes pensions dignes. La concentració serà a les 12 del migdia a la Plaça Penedès. Teruel i Salvador van iniciar la xerrada amb un record per la consellera Dolors Bassa, dirigent durant molts anys de la UGT a les comarques gironines.