Xixona

Mario Carbonell candidat per les comarques del sud del País Valencià a Europa.

Tal i com publica el BOE del passat 29 d’abril, el regidor xixonenc Mario Carbonell forma part de la candidatura d’Esquerra Republicana a les pròximes eleccions europees del 25 de maig en representació de les comarques del sud del País Valencià.

Mario Carbonell és regidor a l’Ajuntament de Xixona (l’Alacantí) des de 2007, membre de l’executiva comarcal de l’Alacantí i conseller nacional d’Esquerra en representació del Congrés Nacional. A més, ha format part de multitud d’associacions i ha sigut directiu del Centre Excursionista de Xixona, la Federació de Sant Bartomeu i Sant Sebastià i de la Unió Nacional d’Entitats Festeres, entre altres.

En els actes de precampanya electoral, el republicà insisteix en la importància de la participació de la ciutadania perquè “a Europa s’aproven les normes que regulen la nostra vida quotidiana i és en Europa on trobem un fòrum internacional, una oportunitat per als valencians”.

Com a mostra d’això, Carbonell ha citat dos exemples: “l’atac sistemàtic contra l’escola en valencià des de la Conselleria d’Educació amb la supressió de les línies en valencià, té una contestació inequívoca des de la UE: el model de la immersió lingüística és el model d’excel·lència que cal potenciar.” Per altra banda, aquest fòrum europeu serveix als valencians i les valencianes “per valdre’ns del dret a decidir i que deixen de fer-ho per nosaltres i especialment contra nosaltres, com malauradament ocorre amb les decisions de l’Estat espanyol. Quan tant l’Espanya del PSOE com del PP ens nega el futur per a les nostres empreses modificant tossudament el recorregut del corredor de mercaderies pel Mediterrani volent fer-lo passar pel centre peninsular, la rèplica ve d’Europa.”

Finalment, el candidat convidava a fer costat en els mítings i actes de carrer arreu de les comarques a “l’única llista de l’esquerra valenciana, l’esquerra nacional de valencians, catalans i balears, transversal, oberta i que representa una esquerra forta d’orígens plurals perquè encara que alguns no ens ho vullguen fer creure: Xixona, Alacant i el País Valencià també és Europa!”