Xixona

ESQUERRA REPUBLICANA DE XIXONA I EL PSOE APROBAREN AHIR UNA MOCIÓ PEL FETS OCORREGUTS A L’IES LLUÍS VIVES DE VALÈNCIA

Al plenari ordinari de dijous 23 de febrer Esquerra-Xixona i el PSOE consensuaren una moció per expressar el seu suport a totes les persones que van veure agredides les seues llibertats pels fets ocorreguts en els carrers de València dilluns passat 20 de febrer, i molt especialment als estudiants de l'Institut Lluis Vives. Manifestant la repulsa de la Corporació de Xixona pel que considerem és una actuació policial desproporcionada i excessiva, que menyscaba les llibertats constitucionals dels ciutadans.

Així mateix els dos grups exigiren la dimissió de la delegada del govern, Paula Sanchez de León i del cap superior de la policia Antonio Moreno per les seues declaracions.

Finalment també demanaren la posada en llibertat de tots els detinguts i la retirada de tots els càrrecs, així com l'obertura de la corresponent investigació que depure qualsevol responsabilitat per l'excessiva actuació policial. I manifestaren el recolzament a totes les mobilitzacions estudiantils, així com a donar suport als moviments sindicals estudiantils.

Un dels arguments que defensa la moció és que “Vivim des de fa molt de temps en un Estat de Dret amb garanties constitucionals que cap Govern pot ni ha de botar-se. Una majoria absoluta en les urnes no és una carta en blanc per a actuar a l'arbitri dels seus polítics i representants. Tampoc és sinònim d'obediència cega davant de qui governa, sinó que els ciutadans són lliures per a expressar les seues opinions i discrepància davant de qualsevol decisió que consideren injusta”.