Xixona

El plenari de Xixona aprova una moció presentada per Esquerra-Xixona per rebutjar l’avantprojecte de Ley Orgánica de mejora de la calidad de la educación, la coneguda com a Llei Wert.

El portaveu d’Esquerra, Joan de Déu Martines explica que “amb aquesta Llei es pretén, en paraules del mateix ministre, espanyolitzar els alumnes valencians i posar fi als tímids avanços en l’ensenyament en la llengua pròpia del País Valencià, que ha comportat la Llei d’Ús i Ensenyament del Valencià (LUEV)”.

La moció del grup republicà declarava també el compromís i suport de l’Ajuntament als Projectes d’Ensenyament en Valencià (PEV) i als Projectes d’Immersió Lingüística en valencià (PIL), com a garantia d’aprenentatge de la nostra llengua. A més, manifestava el suport a la comunitat educativa, que s’ha mostrat contraria a les ingerències del govern d’Espanya en el model d’escola valenciana.

La moció presentada pel grup d’Esquerra-Xixona també ha reprovat l’actuació del govern espanyol i demana la retirada immediata de l’esmentat avantprojecte de Llei Wert.

El regidor republicà a conclòs dient “a més a més, recolzem totes les manifestacions i actuacions de les diferents associacions i sindicats contra aquesta Llei”.

El vídeo del plenari al següent enllaç: