Vilanova del Camí

Totes les notícies

ERC Vilanova del Camí celebrarà el seu acte de Final de Campanya amb un concert de la 7a Trastada i Botifarrada Popular.

El proper divendres, 24 de Maig, tindrà lloc a la Plaça del Mercat l’acte de final de campanya d’ERC Vilanova del Camí. Aquest acte s’iniciarà a les 20:00h amb una botifarrada Popular, en la que s’ha pensat també en aquelles persones que no mengen carn, perquè ningú es quedi sense menjar: hi haurà també hamburgueses veganes. L’acte continuarà a les 22:00h amb el Concert de La Séptima Trastada i s’obrirà una barra de begudes durant el concert. Tot el material: plàstic i tovallons serà reciclable, mirant pel medi ambient. Amb aquest acte ERC Vilanova del Camí donarà per finalitzada la seva campanya ressaltant el seu interès per la cultura, de la qual en el seu programa es pot llegir al respecte que Vilanova té un gran potencial d’artistes i per a ells volen crear espais i festivals d’art, on la música, la pintura, el teatre i qualsevol expressió artística hi tindrà cabuda. Per això apostaran per una reforma integral del Rovy, sol•licitant un estudi de rehabilitació, ja que segons diuen, és un espai que necessita una reforma urgentment. El volen convertir en un espai autogestionat per a les més de 70 entitats del poble  . Aquest procés el faran conjuntament amb aquestes entitats i de forma participativa, per tal que siguin elles qui decideixin com ha de ser aquest nou espai i quins serveis haurà de tenir. “Un espai digne com les entitats del nostre municipi es mereixen i amb unes condicions dignes”, afegeixen. Tothom que vulgui assistir a aquest acte ha de comprar els seus tiquets, amb un preu de 4€ que inclou botifarra/ hamburguesa vegana i beguda, a qualsevol d’aquests establiments: Perruqueria Montse Oliva (C/Antonio Machado, 29 ; Vilanova del Camí), Vilamúsics (C/Soledat, 20 ; Igualada), Bar Cafeteria La Granja Vilanova (C/Santa Llúcia, 23 Vilanova del Camí), Bar Londres (C/Mossèn Amadeu Amenós; Vilanova del Camí). També els podeu trobar al local d’ERC Vilanova del Camí, situat al Carrer Sant Josep 31, dimarts i dijous de 19h a 22h.

Acte central de Campanya

ACTE CENTRAL DE CAMPANYA. Excursió als esgavellats, contacontes, ball de Vilanova i jocs tradicionals

El grup de ERC Vilanova del Camí celebrarà el proper diumenge 19 de maig, el seu acte central de campanya, tot fent una excursió als esgavellats de Vilanova. Ens trobarem tots al Parc Fluvial (Can Titó) a les 10h. Al migdia (13:30h) farem un dinar de carmanyola a la plaça Margarida Xirgú, tu et portes el dinar i nosaltres i posem el cafè. Després de dinar farem jocs tradicionals, ballarem el Ball de Vilanova amb la participació de l’Esbart Dansaire Vilanova del Camí i després gaudirem de contacontes amb la vilanovina Anna Marsal. Preguem que ens confirmeu la vostra assistència per organitzar la jornada per Whatsapp al nostre telèfon 620 90 50 73

ERC VILANOVA DEL CAMÍ ES PROPOSA MILLORAR EL MERCAT MUNICIPAL SANT HILARI I EL COMERÇ LOCAL

Des d’ERC Vilanova del Camí comencem a explicar les nostres propostes de cara al programa electoral per les eleccions Municipals d’aquest any. Per aquest motiu, us fem arribar la primera, dedicada al comerç local i el Mercat de Sant Hilari. Actualment els mercats municipals són un referent en la venda de producte fresc i de qualitat però també s’han adaptat a les noves necessitats i valors dels consumidors: salut, sostenibilitat, estalvi de temps, gestió mediambiental... Tenint en compte que a Catalunya existeixen 168 mercats municipals, que els nostres mercats són únics al món, són un referent arreu per la seva història i perquè tenen uns serveis i uns valors que connecten amb les necessitats i la manera de fer dels consumidors actuals, no volem que el mercat de Vilanova del Camí es quedi enrere, com està passant en l’actualitat.   La nostra proposta pel Mercat Municipal del poble és revitalitzar-lo i invertir-hi temps en pensar i estudiar un nou model de concessió de les parades, ajudant als possibles nous llogaters de les parades que ara mateix estan buides. Volem transformar el mercat de sant Hilari en un mercat 2.0, estudiarem possibles reformes estructurals per donar-hi més caliu i més llum a l’interior i d’aquesta manera esperem incentivar l’obertura de nous establiments. Respecte al comerç local, actualment també estem estudiant estratègies per tal de potenciar-lo i que aquest sigui més fort, més competitiu i d’aquesta manera els vilanovins puguin cobrir les seves necessitats al poble, sense necessitat d’haver de sortir fora. Aquesta és la nostra primera proposta, però no la única. Estem treballant de valent per que Vilanova esdevingui un poble millor, més net, més viu, on no tinguem la necessitat de desplaçar-nos a altres poblacions per trobar allò que aquí no tenim.   Properament us farem arribar noves propostes amb la intenció de que es conegui de primera mà les nostres expectatives de millora per Vilanova del Camí.

