Vilassar de Dalt

• Exposició 85 anys d'ERC a Vilassar
  • Exposició dels 85 anys d'ERC a Vilassar
  • Xerrada Memòria Històrica
El 85è aniversari d’Esquerra Republicana de Catalunya a Vilassar va ser culminat per l’exposició “85 anys de petites històries d’ERC a Vilassar”, on des de la secció local vam intentar recollir fragments de la història del partit i els seus vincles amb el nostre poble des dels mateixos orígens d’ERC als anys trenta. El treball de recopilació històrica no fou senzill, atesa l’escassa quantitat de documentació disponible i la dificultat d’acotar els fets en el temps i de vincular-los a noms i cognoms de gent de Vilassar. És de rebut reconèixer i agrair la feina d’en Gonzalo Berger i en Jordi Gomis, dotant l’exposició d’un valor museístic i un rigor històric dignes de menció.

El recorregut expositiu resseguia la trajectòria d’Esquerra a Vilassar durant la República, la Guerra Civil, la repressió de la dictadura, la transició i l’etapa contemporània, posant cara  i nom a tants i tantes militants i simpatitzants que han mantigut vius a Vilassar els valors republicans i el projecte de país d’ERC.

L’exposició va ser inaugurada el dissabte 22 d’abril amb una col·loqui amb taula rodona en què vam comptar amb el nostre alcalde i amb membres significats de la comissió de Memòria Històrica d’ERC, com la Teresa Jordà o en Toni Bou, i en la que la cinquantena d’assistents van poder conèixer la rellevància del procés de la querella argentina i comentar el paper dels ens locals i la importància de les polítiques municipals en la recuperació de la memòria històrica.

Durant els dos caps de setmana en què l’exposició va estar oberta, coincidint amb la diada de Sant Jordi i amb la Festa Major dels Sants Màrtirs, van passar per l’exposició prop de dues-centes persones, des de curiosos atrets pel material exposat fins a familiars d’antics militants que emotivament recordaven la implicació de pares o avis en moments en que els ideals independentistes i els valors republicans eren perseguits i durament represaliats.

ERC Vilassar ha complert 85 anys amb la força i rauxa d’un equip jove i el seny d’un partit madur, de fortes arrels i estretament vinculat a Vilassar, a la seva gent i a la seva història.