Garrotxa

Totes les notícies

ERC Garrotxa organitza una taula rodona sobre el present del feminisme amb l’exconsellera Dolors Bassa com a convidada

Dissabte 9 d’abril Esquerra Republicana a la Garrotxa va organitzar el passat divendres una taula rodona per conèixer el present i el futur de les dones a la comarca. L’acte, de caràcter intern, es va celebrar a l’Orfeó Popular Olotí i va comptar amb la participació de Dolors Bassa, copresidenta de l'Assemblea de Dones d’ERC; Mari González, Secretària General d’ERC Garrotxa; Meius Ferrés, presidenta de Dones d’ERC Garrotxa i Isabel Rigat, portaveu de Sant Joan Plural. L’acte va fer èmfasi en la necessitat de posar la mirada feminista com a eix central de les polítiques municipals a través del debat entre quatre dones vinculades al partit. Després d’una presentació per part de Mari González, Isabel Rigat va remarcar la complicació de compaginar la seva feina d’empresària amb les feines de cures. “Per sort anem canviant, però queda molta feina per fer i molts rols establerts pel patriarcat que fan que hàgim de treballar el doble”, va dir. Meius Ferrés, per la seva banda, va remarcar la importància de les xarxes socials a l’hora d’estendre el masclisme. “Les xarxes estan creant un model d’usuaris que poden crear problemes si no aconseguim educar-los en els valors feministes”, va dir. Finalment, l’exconsellera Dolors Bassa va recordar que, “malgrat que hàgim avançat molt en els rols compartits, moltes dones encara arrosseguen una motxilla de responsabilitat domèstica afegida”. També va afegir que “l'educació ens ha forçat a entendre que només plorem les dones. Aquestes noves masculinitats han de superar-ho i transformar-ho.” L’arribada d’Esquerra Republicana a la presidència de la Generalitat va venir marcada per la creació de la conselleria de Feminismes, encapçalada per la Consellera Tània Verge. Aquesta principal novetat en l’organització del Govern ve motivada per una “transformació feminista” que el Govern ha situat com a “eix prioritari”.

Sant Joan Plural celebra que l’equip de govern rectifiqui i compri la finca urbana del Parc de Can Miquelet

Dijous, 7 d’abril En el passat Ple extraordinari del 5 d’abril, l’equip de govern de Sant Joan les Fonts va portar a aprovació, entre altres punts, l’adquisició de la finca urbana del Parc de Can Miquelet. L’adquisició d’aquesta finca era una reivindicació històrica del partit a l’oposició, Sant Joan Plural, que celebra que l’equip de govern hagi “rectificat”. El grup municipal a l’oposició, encapçalat per Isabel Rigat, celebra que l’Ajuntament no deixi escapar l’oportunitat d’adquirir la finca emblemàtica, que en els darrers anys ha esdevingut espai de trobada i gaudi al seu entorn. L’adquisició d’aquesta era una proposta dels republicans, que fa menys d’una setmana encara repetien a les seves xarxes socials la importància de la creació “d’una partida per adquirir el parc de Can Miquelet i destinar-lo a equipament públic”. Tot i així, el grup municipal de Sant Joan Plural lamenta que s’hagi trigat tant. “No fa ni dos mesos -en el Ple d’aprovació del pressupost del 2022-, l’equip de govern deia que adquirir la finca del Parc de Can Miquelet era inviable”, va dir al Ple extraordinari Joan Timonet, regidor de Sant Joan Plural.   Durant la seva intervenció al Ple, Joan Timonet també va criticar les formes de l’equip de govern i va exposar que els molesta “que ens hàgim d’assabentar aquí, al Ple, que l’Ajuntament compra una de les nostres propostes històriques. No costa res ser més oberts i debatre-ho una setmana abans amb l’oposició”. “Celebrem que l’equip de govern hagi rectificat i aposti per la nostra proposta per Sant Joan”, va afegir. L’adquisició d’aquesta finca s’ha dut a terme a través d’una modificació del pressupost municipal de l’exercici 2022, en el qual s’hi contemplen diverses modificacions de partides d’inversió a càrrec de l’aplicació de romanents del tancament del pressupost del 2021.

