Xixona

El plenari de Xixona aprova una moció presentada per ESQUERRA-XIXONA per la defensa dels boscos valencians amb el vot en contra del PP.

Segons el dirigent republicà Joan de Déu Martines “la Conselleria de Medi Ambient vol privatitzar els boscos valencians, vendre la fusta cremada o eliminar gran part de la coberta vegetal per a cremar-la, amb la coartada del seu ús per a biomassa. Açò és com posar un caramel a la porta d’una escola, tothom sap els grans incendis que s’han provocat al nostre bosc, per després aprofitar-los per construir. Ara, amb aquesta mesura, es cremaran per a emportar-se la fusta i ja veurem si, quan passe la crisi, per tornar al negoci de la rajola”.

Així mateix el portaveu d’Esquerra ha explicat que “la societat valenciana no pot permetre que, després de destrossar el nostre litoral i part del món rural amb urbanitzacions insostenibles, des del punt de vista mediambiental però també econòmic, ara la Generalitat Valenciana, amb Isabel Bonig al front d’aquesta barrabassada, aplique també el model del tot val al medi forestal valencià”.

Finalment, el regidor d’Esquerra-Xixona ha conclós “exigim a la Conselleria de Medi Ambient que paralitze aquest projecte ja que amb aquestes polítiques forestals perdem tots, perquè el medi natural forestal és un patrimoni de tots els valencians i valencianes que no es pot vendre i malbaratar per quatre euros, beneficiant una ínfima minoria d’actors socials. De fet, està en joc un component essencial del nostre patrimoni, un capital natural insubstituïble i valuosíssim que malauradament no està encara ben valorat en termes monetaris. Les funcions ecològiques que el bosc exerceix en benefici de tots són molt més valuoses que els miserables beneficis econòmics que uns pocs poden obtindre explotant insosteniblement els recursos naturals”.