Vilanova i la Geltrú

ELS BORDEGASSOS I JORDI MARTÍ GUARDONATS AMB ELS V PREMIS VENTOSA I ROIG

Els Bordegassos de Vilanova i la Geltrú recollint el V Premi Ventosa i Roig
Gabriel Rufián va ser el convidat de luxe del Sopar de la República, que enguany va aplegar més de 100 persones

La secció local d’Esquerra Republicana a Vilanova i la Geltrú va celebrar, el passat divendres 7 d’abril al Restaurant Marejol, la V edició del Sopar de la República. L’acte, amb la xifra rècord de participació de més d’un centenar de persones, va comptar amb la participació del diputat d’ERC al Congrés Gabriel Rufián.

Rufián va obrir l’acte proclamant que “nosaltres som l’amenaça a un status quo indigne” i “el moment de guanyar és ara i aquí. Volem culminar aquest procés constituent per canviar-ho tot”. “Ser independentista vol dir ser demòcrata. L’únic canvi possible és el procés d’autodeterminació català”, afegia el diputat republicà, despertant els aplaudiments dels assistents a l’acte.

Un cop acabat el sopar es van entregar els V Premis Ventosa i Roig. “Uns guardons que volen premiar a persones i entitats de la ciutat que transmetin els valors republicans que encarnava Joan Ventosa i Roig, exalcalde de Vilanova i la Geltrú”, explicava Oriol Huguet, president de la secció local d’ERC a Vilanova i la Geltrú. Gabriel Rufián, acompanyat de les regidores Queti Vinyals i Olga Arnau, va entregar els guardons —un any més, quadres pintats per l’artista local Ferran Ferrer Margalet— al periodista Jordi Martí per “ser una persona organitzadora en societat, llibertat i justícia pels interessos comuns”, i per “la seva implicació i dedicació en tots els seus projectes”; i als Bordegassos de Vilanova i la Geltrú per “transmetre els valors de la cohesió, el treball en equip i l’esforç col·lectiu”, essent “un pilar bàsic en el teixit associatiu de la ciutat”.

La portaveu d’ERC a l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, Queti Vinyals, va tancar l’acte agraint a tots els assistents la seva participació. Especialment als néts de Joan Ventosa i Roig que, un any més, no van voler perdre’s l’acte d’homenatge al seu avi.