Vilanova i la Geltrú

Totes les opinions

Oriol Huguet i Adrià Guevara

La Primavera Catalana per la llibertat

Aquest és el text que no hauríeu d’estar llegint. No l’hauríeu d’estar llegint perquè no l’hauríem d’haver escrit mai. De la mateixa forma que la Carme, en Raül, la Dolors, en Jordi i en Josep no haurien d’haver entrat mai a la presó. Una presó on tampoc haurien de ser els Jordis, en Quim ni n’Oriol Junqueras. Tots ells haurien de ser a casa. Com en Toni, en Carles, la Clara, la Meritxell, en Lluís, l’Anna i la Marta Rovira.

Ciprià Pernas i Fidalgo

LA DEMOCRÀCIA QUE MAI HO VA SER

Eren altres temps. Jo no vaig tenir l'oportunitat d'aprendre-ho en els llibres, ni a través de la ràdio o la televisió. Els meus professors eren don i donya. Els més portaven una bata grisa de drap amb algun fuet de goma a la butxaca. Alguns tocaven el piano alhora que donaven estirades de pèl als seus alumnes despistats o col·locaven estratègicament pals en les seves taules amb el nom de Marta, Popi i Manzanillo.

Ciprià Pernas i Fidalgo

L'oportunitat de sumar

La vida és un gran llibre blanc de saviesa que et lliuren així, en blanc. És igual la teva condició, amb línies més o menys rectes escrius sense necessitat d'aptituds literàries ni d'un altre rang semblant. Es viu senzill que no simple i el que fas en qualsevol direcció es transforma en una història que omple les seves pàgines explicant l'essència de tu mateix. Tot queda, fins i tot allò que uns altres pretenen oblidar mitjançant el menyspreu de l'aliè, del teu.

Jordi Medina

Endavant República!

Després de l’aplicació de l’article 155 arran de la proclamació de la República, el govern de Madrid ens va imposar unes eleccions amb la clara voluntat d’enterrar el procés de construcció de la República Catalana. Els resultats però, no el van enterrar sinó tot el contrari, vam revalidar la majoria democràtica a favor de la República i amb les urnes vam derrotar el bloc borbònic de la repressió, el bloc del 155.

Oriol Huguet, President d'ERC a Vilanova i la Geltrú

La figura de Joan Ventosa i Roig

Des de fa 5 anys, en el marc del “Sopar de la República”, la secció local d’Esquerra Republicana a Vilanova i la Geltrú entrega els Premis Ventosa i Roig a una persona i una entitat local que destaquen pels seus valors de cooperació, integració i defensa de forma directa o indirecta de valors republicans.   El fet que els premis prenguin el nom d’aquesta persona és molt significatiu.

Adrià Guevara, Secretari d'Organització d'ERC VNG)

Els valors d’ERC

Tot just fa dues setmanes el vicepresident del PDeCAT a Vilanova i la Geltrú, Quim Llamusí, publicava al Diari de Vilanova «Reflexions després de la tempesta», on valorava els esdeveniments transcorreguts les setmanes prèvies a l’aprovació dels pressupostos municipals 2017. Entenc la frustració que senten ell i el seu partit. No és gens fàcil intentar construir un nou partit presumptament de centre-esquerra —tal com indicava el diputat al Congrés espanyol Carles Campuzano al seu blog el febrer del 2016— mentre et deixes governar pel PSOE i aproves els pressupostos municipals amb el PP i una regidora escollida de la llista de C’s.

Queti Vinyals

Som la candidatura del sí!

Una ciutat que vol ser capdavantera necessita el motor d’un govern sòlid que la faci forta i saludable amb dos pulmons sans perquè respiri bé: un sociocultural i un altre economicosocial. Per això ara, més que mai, són necessaris programes amb propostes polítiques que s’emmirallin en l’excel·lència i en la potencialitat i que no permetin que cap projecte emprenedor i responsable es quedi florint-se en un calaix.

La veritable garantia d'un bon govern

Quan parlem de la Vilanova i la Geltrú del segle XIX parlem de l’efervescència social, econòmica i cultural de la nostra ciutat. I quan parlem de la Catalunya del segle XIX parlem de la Renaixença que va fer despertar un país adormit i que el va posar a l’alçada de les altres nacions europees en matèria social, econòmica, política i cultural. Personatges com Víctor Balaguer, Francesc Gumà i Ferran, Francesc Macià i Joan Ventosa i Roig ens ensenyen que per fer avançar una ciutat i un país convé entendre’ls en la seva globalitat perquè el desenvolupament econòmic va lligat al polític, el social i el cultural.

F. Xavier Serra i Albet, independent a la llista d'ERC-AM de Vilanova i la Geltrú

LA CIUTAT QUE TENIM, LA CIUTAT QUE FAREM

XAVIER SERRA I ALBET

Malgrat que als vilanovins sovint ens costi apreciar-ho, vivim en una ciutat amb una situació geogràfica magnífica: tenim una llarguíssima costa, estem envoltats de muntanyes, estem en una plana de terres fèrtils, tenim una de les grans capitals europees a cinquanta quilòmetres, tenim a cinquanta quilòmetres una ciutat com Tarragona. Tenim un port pesquer, esportiu i comercial, un urbanisme modèlic en molts aspectes, un llarg passeig marítim amb activitats molt diverses.