Xixona

Moció bancs

Esquerra Republicana va aprovar ahir, junt al PSOE, una moció per estudiar la retirada de fons públics d’entitats contràries a la dació en pagament.
ERPV ha presentat la moció a l'Ajuntament de Xixona perquè es retiren els seus fons bancaris d’aquelles entitats que no negocien amb les persones afectades per la seua hipoteca. Joan de Déu Martines, portaveu del grup municipal d’ERPV a Xixona, ha explicat que la retirada de fons públics municipals és una mesura de pressió cap a aquelles entitats que “es neguen a negociar la dació en pagament siga quin siga el deute hipotecari contret així com el lloguer social de l'habitatge hipotecat.”
El dirigent republicà dona tot el recolzament a les diferents plataformes d’afectats per la Hipoteca (PAH), en la recollida de signatures de la ILP (Iniciativa legislativa popular) per a la regulació de la dació en pagament i pel lloguer social. “Està demostrat que el lloguer social és econòmicament viable i socialment possible perquè els bancs i caixes tenen milers de cases buides.”
Finalment, el regidor republicà ha declarat que “És intolerable que, a pesar de rebre sucoses quantitats de diners públics del FROB, bancs i caixes continuen alienes a la greu situació d’alarma social però sí s’esforcen a desnonar famílies diàriament, mentre mantenen sous i compensacions milionaris per als seus gerents com a premi al seu nefast treball”.