Vilassar de Dalt

Totes les opinions

Pau Morales Romero

A vegades, l’ordre dels factors sí que altera el producte

El patró electoral habitual, a Vilassar, sempre s’altera en unes eleccions: les municipals. És cert que cada cop menys, però a Vilassar encara hi ha una forta consciència de poble, una comunitat que se sent vilassarenca, i això té una traducció electoral clara: històricament les formacions locals tenen un pes electoral majoritari, i els partits polítics intenten adaptar-se a aquesta realitat, sigui “vilassaritzant” el seu nom, obrint el seu espai, o integrant-se en altres formacions locals més àmplies.

Xavier Godàs i Pérez, sociòleg i Alcalde de Vilassar de Dalt

Per què votaré independència

Acte del món municipal donant suport a JuntsPelSí

Els meus orígens en política són independentistes, forjats en la nostra joventut de la dècada dels als anys vuitanta. Llavors érem pocs els que defensàvem la independència com a opció de futur per a aquest país. Sovint se'ns qualificava d'il·lusos, idealistes, somiatruites o radicals. El cert, però, és que per molt que hi poséssim ganes i esforços, en aquella època nosaltres mateixos mai no ens hauríem imaginat arribar a l'escenari actual, en què la consecució de l'estat català ha deixat de ser un somni per esdevenir una possibilitat real.

Candidatura municipalista ARA Vilassar

Feta la feina, ARA més! - Balanç obra de govern 2011-2015 en l'àmbit econòmic

Els números del mandat 2011-2015. Els reals.   Darrerament hem començat a veure intervencions públiques tendencioses sobre la gestió econòmica duta a terme els darrers quatre anys. Comprovem amb això que els grups fins ara a l’oposició o no saben comptar, o bé utilitzen dades obsoletes.   La realitat: hem governat unes finances impossibles i els hem donat la volta. I ho hem fet partint d’una premissa que nosaltres defensarem sempre: garantir la continuïtat dels serveis públics, inclosos tots els que no tenim l’obligació legal de prestar (com els serveis socials, la llar d’infants o els serveis de promoció econòmica); millorar l’eficiència d’aquests serveis (amb reajustaments econòmics importants); sanejar progressivament els comptes i reduir paulatinament del deute.

Article publicat al butlletí municipal del mes de juny del 2014

El deure d'estar a l'alçada del moment. 1105 gràcies Vilassar!

Des d’ERC Vilassar volem aprofitar aquest espai per agrair a tots els vilassarencs i vilassarenques que van anar a votar el passat 25 de maig i van fer confiança als partits que defensen el dret a decidir. La participació ha augmentat uns 15 punts i s’ha situat a Vilassar per damunt del 50%. És positiu però cal seguir treballant perquè ningú renuncii a exercir un dels drets més importants que tenim com a ciutadans: el vot.

Ramon Pujol

Molt lluny d'aquí...

Molt lluny d’aquí, a l’altra banda del món és on viuen contents els barrufets... Lamentablement molts de nosaltres, catalans de carrer, podríem assimilar aquesta cançoneta als parlamentaris europeus i encara ens quedaríem curts. Què en sabem d’aquest Parlament Europeu que tanta por ens fa si ens deixa fora dels seus dominis? Qui són tota aquesta colla de barrufets (perdó, eurodiputats!) que viuen contents a l’altra banda del món (bé, Brussel·les tampoc queda tan lluny.

Article d'ERC-Vilassar al butlleti municipal "Punt de Trobada" del mes de març del 2014

Avancem plegats!

Comunicar el que fa l'Ajuntament, el que passa al poble i el que organitzen i proposen les entitats, col·lectius i associacions locals ha de ser una prioritat per una administració que vulgui estar al dia. I avui dia, la comunicació viu un canvi constant, però és més necessària que mai per tenir una administració local moderna, eficaç, eficient i transparent. Durant aquest mandat s'ha impulsat un nou web municipal, l'Ajuntament ha entrat amb força a les xarxes socials i ara s'estrena aquest butlletí per arribar millor als vilassarencs que encara no tenen accés als canals informàtics.

Xavier Yelo (Portaveu d'ERC - Vilassar i regidor de Cultura i Comunicació)

En homenatge al President Companys i als alcaldes republicans afusellats pel franquisme

En el 73è aniversari de l'afusellament de Lluís Companys una delegació  d'Esquerra Republicana integrada per en Joan Tardà (diputat al Congrés) i la Blanca Arbell (presidenta d'ERC-Maresme), entre d'altres, ha presentat a Buenos Aires una querella contra l'estat espanyol pels crims contra la humanitat que representen l'assassinat del President Companys i de més de 40 alcaldes republicans.

Pau Morales

Per què ser independentistes?

Sovint molta gent es pregunta perquè hi ha uns quants (sembla ser que cada cop més) que volem separar-nos d’Espanya i construïr la República Catalana. Som uns pesats que, a més, demanem una cosa tan simple, avorrida i poc original com és tenir un Estat, quan ja n’hi ha gairebé 200 a tot el món. Perquè volem aquesta cosa tan poc atractiva i perquè ens entestem tan en insistir en la nostra reivindicació? Els motius podrien ser infinits, i jo recomano visitar el web de l’Assemblea Nacional Catalana (recordeu allò de “llibertat, amnistia i estatut d’autonomia” que es deia quaranta anys enrere? Doncs el mateix però per aconseguir la independència): www.

Cultura en temps de crisi

En un moment on s’utilitzen tota mena d’eufemismes per dir que hi hauran retallades econòmiques per totes bandes i que no hi haurà diners ni per polítiques socials, potser caldria recordar una cosa que hauria de ser evident, però que per desgracia no ho és: la cultura té una dimensió social que pot ser tan important com polítiques contra l’exclusió social, d’acollida, d’educació.