Vilassar de Dalt

Acte central de campanya d'ERCVilassar per les eleccions generals

Comín ens va explicar perquè, malgrat ser independentistes, cal votar a les properes eleccions del 20 de desembre. Primer, perquè el 27 de setembre vam guanyar i cal anar a Madrid a explicar-ho i a defensar els vots de milers de catalans. També va comentar que malgrat les amenaces d'uns i els cants de sirena d'altres, els catalans ja estem en una altra fase, que és la d'anar construint les noves estructures d'estat, d'un estat que, segons Comín, ha d'estar al capdavant d'Europa en atenció social.

El diputat de Junts Pel Sí va explicar que també cal anar a Madrid a explicar a l'Espanya progressista que una Catalunya forta (i independent) els servirà per millorar l'Espanya que ells volen. I a Catalunya també ens interessarà que els nostres veïns siguin estats forts.

A preguntes del nombrós públic que omplia la sala, va explicar que les negociacions amb la CUP avancen i que hi haurà president abans del 9 de gener. Sobre les propostes de l'anomenat pla de xoc social, va explicar que de les 20 proposades, la meitat formaven part dels dos programes i que per la resta tots dos partits han hagut de cedir.

Per finalitzar, va demanar paciència a tothom. "Com tota negociació, cal el seu temps, i no podem córrer més del que és necessari, però les coses van per molt bon camí". I ho va reblar fent un símil culinari: "si volem un bon arròs ens hem d'esperar 20 minuts, si tenim pressa i el treiem del foc abans, serà immenjable (i després ens queixarem)".