Xixona

ESQUERRA REPUBLICANA DE XIXONA denuncia les últimes maniobres sobre la Planta de Brossa de Piedra Negra i la possible col·locació de la incineradora a Xixona.

Els últims moviments sobre la Planta de la Brossa de Piedra Negra han fet saltar totes les alarmes i per això volem denunciar les maniobres ocultes tant del Govern Valencià del Partit Popular com de la Presidenta de la Diputació d'Alacant i del Consorci de la Zona XIV,  Luisa Pastor.

Segons el dirigent republicà Joan de Déu Martines el que està succeint amb la planta de Piedra Negra ens fa pensar que la Generalitat vol vendre el 51% de les accions que té Vaersa (empresa pública) i que no oblidem que dóna beneficis. Segurament l’altre soci, Cespa, es quedaria el 100% de les accions, i no descartem que altre empresari d’Alacant, Enrique Ortiz, que té molts negocis amb Cespa, també entre en l’operació. Per a Esquerra Republicana és inadmissible que una planta que dóna guanys a la Generalitat es venga si no és per especular amb els seus “amiguitos del alma”.”

Així el portaveu d’Esquerra Republicana ha explicat que pensem que amb la no-elaboració i aprovació del projecte de gestió de Piedra Negra el que volen és aprofitar i vendre la Planta amb un projecte que incloga la incineradora a Xixona. Cosa que no podem acceptar de cap manera en un poble on la base de l’economia és el torró, el gelat i la salut amb la producció de procter and gamble. Per això demanem als empresaris i, més en concret, al seu president; Jose Enrique Garrigós, que faça les gestions oportunes perquè açò no passe i que realitze públicament unes declaracions en contra de la incineradora.”

Finalment Martines ha conclós  “en aquest tema hauríem d’anar tots els xixonencs i xixonenques junts. Així també ho haurien de fer tots els partits polítics amb representació a l’Ajuntament, cosa que ara no passa. Hem demanat en repetides ocasions que se’ns informe de totes les reunions i passos que fa el nostre Ajuntament en aquest tema, i en la majoria de casos ens assabentem de tot allò que passa per la premsa. No entenem el perquè d’açò. Ens preguntem si hi ha alguns interessos ocults.”