Garrotxa

Totes les notícies

Comunicat de condemna pel cas de violència masclista a Sant Joan les Fonts

Des de Sant Joan Plural, així com tots els companys i companyes de la demarcació d'Esquerra Republicana, lamentem la mort d’una veïna en un nou cas de violència masclista a la Roureda, aquest dijous 16 de desembre. Confirmada la mort com a cas de violència masclista, aquesta és la novena dona assassinada dins de l'àmbit de la parella a Catalunya. Volem expressar el nostre més sentit condol a la família i amistats i, reiterem el nostre absolut compromís en seguir lluitant per erradicar qualsevol forma de violència contra les dones per construir un país just, lliure i igualitari. Ens sumem a la concentració convocada per l'Ajuntament de Sant Joan les Fonts demà divendres, a les 19h a la Plaça de l’Ajuntament, per mostrar el nostre enèrgic rebuig per aquest nou feminicidi i per mostrar el nostre compromís per assolir una societat igualitària i lliure de violències.

Dissabte, a Santa Pau, Congrés comarcal d'ERC-Garrotxa

Aquest dissabte, els companys de la federació comarcal de la Garrotxa escollirem la nova executiva comarcal amb què la nostra comarca es presentarà al Congrés nacional del proper 26 de juliol. Són moments decisius per a la història del nostre país i cal que estiguem ben preparats per enfrontar-nos-hi amb les màximes garanties d'èxit. Dissabte, cap al migdia, a Santa Pau, els militants d'ERC-Garrotxa triarem l'executiva comarcal que ens ha de dur a la llibertat. Ara més que mai ens hem de presentar davant la societat garrotxina com la força política que sempre hem lluitat per la independència i que sempre hem impulsat la renovació i la incorporació de nous efectius que ens puguin conduir amb les millors garanties cap a la victòria final. Sense penyores, sense cadires, sense personalismes... Junts, ho farem!

De moment, 9 llistes tancades a la Garrotxa

Esquerra Republicana encara amb optimisme les eleccions municipals del proper 24 de maig. El president comarcal del partit, Ferran Puig, ha explicat a NacióLaGarrotxaque confien en un creixement de vots, seguint la tendència que apunta a una ERC a l'alça arreu de Catalunya. De moment, augmenten el nombre de candidatures. Quan falten pocs dies perquè s'acabi el termini per presentar les llistes, ERC n'ha confirmat nou, dues més que fa quatre anys, i és probable que se n'hi sumen algunes d'última hora. Olot, Santa Pau, Castellfollit de la Roca, Riudaura, Vall d'en Bas, Sant Jaume de Llierca tornaran a tenir llista d'Esquerra i s'hi sumen Les Preses i Sant Feliu de Pallerols. A més, el partit està treballant a contra rellotge per mirar de tancar-ne algunes més. Repeteixen de caps de llista Pere Gómez a Olot, Pep Companys a Santa Pau, Ferran Puig a Sant Jaume de Llierca i Miquel Reverter a Castellfollit de la Roca. S'estrenen Agustí Llop a Riudaura, Lluís Amat a la Vall d'en Bas i Artur Colomé a Sant Feliu de Pallerols. Tant Les Preses com Sant Feliu faran actes públics de presentació de la candidatura aquesta setmana.  Esquerra seguirà la mateixa filosofia de fa quatre anys i es presentarà sota la marca del partit o com a llista associada, segons decideixin cadascun dels municipis. "Donem prioritat al grup humà", aclareix Puig.

Al•legacions d’ERC a la proposta d’autovia per Olot

En primer lloc, ERC manifesta que l’actual saturació de l’avinguda Sant Jordi fa imprescindible la construcció d’una variant.   Tots els grups municipals presents en el consistori olotí el 2010 van estar d’acord a exigir al Ministeri de Foment l’anul·lació de la proposta de variant amb viaducte per superar la llera del Riudaura i, en el seu lloc, optar per un túnel que superés per l’interior de la serra la zona del barri de l’Hostal del Sol.   En cap cas, podem acceptar que es rebutgi aquesta opció per qüestions econòmiques: és una infraestructura que ens quedarà per a tota la vida i, així que estigui construïda, ens en penedirem. Un trànsit de més de 30.000 vehicles diaris, amb camions en trànsit cap a la frontera, passant dia i nit a 100 km/h per un viaducte a tocar de les cases és una opció insostenible, mediambientalment i socialment.   Volem una variant útil per a Olot, no pas una autovia on passin vehicles en trànsit cap a la frontera a gran velocitat.   Entre altres coses, l’estudi del Ministeri tampoc no defineix de manera clara els enllaços d’aquesta autovia amb la ciutat d’Olot, cosa que reclamem en les al·legacions.   Pel que fa a l’estudi de variants de la Vall de Bianya, la unanimitat en el rebuig ha portat el conseller, Santi Vila, a defensar el respecte a l’entorn dels veïns de Bianya (es veu que a les valls d’Olot tant li fa!) i a apostar pel que ell anomena la “variant 0”. O sigui: que no es faci res.   Aquesta opció de la conselleria ens permet exigir que la variant d’Olot amb túnel al barri de l’Hostal del Sol no s’endarrereixi al més mínim: si el Ministeri tenia 142M€ per pagar la construcció de tota la variant i ara el territori renuncia a la part més costosa de l’obra, els diners per fer el túnel que reclamem bé hi deuen ser, no?   ERC no hi renunciarà. Per sort, en la més que propera República Catalana tindrem molts més recursos per ser prou respectuosos amb l’entorn i amb la ciutadania.

Marta Rovira presenta Pere Gómez com a alcaldable per Olot

Són moments importants per al país, però no podem descuidar que ERC sempre ha estat un partit de vocació municipalista. A ningú no se li escapa que el partit es va fundar la diada de Sant Josep del 1931 per poder presentar-se a les eleccions municipals que van canviar el món. Qui sap si enguany també acabaran sent tan decisives com aquelles.

Presentació de l'alcaldable d'Olot, Pere Gómez.

El darrer dissabte d'aquest mes de novembre, el dia 29, a 2/4 de 7 del vespre, a la sala Torín d'Olot, es presentarà l'alcaldable d'Olot, Pere Gómez. L'acte comptarà amb la intervenció de la Secretària General d'ERC, Marta Rovira, que ens podrà explicar alguna cosa de les que s'estan cuinant per a l'assoliment de la República Catalana. Esperem comptar amb la presència de molts olotins i olotines que ens vulguin fer costat en aquests moments transcendentals pel nostre futur, tant per l'àmbit nacional com local.

ERC-Garrotxa reparteix centenars de paperetes pel Sí-Sí a Olot

Diumenge al matí els militants d'ERC-Garrotxa van muntar una parada informativa sobre el 9N. Vam poder constatar que encara hi ha una certa desinformació sobre els locals de votació i sobre la manera com arribar-hi. Haurem de multiplicar els esforços perquè la jornada del 9N sigui tot un èxit! Per ganes, no serà!