ERC Garrotxa celebra els 90 anys del partit a la comarca amb un acte a Olot

Diumenge, 13 de febrer ERC Garrotxa ha celebrat els 90 anys del partit a la comarca amb un acte aquest diumenge a l’Orfeó Popular Olotí. A l’acte hi ha participat la diputada Marta Vilalta, el president del partit a la ciutat d’Olot Adrià Aulinas, el president del partit a la comarca Miquel Reverter i l’exregidor d’Olot Pere Gómez, entre d’altres. Marta Vilalta, portaveu d’Esquerra Republicana al Parlament, ha remarcat la importància de fer aquest recordatori del partit a la Garrotxa perquè “cada vegada que fem memòria i recordem d’on venim, fem un acte d’orgull, de present i de futur. Esquerra Republicana sempre ha sigut la seva gent. Que neixin nous partits no és extraordinari. El que és extraordinari és que un partit hagi sobreviscut aquests 90 anys”. “Fins i tot en els moments on no hi havia esperança, hi va haver una sèrie de persones que van lluitar per tirar endavant el seu somni de construir una república catalana d’igualtat de drets per a tothom. Aquest és el nostre projecte i pel que treballem des dels anys 30: ser al costat de la gent.”. Durant l’acte s’ha fet un recordatori per la pèrdua, el passat octubre, d’en Josep Catà i Tur, militant històric d’Esquerra Republicana a la Garrotxa, historiador i professor. L’exregidor olotí Pere Gómez ha presentat el llibre escrit conjuntament entre en Joan Barnadas i en Josep Catà repassant els 90 anys del partit a la comarca. “El llibre és una demostració la feinada que van fer els casals republicans des dels anys trenta, amb la guerra i la repressió a sobre. No és veritat que un dia un se’n pugui anar a dormir monàrquic i que el dia següent es desperti republicà. Això no és d’avui per demà, encara que alguns vulguin fer-ho veure. Per molts altres partits, la seva història als anys 30 és un mite. Nosaltres podem dir que vam néixer una diada de Sant Josep del 1931” ha dit l’exregidor durant la seva presentació. “En Pep Catà seria la persona més autoritzada per presentar aquest llibre i segur que l’havia de fer ell.

Comunicat de condemna pel cas de violència masclista a Sant Joan les Fonts

Des de Sant Joan Plural, així com tots els companys i companyes de la demarcació d'Esquerra Republicana, lamentem la mort d’una veïna en un nou cas de violència masclista a la Roureda, aquest dijous 16 de desembre. Confirmada la mort com a cas de violència masclista, aquesta és la novena dona assassinada dins de l'àmbit de la parella a Catalunya. Volem expressar el nostre més sentit condol a la família i amistats i, reiterem el nostre absolut compromís en seguir lluitant per erradicar qualsevol forma de violència contra les dones per construir un país just, lliure i igualitari. Ens sumem a la concentració convocada per l'Ajuntament de Sant Joan les Fonts demà divendres, a les 19h a la Plaça de l’Ajuntament, per mostrar el nostre enèrgic rebuig per aquest nou feminicidi i per mostrar el nostre compromís per assolir una societat igualitària i lliure de violències.

Dissabte, a Santa Pau, Congrés comarcal d'ERC-Garrotxa

Aquest dissabte, els companys de la federació comarcal de la Garrotxa escollirem la nova executiva comarcal amb què la nostra comarca es presentarà al Congrés nacional del proper 26 de juliol. Són moments decisius per a la història del nostre país i cal que estiguem ben preparats per enfrontar-nos-hi amb les màximes garanties d'èxit. Dissabte, cap al migdia, a Santa Pau, els militants d'ERC-Garrotxa triarem l'executiva comarcal que ens ha de dur a la llibertat. Ara més que mai ens hem de presentar davant la societat garrotxina com la força política que sempre hem lluitat per la independència i que sempre hem impulsat la renovació i la incorporació de nous efectius que ens puguin conduir amb les millors garanties cap a la victòria final. Sense penyores, sense cadires, sense personalismes... Junts, ho farem!

