Xixona

Recolçament vaga 29M

Esquerra Republicana aprova, juntament amb el PSOE, una moció per fer una crida a l’exercici del legítim dret a vaga el proper 29 de març de 2012 i a sumar-se a les manifestacions públiques de rebuig a la política laboral impulsada pel Govern Espanyol.
El regidor d'Esquerra-Xixona, Joan de Déu Martines, ha declarat “amb aquesta reforma laboral ens volen llevar tots els drets aconseguits per la gent treballadora durant el segle XX, és l’atac més fort a la classe obrera d’un govern des de la democràcia”.
El portaveu d’Esquerra ha manifestat també “la reforma laboral que convindria no és la que ha imposat el Govern del Partit Popular. En primer lloc, la nova reforma afeblirà el país, rebaixarà els salaris empobrint les classes treballadores i, a l’abaratir l’acomiadament indefinit i facilitar els acomiadaments col·lectius, destruirà ocupació a curt termini. Així mateix és una reforma laboral que vulnera qualsevol principi de concertació i diàleg social, augmenta la conflictivitat laboral a l’empresa i deixa en una situació d’extrema indefensió i inseguretat jurídica als nostres treballadors a l’hora, per exemple, de provar la improcedència d’un acomiadament o la modificació de les seues condicions laborals i salari”.
Finalment, Joan de Déu Martines ha destacat un exemple que pot passar a Xixona amb aquesta reforma laboral “el text de la reforma diu que si una empresa durant 3 trimestres té pèrdues pot acomiadar els seus treballadors/es amb una indemnització de 20 dies i un màxim de 12 mesos, una misèria!!! Recordem que moltes de les empreses del nostre poble només guanyen diners en un trimestre i ara, si volgueren, esperem que no, podrien acomiadar a molta gent que ha aconseguit els seus drets durant molts anys i tornar a contractar-los amb contractes brossa i sense antiguitat”.