Xixona

Esquerra Republicana de Xixona exigeix a la conselleria que actue immediatament contra el 'tomicus' que està acabant amb els pins de Montnegre

tomicus

Ja fa temps que se sap que el cuc del pins ‘tomicus’ està acabant amb una gran quantitat de pins a la zona de Montnegre i Conselleria no fa res per aturar-ho. També afecta a zones de Tibi i Mutxamel i de l’extrem sud del País Valencià. Açò és una mostra més de l’abandó del Govern Valencià del PP del medi ambient, i més en concret, de les muntanyes del nostre País.”

Segons el dirigent republicà Joan de Déu Martines “Conselleria de Medi Ambient hauria de posar tots els mitjans econòmics i humans possibles per frenar aquesta catàstrofe ecològica en una de les zones més àrides del nostre terme. A més a més, demanem a l’Ajuntament de Xixona que pose totes les facilitats perquè s’actua a aquests terrenys que són propietat del Consistori en la seua gran majoria.”

Així el portaveu d’Esquerra ha explicat que “si aquesta plaga es descontrola podria afectar zones que són pulmons del sud del País Valencià com la Carrasqueta, la Font Roja o, fins i tot, la Serra de Mariola. El Col·legi d’Enginyers Agrònoms de Levante ja ha alertat que la degeneració d’aquestes serres és imparable.