Xixona

L'Ajuntament de Xixona dona suport a ACPV a iniciativa d'Esquerra.

TV3 Carrasqueta Xixona
Concentració al repetidor de la Carrasqueta en 2007

El Plenari de l’Ajuntament de Xixona aprova una moció presentada per Esquerra Republicana de Xixona per donar suport a Acció Cultural del País Valencià i a l’arribada de les emissions de TV3 al País Valencià, amb els vots a favor d’Esquerra i el Psoe i els vots en contra del PP.

El regidor d'Esquerra-Xixona, Joan de Déu Martines, ha declarat “el setge per part del govern de la Generalitat Valenciana format pel Partit Popular i encapçalat pel seu president Francisco Camps han aconseguit el seu objectiu pel qual ACPV s’ha vist obligada a deixar de reemetre el senyal que permetia les emissions de TV3 en aquest territori. Açò és una atac a la nostra cultura a la llibertat d’expressió i, sobretot, a la democràcia”.

El portaveu d’Esquerra ha manifestat també “la continuïtat d’aquestes emissions són de vital importància per a la normalització de la nostra llengua i de les relacions entre Catalunya i el País Valencià. D’altra banda, davant del fet que cada dia tenim accés a més televisions en llengües i continguts ben diversos, la resposta d’un govern no pot ser mai la censura d’un canal en particular, sinó garantir l’accés dels ciutadans a la més àmplia oferta, com a mostra de pluralitat informativa i de llibertat d’expressió”.

Martines ha declarat per últim “amb aquesta moció volem refermar el nostre suport a l’arribada d’un acord entre els governs de Catalunya i el País Valencià perquè tots els respectius canals de ràdio i televisió autonòmiques arriben als dos territoris amb normalitat”.