Xixona

El plenari de Xixona aprova una moció presentada per Esquerra-Xixona per publicar les Balances Fiscals.

El portaveu d’Esquerra, Joan de Déu Martines diu que “amb la publicació de les balances fiscals volem aconseguir que la Generalitat Valenciana tinga una millor posició negociadora de cara a la revisió del model de finançament que es preveu per a aquest 2013. Ja que l’actual model de finançament ha servit perquè el País Valencià estiga a la cua en finançament per habitant. El 2009 teníem 194 euros per habitant menys que la mitjana estatal (més de 990 milions d’euros en total)”.

El regidor republicà també ha explicat “l’única vegada que es van fer públiques les balances fiscals a l’any 2005 es va poder comprovar com pagàvem en impostos 5.575 milions d’euros més dels que rebíem en serveis i inversions de l’estat central, així aportàvem sis de cada cent euros que produíem a finançar serveis i inversions públiques en altres comunitats autònomes que, en alguns casos, eren (i són) més riques que el País Valencià, que és una comunitat pobra de l’estat, ja que presenta un PIB per càpita inferior a l’estatal (el 88,4% de la mitjana estatal de PIB per càpita en 2011), per la qual cosa hauríem de rebre fons públics i no aportar-ne”.

El portaveu d’Esquerra ha conclòs “sense el finançament que ens pertoca i sense la voluntat d'aconseguir-lo és impossible que els valencians i valencianes puguem sortir adequadament de la crisi i crear llocs de treball al País Valencià”.