ERC VILANOVA DEL CAMÍ ORGANITZA UN CLEAN UP A LA ZONA DEL PARC FLUVIAL

El proper dissabte 11 de Maig a les 10:00 hores del matí ERC Vilanova del Camí ha organitzat un Clean Up als voltants del riu, al Parc Fluvial. El Clean Up Europe és una acció comuna a tota Europa per conscienciar sobre la quantitat de residus que llancem de forma incontrolada a la natura i promoure accions de sensibilització a través de la recollida d’aquests residus abocats il·legalment als boscos, platges, marges dels rius, etc. Donat que ERC Vilanova del Camí està compromesa amb el medi ambient ha decidit apuntar-se a aquesta iniciativa i convida a tothom a col·laborar-hi i així contribuir en la neteja i cura del nostre entorn. La trobada serà al Safareig Municipal de Vilanova del Camí i en acabar els assistents podran gaudir plegats d’un esmorzar popular de pa amb tomàquet i embotits. Per apuntar-se cal fer inscripció prèvia indicant el nom d’assistents i edats a l’adreça de correu electrònic: vilanovadelcamisquerra.cat, o be a través del telèfon trucant o enviant un Whatsapp al 620905073.

Marc Bernàldez i Equip durant la presentació de la candidatura

ERC Vilanova del Camí celebra una exitosa presentació d’en Marc Bernàldez per a l’alcaldia de Vilanova del Camí i del seu equip.

El passat divendres 5 d’abril, ERC de Vilanova del Camí va fer oficial la presentació d’en Marc Bernàldez i els membres de la llista que es presentaran a les Eleccions Municipals del 26 de maig d’aquest mateix any. L’acte es va obrir amb la lectura d’una carta que Oriol Junqueras va escriure  des de Soto del Real per donar suport a la formació de Vilanova, animant-los a no defallir, a seguir endavant amb optimisme treballant amb un somriure, cohesionats, amb voluntat i determinació i afegia: “... volem una majoria imbatible que faci imparable el nostre ideal Republicà i aquesta majoria comença per Vilanova del Camí, per tots i cadascun dels nostres pobles i ciutats...” A continuació els convidats a l’acte: la Carolina Telechea, diputada al Congrés; l’ Alba Vergés, Consellera de Salut i el Xavier Castellana, senador de les Corts, varen dir unes paraules pels assistents i de suport per en Marc Bernàldez i el seu equip. Tots ells varen ressaltar la importància del treball que es fa a nivell municipal i van emplaçar la formació i al candidat Marc Bernàldez a continuar treballant amb ganes pel poble, a estar a peu del carrer, a fer-se visibles, a ser propers a les persones i escoltar-les per poder tenir èxit. Seguidament en Marc Bernàldez va fer un discurs de candidatura en el qual es presentava com a ciutadà de tota la vida de Vilanova, motiu pel qual ha pogut veure l’evolució d’un poble que ha crescut en número d’habitants però que ha minvat en serveis, abocant-se a créixer com a ciutat dormitori en el que no es fa massa vida. Per això, ha dit, la intenció és poder capgirar aquesta situació amb un poble amb més serveis, un poble que creixi al mateix ritme que els seus veïns i veïnes, amb idees de futur. Durant el seu parlament l’alcaldable ha llegit un conte en el qual la moralitat descriu l’ideal de la formació pel municipi i ha agraït el treball de tot l’equip que forma ERC Vilanova del Camí. Un treball encaminat a que Vilanova esdevingui un dels municipis punters a la comarca de l’Anoia.

Presentació de candidatura

ERC Vilanova del Camí presenta el seu candidat a l’alcaldia Marc Bernàldez i l’equip amb el que formarà la seva llista

El proper divendres 5 d’abril, Esquerra Republicana de Catalunya de Vilanova del Camí presentarà el seu candidat a l’alcaldia, Marc Bernàldez, i l’equip amb el que formarà llista per a les Eleccions Municipals del 26 de maig d’aquest mateix any. L’acte serà obert per a tothom que hi vulgui assistir i es celebrarà al Centre Polivalent Can Papasseit de Vilanova del Camí a les 20:00h de la tarda i comptarà amb la presencia de l’Alba Vergés, Consellera de Salut; Carolina Telechea, Diputada al Congrés i Xavier Castellana, Senador de les Corts Catalanes. Amb aquesta presentació, ERC Vilanova del Camí donarà el tret de sortida a una campanya electoral amb l’eslogan #SomEquip #SomVilanova encapçalada per en Marc Bernàldez, una persona jove i dinàmica amb una gran implicació en la millora de Vilanova del Camí i la qualitat de vida de vilanovines i vilanovins.

Marc Bernàldez escollit nou alcaldable per ERC vILANOVA DEL cAMÍ

Marc Bernàldez i Domingo, escollit nou candidat per a l’alcaldia de ERC Vilanova del Camí

El passat dilluns, 18 de març ERC Vilanova del Camí va cel·lebrar una assemblea en la qual es va escollir el candidat per a l’alcaldia del municipi en les properes Eleccions Municipals del 26 de maig d’aquest mateix any. La votació va tenir lloc a la seu local d’ERC que la formació ha innagurat recentment al municipi. Marc Bernàldez i Domingo, de 35 anys i fill de Vilanova del Camí, va ser escollit per la majoria dels militants del municipi per encapçalar la llista que respresentarà el grup republicà a les eleccions Municipals del 26 de maig d’aquest mateix any. Aquesta elecció suposa una continuïtat al treball renovador que l’equip d’ERC Vilanova del Camí està portant a terme i que ara, amb en Marc Bernàldez i Domingo al davant, donarà inici a la seva Campanya Electoral amb l’eslogan: “Construïm junts un futur millor”. La formació va aprofitar la mateixa assemblea per fer un canvi en la seva executiva, en la qual es van modificar els càrrecs de secretaria d’organització i secretaria local. Així doncs l’executiva local queda de la següent manera: encapçalada per David Roig a la presidència; Ramon Conesa, Secretari de finances; Ester Camacho, Secretària d’organització i Secretària de la dona; Glòria Vilà, Secretària de política municipal; Laura Pérez, Secretària d’imatge i comunicació i Montse Valentí, Secretària de la Secció Local.

Per què ERC ha dit NO a l’asfaltat i urbanització del Carrer Joan Miró?

Volem aclarir que la nostra formació està tant interessada en l’asfaltat i urbanització d’aquest carrer com la resta de veïns. Però també ens preocupem pel càrrec econòmic que això suposa per als tres propietaris dels terrenys afectats, arribant a suposar un cost de 26.000€ per un d’ells. Aquest cost tant alt és degut a una mala previsió per part del govern, que s’afanya a fer millores amb una clara intenció electoralista. I és que per a aquest projecte no s’ha cercat cap subvenció, i tampoc la urbanització i l’asfaltat d’aquest carrer no s’ha tingut en compte a l’hora de fer els pressupostos per l’any 2019. Entenem que l’Ajuntament podria haver contribuït en la despesa que aquest projecte suposa per als propietaris dels terrenys si hi hagués hagut una bona previsió. I que no hi ha hagut un interès d’ajudar als propietaris en dos anys que porta aquest equip de govern, ni tant sols s’ha vist la intenció de voler arreglar aquest carrer. Això demostra que l’objectiu de l’asfaltat i urbanització del Carrer Joan Miró no és tant afavorir els veïns sinó més bé electoralista, amb presses i a qualsevol cost. Per tant, nosaltres en cap moment ens oposem a l’asfaltat del Carrer Joan Miró, que al final suposaria un benefici per tots els veïns. Ens oposem a fer-ho amb presses i sense ajuda per part del govern cap als propietaris dels terrenys afectats, que han de fer-se càrrec d’unes despeses desproporcionades

L'equip d'ERC Vilanova del Camí i la Carolina Telechea durant la inauguració del nou local

Un èxit d'inauguració del nou local d'ERC Vilanova del Camí.

El passat divendres 15 de febrer, vam inaugurar el nostre nou local a Vilanova del Camí, amb la presència de la diputada al Congrés dels Diputats per ERC Carolina Telechea, el David Roig, president de l'executiva local d’ERC a Vilanova del Camí,  juntament amb tot l'equip.   Tant Telechea com Roig van remarcar la importància de tenir un local de partit, ja que és necessari tenir  un lloc on debatre les decisions a prendre en els propers anys sobretot a nivell local i pensant en aquest sentit en les properes eleccions municipals que se celebraran aquest any. També van fer una crida a la població a fer-se’l seu, ja que s’hi faran diferents activitats i trobades d’interès general, per tant, un espai de sintonia amb la societat civil.   El local està situat al carrer Sant Josep núm. 31. i ha estat una realitat gràcies a la feina feta en els darrers mesos pels simpatitzants del partit i de diferents personalitats del municipi. Quedeu tots convidats a visitar-nos.