Vilanova i la Geltrú

PERE ARAGONÉS: «Comencem la campanya que sempre hem volgut fer: la campanya pel SÍ al referèndum d’autodeterminació del futur polític de Catalunya»

La biblioteca del Víctor Balaguer plena a vessar per rebre el Secretari d’Economia del Govern de la Generalitat de Catalunya en l’últim acte de precampanya d’ERC a Vilanova i la Geltrú abans d’iniciar la campanya pel SÍ al referèndum de l’1 d’octubre.

L’acte el va obrir Queti Vinyals, qui va voler agrair “la feina feta aquests dies a tots els parlamentaris i membres del Govern”. La portaveu d’ERC a l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú ho té clar: “Cal que siguem imparables, que no ens debilitin les amenaces, que donem suport a les nostres institucions”, exclamava.

A continuació Jordi Medina va fer una radiografia de la situació econòmica actual del municipi, la comarca i la vegueria, tot exposant que “al Garraf destaquem per qualitat de recursos humans, dinamisme empresarial i emprenedoria”. El regidor d’ERC va voler deixar clar que “parlar d’economia és parlar de justícia social”.

La situació política actual va monopolitzar els primers minuts del discurs de Pere Aragonés, qui proclamava —tot rebent els aplaudiments dels assistents a l’acte— que “comencem la campanya que sempre hem volgut fer: la campanya pel SÍ al referèndum d’autodeterminació de Catalunya”. El Secretari d’Economia va criticar durament que “l’oposició aquests dies demani debatre però anteriorment hagi anat al TC a demanar que evités aquest debat” i el Govern espanyol. Segons Aragonés “el Govern espanyol frega el ridícul” i “només ha volgut aturar l’independentisme quan aquest ha estat majoritari”. L’exdiputat no va voler acabar el seu discurs sense parlar model econòmic que ERC vol per a la República Catalana: un model “que protegeixi els treballadors i que faci de Catalunya un país on valgui la pena viure”. Finalment va recordar que “la caixa del Govern de la Generalitat està preparada per aguantar sense el FLA diversos mesos” i que, a l’hora de negociar termes econòmics, “el temps corre en contra de l’Estat espanyol”.

Oriol Huguet, president d’ERC a Vilanova i la Geltrú, va tancar l’acte anunciant l’acte central de campanya d’ERC al Garraf, que se celebrarà el proper divendres 15 de setembre a les 19h a la Plaça de les Neus de Vilanova i la Geltrú, i que comptarà amb la participació d’Anna Simó, Chakir el Homrani i Teresa Vallverdú.