Vilassar de Mar

Nosaltres Sumem! Presentació de la llista d'ERC - GentxVdM a les eleccions municipals 2019

Divendres, amb una sala Roser Carrau completament plena, vam presentar la llista que anirà a les eleccions municipals del 26 de maig amb el nom d'ERC - Gent per Vilassar - Acord Municipal.

Ens van acompanyar l'alcalde de Vilassar de Dalt Xavier Godàs i la Consellera de Justícia de la Generalitat de Catalunya, Ester Capella.

Godàs va explicar les semblances entre els dos municipis i va destacar la bona feina feta pel govern de Vilassar de Mar per eixugar el deute heretat i va posar en valor la figura d'alcalde com a polític de proximitat.

Capella destacà la importància de la política municipal, de la política a peu de carrer en la millora del dia a dia de la societat. També va fer èmfasi en què no seria una campanya normal: “Mai hauríem pensat que acabaríem a la presó i a l'exili per permetre expressar a la ciutadania els seus desitjos a través de les urnes. Però persistirem a fer-ho cívicament i pacíficament”.

La número dos de la candidatura, i líder de Gent per Vilassar, va explicar els inicis del partit i va fer una valoració molt positiva dels quatre anys de govern municipal. “Tant positiva, que ara sumem”. Va reivindicar que són l'únic partit municipalista de Vilassar. “La raó de ser del nostre partit són les persones i per elles hem de seguir treballant”. I repassà les propostes de la seva formació des d'un eix social: infància, salut, gent gran.

Arasa finalitzà la seva intervenció presentant “l'Alcalde que aconseguirà la reelecció: Damià del Clot i Trias!”.

Damià del Clot va iniciar la seva intervenció agraint la presència de tothom, però amb una dedicatòria especial: “Gràcies Josep (Fornas) per una vida al servei del país i del partit, gràcies Josep per ser-hi sempre!”.

Damià del Clot: “Nosaltres sí que hem fet polítiques transfomadores. I treballar amb Gent per Vilassar de Mar ha estat un camí ple d'èxits, malgrat el que alguns s'esperaven”.

“Quan vam entrar teníem el deute més gran de la història de Vilassar (35 milions d'euros). En quatre anys l'hem reduït a la meitat. Això és treballar amb rigor”.

“Hem augmentat patrimoni, hem pogut augmentar els espais municipals sense endeutar-nos. I hem estat nosaltres qui hem netejat Vilassar de la memòria franquista, i sempre fent participar la ciutadania”. En aquest sentit va destacar que, per primera vegada a la història, l'ajuntament de Vilassar de Mar ha fet processos participatius i ha apoderat el ciutadà a l'hora de decidir en què vol invertir els seus impostos, amb el procés de pressupostos participatius endegat a començament de legislatura.

L'Alcalde va acabar la seva intervenció agraint la presència de companys de partit de la comarca i el suport de la família.

A continuació, Damià del Clot i Núria Arasa van presentar tots els components de la llista electoral, una llista feta per a Vilassar de Mar, per al benestar dels seus ciutadans i per un futur més social i republicà.

Després de la presentació de la candidatura completa vam poder conversar amb els vilassarencs i vilassarenques prenent una copa de cava.

Volem agrair, i molt, l'acollida que ha tingut aquest esforç que hem fet de sumar, just el que demana el poble en aquests moments, ser flexibles i ser capaços d'unir esforços. Esquerra Republicana de Vilassar de Mar i Gent per Vilassar de Mar ho hem fet, pel bé comú, sempre en benefici de tothom.

#SumemVdM!!!