Vilassar de Mar

Ja ha arribat el bon temps. Tenim el poble preparat per gaudir-ne?

Arriba el bon temps. Les hores s’allarguen i el clima ens convida a gaudir molt més de l’entorn i de les activitats a l’aire lliure que ens ofereix el nostre poble. Tenim sort perquè a Vilassar de Mar comptem amb moltes zones verdes, molts parcs d’esbarjo i moltes places i carrers on podem conviure i fer vida social. Les escoles obren les seves portes tot l’any i podem gaudir dels seus espais oberts en horari no lectiu sempre que ho vulguem. Tenim un poble que incita a viure’l i estimar-lo, i a fer comunitat.

El bon temps ens recorda que podem fer moltes coses. Tenim, per exemple, una rica i àmplia oferta cultural de tot tipus, que arriba al seu moment estel·lar amb la Festa Major. La nostra Festa Major és la gran posada en escena del que som com a poble: un gran poble en moviment! Activitats festives i lúdiques per a totes les edats que compten amb la participació de moltes entitats i del gran teixit social que tenim al municipi. Perquè el poble som totes i tots els seus veïns i veïnes; i a les persones que el conformem, ens encanta participar-ne i fer-nos-el nostre. Aquest any, a més, comptem amb una nova iniciativa que es diu Estiu Jove, que recull un ampli ventall d’activitats pensades amb i per els joves del municipi que es desenvoluparan durant el mes de juliol. Aquesta iniciativa s’ha impulsat des de la Regidoria de Joventut amb la participació de molts dels i les joves del poble.

El bon temps també ens porta a gaudir de la mar. Tot i que les darreres pluges d’aquesta primavera han malmès una part important de les nostres platges, estem conversant amb ‘Costas y Medio Marino’ de l’Estat Espanyol per a reforçar la nostra escullera marítima el més aviat possible. A les nostres platges hi tenim el caliu de l’Espigó de Garbí i els ‘xiringuitos’ que cada any ens hi acompanyen, entre d’altres. Sovint és tanta l’atracció del mar que moltes persones vénen de fora per a gaudir-lo i es fa difícil aparcar el cotxe a les zones del municipi properes a les platges. És per això que aquest any com a novetat implementarem una de les mesures proposades al Pla de Mobilitat amb l’objectiu de facilitar l’aparcament en aquestes zones als seus veïns i veïnes. De divendres a diumenge hi haurà aparcaments exclusius pels veïns i veïnes de Vilassar de Mar a les zones de La Xinesca i del Pla de l’Avellà; i es reforçarà la vigilància policial per a controlar i garantir la seguretat en aquestes espais d’estacionament així com en les platges.

El bon temps arriba i Vilassar de Mar ens espera preparat i amb els braços oberts per impregnar-nos de totes les activitats que ens ofereix i de tots els seus espais i racons que el conformen. Visca el bon temps, i visca el nostre poble!