Vilanova i la Geltrú

Totes les notícies

ERC PRESENTA LES 12 PRIMERES PERSONES DE LA SEVA LLISTA PER VILANOVA I LA GELTRÚ

Una llista cremallera i 100% paritària, formada per vilanovins i vilanovines de diferents àmbits i espais, i encapçalada per l’alcaldable Olga Arnau Esquerra Republicana a Vilanova i la Geltrú ha presentat, aquest dissabte a la tarda als Jardins del Museu Romàntic Can Papiol, les 12 persones que acompanyaran Olga Arnau en la llista per a les eleccions municipals d’enguany. Un equip que, segons l’alcaldable, “farà possible que la ciutat comenci a fer un gir i es converteixi en pionera dels valors republicans”. Arnau ha posat èmfasi en la importància que “ERC sigui molt forta a Vilanova i la Geltrú”, per tal de poder continuar desplegant la “gran tasca que ERC ha fet aquests darrers 10 mesos al govern municipal”. Jugant amb el seu eslògan de precampanya, els republicans reivindiquen que presenten un equip de “Gent com tu”, provinent de molts àmbits de la ciutat, treballadora, compromesa, honesta, preparada. Al capdavant de la llista que asseguren “serà la guanyadora el proper 26 de maig”, Olga Arnau estarà acompanyada pels actualment regidors a l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú Jordi Medina, Adelaida Moya i Xavier Serra, l’àmpliament vinculada al món empresarial Conxi Martínez, el cap de llista del Jovent Republicà Adrià Guevara, la professora i empresària Mercè Mateo, el doctor Oriol Huguet, la politòloga i treballadora social Lojaina Maftouh, l’enginyer Ignasi Gimeno, la directora general de centres privats i concertats de la Generalitat de Catalunya Pilar Contreras i el formador europeu en comunicació i social media Eduard Gutierrez. Els 12 primers de la llista d’ERC 1.Olga Arnau i Sanabra 2.Jordi Medina i Alsina 3.Adelaida Moya i Taulés 4.Xavier Serra i Albet 5.Conxi Martínez i Sánchez 6.Adrià Guevara i Figueras 7.Mercè Mateo i Olivares 8.Oriol Huguet i Briva 9.Lojaina Maftouh i Lachheb 10.Ignasi Gimeno i Figueras 11.Pilar Contreras i Llanas 12.Eduard Gutierrez i Onate

L’AGRUPACIÓ DE BALLS POPULARS I MONTSERRAT COMAS REBRAN EL VII PREMI VENTOSA I ROIG

La secció local d'Esquerra Republicana de Catalunya a Vilanova i la Geltrú celebra, el proper dissabte 6 d'abril, la VII edició del Sopar de la República. L’acte, que començarà a les 20:45h, serà al Restaurant Marejol, i comptarà amb la presència de Ferran Civit, diputat al Parlament de Catalunya, qui ja va acompanyar ERC en la primera Els republicans ja han tancat les inscripcions al sopar, i més de 120 persones ompliran la sala gran del Marejol. Com ja és tradició, un cop acabat el sopar s’entregaran els VII Premis Ventosa i Roig a una personalitat i una entitat de la ciutat. Els premiats d’enguany són Montserrat Comas, pel seu compromís amb la cultura, la memòria històrica i la construcció de la República Catalana; i Agrupació de Balls Populars de Vilanova i la Geltrú, per la seva gran tasca preservadora i promotora de la cultura popular local. Durant l’acte també es retrà homenatge les persones i als familiars de les persones qui, ara fa 40 anys, van presentar-se en la primera llista post-franquista d’ERC a les eleccions municipals a Vilanova i la Geltrú, sota el lema “Honradesa i Treball”.

MEDI AMBIENT, ESPAI PÚBLIC, URBANISME I SALUT CENTREN L’ESPAI DE PARTICIPACIÓ “CIUTAT DIGNA”

