Vilafranca del Penedès

Totes les opinions

Gemma Urgell Rocías, regidora ERC Vilafranca

Diferents formes de fer

Fa un any que sóc regidora, que em vaig comprometre a dedicar part del meu temps a treballar per Vilafranca i pels seus veïns i veïnes. Vaig fer el pas amb la idea de construir plegats una Vilafranca millor. Diàleg, consens, grans acords amb entitats, partits i veïns són claus per fer realment una ciutat de futur. Així ho creia llavors i així hi segueixo apostant ara.    Participació, rendició de comptes, igualtat d’oportunitats, cultura integradora, no són paraules i res més.

Pere Sàbat, regidor d'Esquerra Republicana Vilafranca

Retorn a la R4

I res ha canviat. Ara que anem retornant poc a poc a recuperar espais i rutines prèvies al confinament, reprenem les trobades amb amics i família, just quan feia més de 100 dies que no ens veiem. Segurament abans de la pandèmia, també hi havia hagut etapes on no coincidíem, però l’excepcionalitat del moment fa que aquestes redescobertes de la gent que apreciem siguin especials. Un retorn que molts cops fa la sensació de com si ens haguéssim vist ahir.

Georgiana Ciupag, secretaria de ciutadania d'Esquerra Republicana Vilafranca

Desconfinant la migració

Hem viscut i encara vivim una situació d’excepcionalitat: un virus que ha colpejat de ple a tota la població, un confinament llarg i feixuc i sis pròrrogues de l’estat d’alarma que ens ha suposat tot tipus de restriccions. Qui hagués dit que el 2020 vindria amb una pandèmia mundial sota el braç?   Molta gent ha estat allunyada de la seva família, d’altres encara no han pogut anar a visitar-los;  nens i nenes que porten mesos sense anar a l’escola i el sistema de sanitat pública col·lapsat.

Pere Sàbat, regidor d'Esquerra Republicana Vilafranca

Refer el Penedès

Durant aquestes últimes setmanes del confinament, s’ha fet evident la història d’un fracàs. Un fracàs col·lectiu del Penedès. El no desplegament de l’àmbit de planificació del Penedès, i de l’estructura del govern de la Generalitat no es pot descriure d’una altra manera.   I quan dic col·lectiu és col·lectiu. Del govern de la Generalitat de quan es va aprovar l’àmbit. Dels governs Puigdemont i Torra per no haver-ho impulsat.

Quim Barberà, comissió d'habitatge d'Esquerra Republicana Vilafranca

En lluita per l'habitatge

En temps de pandèmia és evident que la màxima preocupació ha de ser i és aturar-la i salvar vides. És aquesta la principal preocupació. Però no és l’únic front de lluita. Amb la pandèmia es corre el risc de que les desigualtats socials augmentin. Per aquest motiu des d’Esquerra Republicana hem estat tant persistents a l’hora de reclamar un pla de xoc social.   Pels republicans amb covid o sense, treballem sense parar per mirar de trobar solucions als problemes de la ciutadania vilafranquina.

Salvador Campamà, regidor d'Esquerra Republicana Vilafranca

Un patrimoni que desapareix, una ciutat que es va despersonalitzant

Vilafranca ha perdut un altre d’aquells raconets que ens fan sentit la vila com una realitat amable, pròpia, rica i humana. Potser molts no hi hem parat atenció, però les persones que sovint passen pel carrer Sarriera, el tenen ben present, ja que la porta de la imatge formava part de paisatge quotidià d’aquesta via del barri del Molí d’en Rovira. Una vegada més han estat els veïns els que han denunciat als convilatans una altra mostra de destrucció de patrimoni col·lectiu.

Montse Espinosa, regidora d'Esquerra Republicana Vilafranca

La pandèmia i les cireres

Mai ningú de nosaltres ens havíem arribat a imaginar, ni en el pitjor malson, el número d’afectats i víctimes per la covid19. Durant confinament hem patit, hem hagut d’aturar de cop la nostra rutina, les agendes van passar a quedar-se pràcticament buides, les corredisses d’aquí cap allà per arribar a tot arreu van deixar d’existir, hem hagut de buscar racons de la casa per poder instal·lar l’ordinador per teletreballar i per fer classes en línia.

David Navarrete, veí del barri de la Girada

[RE]descobrim la Girada

Lluny de ser un barri-dormitori, La Girada es caracteritza per ser un dels punts més concorreguts de Vilafranca degut, sobretot, a la concentració de serveis (jutjat, arxiu, estació de busos i ben propera a l’estació de trens) i a la gran oferta de restauració que hom pot trobar tot al llarg de la Rambla de la Girada.   A més, l’alta densitat de places d’aparcament que aquest govern municipal ha decidit d’oferir-hi fa que hi veiem un constant moviment de persones que travessen la llosa de la via en totes direccions.

Maria Sardà, secretaria de moviments socials, d'Esquerra Republicana Vilafranca

Dol des del confinament

A l’Alt Penedès portem ja una setmana a la fase 1 de desconfinament. Desprès d’uns mesos en els que només es permetia la sortida al carrer per anar a comprar, per passejar les mascotes i per treballar els més imprescindibles, degut a la COVID 19, finalment les dades sanitàries ens han permès iniciar les fases de desconfinament per retornar a una “certa normalitat”, però amb aplicació de mesures de distanciament i de protecció que dificulten el contacte entre les persones.