Xixona

El plenari de Xixona aprova una moció presentada per ESQUERRA REPUBLICANA DE XIXONA contra el tancament de Catalunya Ràdio, l'últim mitjà públic en la nostra llengua.

TV3 Carrasqueta Xixona

Aquesta setmana s'ha tancat l'últim mitjà públic en català, després d’un llarg procés de setge per part del govern de la Generalitat Valenciana i del govern espanyol del Partit Popular, aquests han aconseguit el seu objectiu pel qual ACPV s’ha vist obligada a deixar d’emetre el senyal que permetia les emissions de Catalunya Ràdio fins ara en aquest territori. Si no ho feien podrien rebre dues multes per valor d'1 milio d'€.

Segons el dirigent republicà Joan de Déu Martines la continuïtat d’aquestes emissions són de vital importància per a la normalització de la llengua en el conjunt del seu àmbit lingüístic, i de les relacions entre els diferents territoris que la parlem. D’altra banda, davant del fet que cada dia tenim accés a més mitjans en llengües i continguts ben diversos, la resposta d’un govern no pot ser mai la censura d’un canal en particular, sinó garantir l’accés dels ciutadans a la més àmplia oferta, com a mostra de pluralitat informativa i de llibertat d’expressió. Per què només es tanca aquesta ràdio i no les més de 300 emissores al·legals que hi ha al País Valencià?

Així el portaveu d’Esquerra Republicana ha explicat que ara ens quedem sense cap mitjà públic en valencià, ja que el govern del PP també s’ha encarregat de censurar les emissions de TV3 i de tancar Canal Nou i Ràdio 9. Al PP se li ompli la boca parlant de  valencianisme, això sí, els seus actes són uns altres, ja que gràcies a ells cada vegada tenim menys possibilitats de viure plenament en valencià. Ens tanquen els mitjans de comunicació, acaben amb moltes línies a les escoles, amb les ajudes a la promoció de la llengua... Què serà el pròxim multar-nos per parlar en valencià? Tancar internet?

Finalment Martines ha conclós “ha arribat el moment que tot el món es posicione, ja no val estar a les dues ribes del riu, s'han trencat tots els ponts, o se està en la riba de la llibertat, o siga del País Valencià, o s'està amb el Partit Popular. Tu decideixes.”