Els espais de trobada i participació “Parlem de Vilanova i la Geltrú amb #GentComTu”, d’ERC a Vilanova i la Geltrú, van arribar aquest dijous a la seva quarta sessió. En el marc de l’espai “Ciutat Digna”, els republicans van obrir el debat en els àmbits de medi ambient, espai públic, urbanisme i salut. Després de la benvinguda de la candidata d’ERC a l’alcaldia Olga Arnau, el president de la comissió sectorial de medi ambient i energia d’ERC Antoni Ferran va ser el primer en intervenir. Ferran va recordar que “les estratègies municipals han d’anar emmarcades a nivell nacional”, i que “el residu zero, l’eficiència energètica, la biodiversitat urbana i tenir una ciutat saludable és responsabilitat de tothom”. A continuació va parlar Carme Almirall, regidora de Serveis Urbans i Recursos Humans a l’Ajuntament de Sitges, qui va posar l’accent en la “transversalitat dels serveis municipals i el treball del pla de barris com a eina de participació ciutadana”. Sobre consensos també va reflexionar Xavier Oller, arquitecte i exregidor de Projectes Urbans, Paisatge i Habitatge a l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú. Oller va remarcar la “importància d’entendre l’urbanisme des de la política i des dels consensos entre les diferents forces polítiques”, i com per ell “la planificació de Vilanova i la Geltrú és clau”. L’espai el va tancar Oriol Huguet, director del CAPI de Baix-a-Mar i president d’ERC a la ciutat, qui va lamentar que “el debat aquests últims anys s’ha centrat en l’hospital i no en el desenvolupament de projectes de salut a nivell local”. “Ens afecta més a la nostra salut el nostre codi postal que la distància al centre de salut més proper”, apuntava el doctor. Al final de cada una de les ponències hi va haver diferents intervencions de convidats “fila zero” i assistents al debat, entre el quals hi destaquen arquitectes, exregidors al consistori vilanoví, treballadors en l’àmbit de la salut o representants de diverses associacions, entitats i col·lectius de la ciutat.

LA CULTURA POPULAR, LES ENTITATS I L’ESPORT CENTREN EL TERCER DELS ESPAIS DE PARTICIPACIÓ #GentComTu

Esquerra Republicana a Vilanova i la Geltrú va celebrar, el passat dimarts 19 de febrer, la tercera de les sessions dels espais de trobada i participació “Parlem de Vilanova i la Geltrú amb #GentComTu”. La temàtica d’aquest tercer espai, anomenat “Ciutat Viva i Activa”, va girar al voltant de la cultura popular, associativa i esportiva de la ciutat. Després d’una breu presentació, l’alcaldable Olga Arnau va donar el torn de paraula a Pau Viadel, president del Club Patí Vilanova, qui va remarcar que “fer club i fer esport és fer Vilanova”. Viadel també va demanar noves instal·lacions esportives i millores a les actuals, ja que creu “ajudarien a competir els equips locals a primer nivell”. A continuació va ser el torn d’Andreu Pino, membre de la Federació d’Associacions pel Carnaval de Vilanova i la Geltrú, qui va explicar com des de la FAC es van obrir a les entitats i com es va treballar per potenciar la col·laboració entre entitats. En aquesta línia Pino destacava “la importància d’arribar a consensos”. També va tenir un pes rellevant en l’espai la Festa Major de la ciutat. La pabordessa Montse Massana en va valorar el model actual, i va plantejar la necessitat “d’introduir canvis que millorin el traspàs en l’experiència organitzativa i en la cerca de finançament”. L’expresident dels Bordegassos de Vilanova Miquel Àngel Arnal va exposar com la colla castellera —molts cops la porta d’entrada a Vilanova i la Geltrú per molta gent— treballa la inclusió i la diversitat. Per ells “la inclusió no és un objectiu sinó un principi”. L’última ponència va anar a càrrec de Xavi López, membre del Centre d’Esplai La Geltrú. El jove vilanoví va voler destacar la “capacitat de transformació social de l’esplai” i com els valors i la responsabilitat dels esplais es trasllada al terreny associatiu de la ciutat. Més enllà d’aquestes cinc ponències, durant l’espai hi va haver intervencions de representants d’entitats de tots els àmbits, entre els quals hi podem destacar membres de Falcons, l’Agrupació de Balls Populars, els Diables de Vilanova, l’Associació dels Tres Tombs, el Club Bàsquet Samà, el Ball d’Enveja o diferents associacions de veïns.

