Xixona

Entrega d'al·legacions per la supressió de l'escola pública Eloi Coloma

ESQUERRA-XIXONA recolza les al·legacions del Consell Escolar de l’Eloi Coloma, del Consell Escolar Municipal i totes les accions que estan duent a terme l’Ajuntament i la comunitat educativa xixonenca.

Després de la resolució de 29 de juny de la Conselleria d’Educació, Formació i Treball per la qual se suprimeixen professorat i unitats del CP Eloi Coloma. Esquerra Republicana ha recolzat les al·legacions del Consell Escolar d’aquesta Escola i també del Consell Municipal de Xixona. A més a més, ha acompanyat a membres del Consell Escolar, de l’Ajuntament i de la comunitat educativa xixonenca en la concentració que s’ha fet a Xixona i en el lliurament de les al·legacions a la delegació de Conselleria a Alacant.
Segons el portaveu republicà “aquestes coses no es poden fer d’aquesta manera, sense donar temps a reaccionar i quan ja està planificat el pròxim curs. Amb aquestes retallades de personal el centre haurà d’ajuntar 3r i 4t de primària i 5é i 6é, amb les conseqüències que açò porta. A banda de tot açò dues de les persones afectades són de la direcció del centre. ”.

Joan de Déu Martines ha declarat també “açò no és un problema només de l’escola, l’IES Xixona també pateix la supressió d’una unitat de 4t d’ESO i una altra de 2n de Batxillerat, que s’haurà de fer mixt i amb uns 38 alumnes que no caben a l’aula. Tot açò és causa de la mala política del govern del Partit Popular que ha balafiat i ha dilapidat els recursos públics. A més a més, i des de fa temps el PP vol carregar-se l’educació pública per beneficiar la privada”.

Finalment, el regidor d’Esquerra-Xixona ha recalcat “des d’Esquerra defendrem una l’escola pública, laica i de qualitat i recolzarem totes les mobilitzacions que es convoquen des dels sindicats i des de la societat civil en defensa dels serveis públics”.