Vilafranca del Penedès

Notícia

ERC proposa augmentar les freqüències de trens cap a Barcelona i Tarragona i demana al govern una actitud activa en defensa de les necessitats de Vilafranca

Els republicans detallen les mancances i deficiències de la RENFE i lamenten la pèrdua d'oportunitats ja que des del govern municipal no es té el tren, l'estació i la parada de regionals, com a prioritat pel futur de la vila

Passar de 37 trens diaris de Vilafranca a Barcelona a 73. Passar de 22 trens entre Sant Vicenç i Vilafranca a 37. Aquesta és la proposta d'Esquerra Republicana per millorar la connexió de la capital de l'Alt Penedès amb els dos eixos de trens, una proposta per donar millor servei a la ciutadania, sobretot treballadors i estudiants, que l'utilitzen diràriament. La portaveu Mònica Hill demana més lideratge i una actitud activa al govern per situar el tren com a element central pel futur de la vila.

La portaveu dels republicans Mònica Hill va exposar que actualment la línia R4 que connecta l’estació de Sant Vicenç de Calders amb Barcelona per l’interior té un servei de 22 sortides en cada sentit, amb una freqüència de pas que, en direcció nord (Sant Vicenç - Barcelona) és d’un tren cada hora llevat de la franja horària que va de les 05:31h fins a les 07:33h del matí en que n’hi ha un cada 15 minuts (aprox.) i en el sentit sud (Barcelona - Sant Vicenç) amb sortides també cada hora, incrementant-se a un tren cada mitja hora entre les 20:16h i les 22:46h. Des de Vilafranca la freqüència és de cada mitja hora i des de Martorell cada 15 minuts.

Des d'ERC es considera que aquestes freqüències limiten la connexió entre les comarques de la vegueria Penedès, un element clau pels republicans. Davant d'aquest fet proposen una modificació “alguns inicis i finalitzacions dels recorreguts ferroviaris” de la línia R4, per aconseguir “doblar les freqüències de pas per les estacions de l’Alt i del Baix Penedès”. Aquest fet seria una realitat, si els trens que actualment inicien i finalitzen el seu recorregut a l’estació de Vilafranca ho facin des de l’estació de Sant Vicenç de Calsders, i d'altra banda que els trens de la línia R4 que actualment inicien i finalitzen el seu trajecte a Martorell, ho fessin des de Vilafranca del Penedès.

Els republicans al·leguen que aquesta proposta es podria tirar endavant “amb una inversió econòmica mínima” i en canvi el guany per a la ciutadania seria molt considerble ja que les estacions del Sant Vicens de Calders, El Vendrell, l’Arboç i Els Monjos passarien de les actuals 22 freqüències, a tenir-ne 37 (amb un tren cada mitja hora en ambdós sentits) i en el cas de l’estació de Vilafranca passaria de 37 freqüències diàries a 73 aproximadament.
Hill va exposar que aquesta mesura afectaria positivament a tot el Penedès, ja que donaria servei i cobertura a La Granada, Subirats, Sant Sadurní i Gelida, “és una proposta també en clau Penedès, s'ha de liderar i defensar un model de territori connectat i que doni servei a la gent i fer-ho des del respecte pel territori, i en aquest sentit aprofundir en l'àmbit ferroviari és el més òptim”.

Uns trens per a tothom
ERC també posa de nou sobre la taula la demanda que els trens siguin adaptats per a les persones amb mobilitat reduida. En aquest sentit Mònica Hill i Pere Torrents van destacar que fa mesos al Ple de Vilafranca es va aprovar una moció per millorar aquest aspecte i poc ha canviat. Torrents apuntava que “per no millorar, no s'ha ni delimitat la zona on les persones amb cadira de rodes podem accedir als trens adaptats”. ERC exigeix que es posin tots els recursos per resoldre aquesta situació de desigualtat.

Finalment Mònica Hill va situar l'àmbit ferroviari com un element central pel desenvolupament de Vilafranca i va lamentar la manca de lideratge que l'actual govern municipal ha exercit durant els darrers anys en aquest tema.