ADRIÀ GUEVARA, CAP DE LLISTA DEL JOVENT REPUBLICÀ PER A LES MUNICIPALS A VILANOVA I LA GELTRÚ

L’assemblea del Jovent Republicà —les joventuts d’Esquerra Republicana de Catalunya— a Vilanova i la Geltrú ha escollit aquest diumenge 17 de febrer per unanimitat a Adrià Guevara com a cap de llista per les eleccions municipals d’enguany. Guevara s’està apunt de graduar en Global Studies per la Universitat Pompeu Fabra, i acaba de tornar d’una estada a la Universitat Bocconi de Milà, on s’ha format en els àmbits de gestió pública, política i govern internacional i lideratge. El jove vilanoví ha obtingut diversos reconeixements a l’excel·lència acadèmica durant la seva etapa formativa, entre els quals destaca el Premi de Recerca Jove 2014, i fins el 2018 ha estat l’ambaixador de la Universitat Pompeu Fabra a la xarxa d’Ambaixadors UNICAT de la Generalitat de Catalunya, els representants dels universitaris catalans davant la Unió Europea. Guevara, que ens els últims anys ja havia assumit diverses responsabilitats a la secció local i comarcal d’Esquerra Republicana, s’incorporarà a la llista d’Esquerra Republicana de Catalunya per a les eleccions municipals d’enguany en una posició rellevant. Després d’agrair la confiança que els seus companys i companyes han dipositat en ell, ha declarat que “Els i les joves que decidim fer activisme polític no només hem de fer política, sinó que molts cops ens trobem en situacions en les quals hem de justificar que som vàlids per fer-ne”. Perquè “no som el futur sinó el present i estem preparats per assumir responsabilitats polítiques, hem de reclamar que se’ns doni veu a les institucions”, apuntava el candidat. El Jovent Republicà a Vilanova i la Geltrú també ha escollit en l’assemblea de diumenge la resta de persones que formaran part de la seva candidatura i que també s’integraran a la llista d’ERC. Es tracta —en aquest ordre— de la politòloga i treballadora a un centre de menors estrangers no acompanyats Lojaina Maftouh, l’estudiant d’enginyeria elèctrica i membre dels Llunàtics UPC Pol Kobeaga, el portaveu de les joventuts d’Esquerra Republicana a Vilanova i la Geltrú Marc López, i l’estudiant de batxillerat Arnau Pascual.

“CIUTAT D’OPORTUNITATS”, SEGONA SESSIÓ DELS ESPAIS DE PARTICIPACIÓ D’ERCvng

La secció local d’ERC a Vilanova i la Geltrú va continuar el passat dijous amb els espais de participació “Parlem de Vilanova i la Geltrú amb #GentComTu”. En la seva segona sessió, celebrada al Pòsit de Pescadors, els republicans van voler parlar de Vilanova i la Geltrú com a ciutat d’oportunitats. Olga Arnau, candidata d’ERC a l’alcaldia de Vilanova i la Geltrú, va conduir la xerrada, que estava dividida en quatre grans blocs: sector primari, empresa i indústria, comerç i consum, turisme i projecció de ciutat. La primera intervenció la va fer Jaume Carnicer, patró major de la Confraria de Pescadors, qui va recordar que “el sector pesquer vilanoví ocupa 200 pescadors, i cada un d’ells genera indirectament 4 o 5 llocs de treball de caràcter familiar més”. També va parlar en el marc d’aquest primer bloc l’horticultor ecològic Ricard Huguet. Crític amb l’administració, Huguet va posar accent en “la necessitat d’infraestructures de rec municipals” i “una distribució del producte propera”. L’empresària i ex-membre de la Federació d’Empresaris del Gran Penedès Conxi Martínez va parlar d’innovació i polígons. Per ella, és vital “crear pols d’atracció per a indústries del sector de la innovació”, i sense perdre de vista “la importància de promocionar les àrees de polígons industrials”. L’èmfasi més ideològica la va posar Carles Soriano, president de la sectorial de Comerç, Turisme i Consum d’Esquerra Republicana. L’exregidor d’ERC a Sant Feliu de Llobregat va explicar quins són els models econòmics urbans que hem de defensar per construir municipis republicans. L’últim a intervenir va ser Carlos Díaz, empresari del sector hoteler i expresident de l’Estació Nàutica. Díaz va ressaltar “la importància de les associacions d’empreses i la col·laboració publico-privada”. Per aconseguir-ho, apuntava, “cal que administració i empresa remin junts en la mateixa direcció”.

MOLT BONES SENSACIONS DESPRÉS DEL PRIMER ESPAI DE PARTICIPACIÓ “CIUTAT SOCIALMENT JUSTA”

La secció local d’ERC a Vilanova i la Geltrú va inaugurar el passat dijous 24 de gener els espais de trobada i participació “Parlem de Vilanova i la Geltrú amb #GentComTu” parlant de justícia social. Els republicans valoren molt positivament aquesta primera sessió, i celebren la pro activitat i la qualitat de les intervencions, tant dels ponents com dels vilanovins i vilanovines que van assistir a la sala d’actes del Centre Cívic de la Geltrú. Olga Arnau, candidata d’ERC a l’alcaldia de Vilanova i la Geltrú, va donar el tret de sortida a l’espai agraint la participació ciutadana i recordant que la intenció d’aquesta iniciativa és “escoltar a tothom, per conèixer les necessitats dels vilanovins i les vilanovines i poder plasmar-ho al programa electoral”. “D’aquesta forma volem fer que guanyi Vilanova i la Geltrú”, apuntava Arnau. ERC va dividir aquesta primera sessió en cinc grans blocs: habitatge, economia i treball, serveis socials, convivència i nova ciutadania. El regidor republicà d’Acció Social a l’Ajuntament de Sabadell, Gabriel Fernández, va explicar la seva experiència en l’habitatge social i la gestió de sòl públic a la seva ciutat, pionera a Catalunya en aquest àmbit. El segon torn va ser per la cooperativista Xio Gutiérrez, que va proclamar que “l’economia serà social o no serà”. En aquesta línia, Gutiérrez va defensar un model on la persona és el centre de tot i la gran beneficiada, i on l’empoderament i la coresponsabilitat hi són presents. A continuació Ramon Carbonell, director de Càritas Diocesana de Sant Feliu, va defensar la col·laboració d’entitats del tercer sector i l’administració com a bàsica. “La lluita contra l’emergència social ha de ser compartida i és necessari un pacte de ciutat a nivell social i polític”, reclamava. El tècnic a l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú Jordi Valls va ser l’encarregat de parlar de convivència, dones i LGTBI+. Valls va recordar que “calen polítiques de gènere transformadores i transversals”, i que “és necessari repensar la ciutat i la vida des d’una perspectiva de gènere”.