De moment, 9 llistes tancades a la Garrotxa

Esquerra Republicana encara amb optimisme les eleccions municipals del proper 24 de maig. El president comarcal del partit, Ferran Puig, ha explicat a NacióLaGarrotxaque confien en un creixement de vots, seguint la tendència que apunta a una ERC a l'alça arreu de Catalunya. De moment, augmenten el nombre de candidatures. Quan falten pocs dies perquè s'acabi el termini per presentar les llistes, ERC n'ha confirmat nou, dues més que fa quatre anys, i és probable que se n'hi sumen algunes d'última hora. Olot, Santa Pau, Castellfollit de la Roca, Riudaura, Vall d'en Bas, Sant Jaume de Llierca tornaran a tenir llista d'Esquerra i s'hi sumen Les Preses i Sant Feliu de Pallerols. A més, el partit està treballant a contra rellotge per mirar de tancar-ne algunes més. Repeteixen de caps de llista Pere Gómez a Olot, Pep Companys a Santa Pau, Ferran Puig a Sant Jaume de Llierca i Miquel Reverter a Castellfollit de la Roca. S'estrenen Agustí Llop a Riudaura, Lluís Amat a la Vall d'en Bas i Artur Colomé a Sant Feliu de Pallerols. Tant Les Preses com Sant Feliu faran actes públics de presentació de la candidatura aquesta setmana.  Esquerra seguirà la mateixa filosofia de fa quatre anys i es presentarà sota la marca del partit o com a llista associada, segons decideixin cadascun dels municipis. "Donem prioritat al grup humà", aclareix Puig.

Al•legacions d’ERC a la proposta d’autovia per Olot

En primer lloc, ERC manifesta que l’actual saturació de l’avinguda Sant Jordi fa imprescindible la construcció d’una variant.   Tots els grups municipals presents en el consistori olotí el 2010 van estar d’acord a exigir al Ministeri de Foment l’anul·lació de la proposta de variant amb viaducte per superar la llera del Riudaura i, en el seu lloc, optar per un túnel que superés per l’interior de la serra la zona del barri de l’Hostal del Sol.   En cap cas, podem acceptar que es rebutgi aquesta opció per qüestions econòmiques: és una infraestructura que ens quedarà per a tota la vida i, així que estigui construïda, ens en penedirem. Un trànsit de més de 30.000 vehicles diaris, amb camions en trànsit cap a la frontera, passant dia i nit a 100 km/h per un viaducte a tocar de les cases és una opció insostenible, mediambientalment i socialment.   Volem una variant útil per a Olot, no pas una autovia on passin vehicles en trànsit cap a la frontera a gran velocitat.   Entre altres coses, l’estudi del Ministeri tampoc no defineix de manera clara els enllaços d’aquesta autovia amb la ciutat d’Olot, cosa que reclamem en les al·legacions.   Pel que fa a l’estudi de variants de la Vall de Bianya, la unanimitat en el rebuig ha portat el conseller, Santi Vila, a defensar el respecte a l’entorn dels veïns de Bianya (es veu que a les valls d’Olot tant li fa!) i a apostar pel que ell anomena la “variant 0”. O sigui: que no es faci res.   Aquesta opció de la conselleria ens permet exigir que la variant d’Olot amb túnel al barri de l’Hostal del Sol no s’endarrereixi al més mínim: si el Ministeri tenia 142M€ per pagar la construcció de tota la variant i ara el territori renuncia a la part més costosa de l’obra, els diners per fer el túnel que reclamem bé hi deuen ser, no?   ERC no hi renunciarà. Per sort, en la més que propera República Catalana tindrem molts més recursos per ser prou respectuosos amb l’entorn i amb la ciutadania.