ERCvng OBRE ELS ESPAIS DE PARTICIPACIÓ “PARLEM DE VILANOVA I LA GELTRÚ AMB #GENTCOMTU”

La secció local d’Esquerra Republicana a Vilanova i la Geltrú obre aquest mes de gener els espais de participació i trobada “Parlem de Vilanova i la Geltrú amb #GentComTu”. Amb aquestes xerrades, els republicans volen escoltar a la ciutadania i que aquesta participi directament en la diagnosi de les necessitats dels vilanovins i les vilanovines, per tal de poder plasmar-ho en el seu programa electoral per a les eleccions municipals del mes de maig. Per fer-ho, ERC ha dividit els espais en 5 grans blocs: ciutat socialment justa (24 de gener a les 19:30h al CC de la Geltrú), ciutat d’oportunitats (7 de febrer a les 19:30h al Pòsit de Pescadors), ciutat viva i activa (21 de febrer a les 19:30h al CC de Sant Joan), ciutat digna (14 de març a les 19:30h al CC de la Geltrú) i ciutat de present i de futur (28 de març a les 20:30h a la sala infantil de la Biblioteca Joan Oliva). Totes les sessions seran moderades per Olga Arnau, candidata d’ERC a l’alcaldia de la capital del Garraf, qui ha valorat molt positivament la iniciativa. “El maig vinent volem guanyar les eleccions municipals perquè guanyi Vilanova i la Geltrú, i creiem que la millor forma d’aconseguir-ho és obrint-nos tant com puguem per conèixer les prioritats de tots els vilanovins i les vilanovines”. En la primera xerrada “Ciutat Socialment Justa”, que se celebrarà aquesta mateixa setmana, fonts republicanes ja han confirmat la presència d’activistes, entitats i col·lectius locals, representants d’entitats del 3r sector i ONGs, treballadors socials, empresaris i representants sindicals. Per acompanyar aquesta iniciativa, ERC Vilanova i la Geltrú ha estrenat aquesta mateixa setmana el nou web www.gentcomtu.info, a través dels quals els vilanovins i les vilanovines poden fer-los arribar les seves propostes i aportacions.

EL HOMRANI: “EL SISTEMA DE SEGURETAT SOCIAL ESPANYOL PROMOU LA PRECARIETAT”

La secció local d’ERC a Vilanova i la Geltrú va celebrar el passat dimecres 5 de desembre un nou debat del cicle #FemRepúblicaVNG. En aquesta edició, els republicans van parlar de treball i pensions. Una cinquantena de persones van acostar-se a la sala d’actes de la Plataforma–CSP per escoltar Chakir el Homrani — Conseller de Treball, Afers Socials i Famílies —, Laura Pelay — Secretària General de Salut i exsecretària d’Estat del Benestar i Treball de la UGT — i Olga Arnau — Regidora d’Empresa, Innovació i RSC, i candidata d’ERC a l’alcaldia —. La regidora d’ERC i candidata dels republicans a les municipals de 2019 Olga Arnau va denunciar que “els beneficis dels qui legislen són la nostra precarietat”. Per aquest motiu “cal fer polítiques que generin ocupació de qualitat, i seguir treballant per revertir les retallades en sanitat, educació i pensions”, reclamava. També va parlar de precarietat l’exsindicalista Laura Pelay, qui va afirmar que “hi ha hagut un espoli deliberat del fons de pensions” i que “la reforma laboral ha portat el nostre mercat de treball a una precarietat estructural”. Finalment va ser el torn de Chakir el Homrani, qui va recordar que “ara mateix, a Catalunya, treballar no significa no estar en risc de pobresa”. De fet, “tenim 400.000 persones que es troben en aquesta situació”, continuava. Per tots aquests motius, el conseller de Treball, Afers Socials i Famílies va expressar un cop més “la necessitat de la República Catalana per tenir la capacitat legislativa que ens permeti treballar a favor d’un sistema productiu basat en la productivitat i no la precarietat”.